| کد خبر: 207718 |

ورود خودرو به خراسان رضوی ۴۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودرو به این استان و میزان سفرهای جاده‌ای به مقصد خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ورود خودرو به این استان و میزان سفرهای جاده‌ای به مقصد خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، ابراهیم نصری افزود: از ۱۶ تا ۲۵ اسفند ماه امسال ۲۱۸ هزار و ۲۴۴ خودرو از جاده‌های فاروج - قوچان، سه راه چکنه - قوچان، داورزن - سبزوار، اسفراین - سبزوار، فردوس - بجستان، بردسکن - کاشمر، فردوس- گناباد، قاین- گناباد و قاین- خواف وارد استان خراسان رضوی شده‌اند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه پارسال ۳۶۵ هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو از طریق مبادی جاده‌ای یاد شده وارد این استان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در این مدت بر اساس آمار ثبت شده در دستگاه های تردد شمار در جاده‌های منتهی به مشهد ۵۹۹ هزار و ۸۸۵ دستگاه خودرو وارد این کلانشهر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۵ درصد کاهش داشته است.

سال گذشته ۱۳.۵ میلیون زائر و مسافر نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان ۱۴ فروردین ۹۸ به این استان سفر کردند که سفر حدود ۱۲ میلیون نفر از طریق خودروی شخصی، یک میلیون نفر با ناوگان حمل ونقل عمومی جاده ای و بقیه ازطریق راه آهن و فرودگاه صورت گرفته است.

با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی و شهر مشهد مسوولان خراسان رضوی و مشهد اعلام کردند که این استان آمادگی پذیرایی از میهمانان نوروزی را ندارد و هیچ گونه خدمات اقامتی به میهمانان ارائه نخواهد شد.

شمار مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی به دو هزار و ۹۱۸ بیمار رسیده است که هزار و ۸۵۱ نفر از این بیماران که طی ۳۰ بهمن ماه تا ۲۵ اسفند در بیمارستانهای استان خراسان رضوی بستری بودند، بهبود یافته و مرخص شده‌اند.

از این تعداد هزار و ۶۸۷ نفر از کل مبتلایان به عفونت‌های حاد تنفسی در خراسان رضوی متعلق به مشهد و ۱۲ شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون ۹۸۲ نفر از آنان بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی  ۵۶۸ نفر گزارش شده است.

۳۵۴ نفر از کل شهروندان مبتلا به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۱۴ نفر متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ها و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.