| کد خبر: 207757 |

مدیرعامل شرکت پوشش جاده ابریشم:

صنعت بدون بیمه یعنی استقبال از خطر

مهدی ابراهیمی، مدیر عامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم، در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، درباره چالش های صنعت بیمه گفت: بیمه یک صنعت پیچیده و بسیار فنی است که در همه کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عبارت ساده می توان گفت صنعت بدون بیمه یعنی استقبال از خطر.

تین نیوز

مهدی ابراهیمی، مدیر عامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم، در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، درباره چالش های صنعت بیمه گفت: بیمه یک  صنعت پیچیده و بسیار فنی است که در همه کشورها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به عبارت ساده می توان گفت صنعت بدون بیمه یعنی استقبال از خطر.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق پس انداز کارکنان راه آهن، او ادامه داد: در کشور عزیزمان ایران، تا پیش از انقلاب اسلامی ۱۴ شرکت بیمه فعالیت می‌کردند که تنها یک شرکت یعنی بیمه ایران با در اختیار داشتن بیش از ۷۵ درصد بازار دولتی و مابقی به صورت خصوصی فعالیت داشتند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شرکت‌های بیمه خصوصی ملی و در برهه‌ای تنها شرکت های بیمه ایران، آسیا و البرز  بصورت مستقل و ما بقی در یکدیگر ادغام و شرکت بیمه دانا را تشکیل و صرفا در رشته بیمه اشخاص فعالیت کردند.

او ادامه داد: فراز و فرودهای فراوانی طی دهه‌های گذشته در صنعت بیمه رقم خورد در حال حاضر بیش از ۳۲ شرکت بیمه خصوصی و یک شرکت بیمه دولتی در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم درباره چالش های پش روی شرکت های بیمه ای گفت: در این فرصت محدود می توانم به ۲ مورد از مهم ترین چالش های پیش روی شرکت های بیمه اشاره کنم. اولین موضوع: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد پرتفوی شرکت های بیمه از طریق شبکه فروش که همان نمایندگان و کارگزاران بیمه هستند انجام می شود. در سنوات گذشته جذب نمایندگان به صورت غیراصولی و بدون در نظر گرفتن دانش فنی فرد متقاضی و سایرعوامل موثر دیگر صورت می گرفت که در نتیجه افراد منتخب قادر به ارائه توضیح مناسب بیمه نامه های مورد نیاز مردم نبودند و نتیجا ضریب نفوذ بیمه در سطح جامعه نسبت به سایر کشورها بسیار پایین بود.

ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه با تمهیدات به عمل آمده در سال های اخیر از سوی بیمه مرکزی ایران، جذب نمایندگان وضعیت مطلوب تری پیدا کرده و هم اکنون طبق آخرین اطلاعات بیش از ۲۵ هزار نماینده حقیقی و حقوقی در صنعت مشغول به فعالیت هستند.

او درباره دومین چالش بعدی پیش روی شرکت های بیمه ای گفت: آزادسازی نرخ وشرایط از سوی بیمه مرکزی ایران به منظور رقابت سالم بین شرکت های بیمه انجام شده است. اما متاسفانه برخی از شرکت ها ی بیمه بدون ارزیابی ریسک و صرفا جهت غلبه بر رقبا نرخ های غیرفنی اعلام می کنند و بازار بیمه را دچار چالش و بیمه گزاران را با سردرگمی مواجه کرده اند.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم در ادامه درباره وضعیت شرکت جاده ابریشم در سال جاری گفت: در سال جاری شرکت از نظر پرتفوی بیمه ای نسبت به سنوات قبل وضعیت مطلوبی داشته و . در طول سال ۹۸ بیش از ۲۰ هزار فقره بیمه نامه در رشته های مختلف بیمه ای ازطریق دفتر مرکزی و دفاتر فرعی صادر نموده است که حق بیمه واریزی سال جاری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیشترین فعالیت شرکت در رشته شخص ثالث و بدنه بوده است، افزود: درآمد حاصله از فروش طی سال جاری بیش از  ۲۵ میلیارد ریال است که با توسعه دفاتر فرعی نسبت به سال قبل بیش از ۴۰ درصد افزایش و در سال آتی هم پیش‌بینی افزایشی حدود ۴۰ درصدی دور از انتظار نیست .

او در ادامه درباره برنامه هایی سال آتی این شرکت برای ارتقا سطح خدمت به اعضای صندوق و بالابردن سطح کیفیت خدمات کنونی گفت: مبنای تاسیس شرکت جاده ابریشم ابتدا ارائه خدمات بیمه ای مطلوب به پرسنل راه آهن، موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه آهن و شرکت های تابعه بوده است و طی ۱۲ سال گذشته نهایت سعی و تلاش خود را در رسیدن به این هدف اجرا کرده و تا حدود زیادی هم در این زمینه به گواه کارشناسان موفق بوده است.

مدیرعامل شرکت خدمات بیمه‌ای پوشش جاده ابریشم ادامه داد: سیاست فعلی صنعت بیمه ارائه خدمات در بخش بیمه های زندگی است. ما هم در نظر داریم به دنبال این سیاست، در سال آتی نسبت به معرفی بیمه‌های زندگی خصوصا بیمه عمر و سرمایه گذاری در صنعت ریلی اقدام کنیم. در این راستا هم امیدواریم با عنایت و همراهی مسئولان راه آهن در این امر مهم که آینده پرسنل وفرزندان آنان را رقم خواهد زند، مارا یاری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.