| کد خبر: 207660 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات وزارت راه و شهرسازی

​امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات این وزارتخانه تحت عنوان TUIX خبر داد.

تین نیوز

امیرمحمود غفاری،معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات این وزارتخانه تحت عنوان TUIX خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیرمحمود غفاری، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی   با اشاره به راه اندازی مرکز تبادل اطلاعات این وزارتخانه تحت عنوان TUIX و تکلیف قانونی دستگاه های اجرایی در راه اندازی این مراکز اظهار داشت: براساس ضوابط فنی اجرایی توسعه دولت الکترونیکی، ۱۴ خوشه مرکز تبادل اطلاعات (Information Exchange: IX)  باید ایجاد شود.

وی افزود: این خوشه‌ها از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) با یکدیگر متصل خواهند شد و در حال حاضر وزارت راه  و شهرسازی با راه اندازی این مرکز به عنوان سومین مرکز تبادل اطلاعات از ۱۴ خوشه تعریف شده در کل کشور قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بر این اساس، تبادل اطلاعات دستگاه‌های اجرایی ذیل هر خوشه باید از طریق مراکز تبادل اطلاعات انجام پذیرد تا از تبادل اطلاعات مجزا اجتناب شود. در این زمینه مرکز ملی تبادل اطلاعات به عنوان گذرگاه سرویس سازمانی دولت (Government Service Bus: GSB) است که مسئولیت آن بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و در این خصوص نقش‌آفرینی می‌کند که اتصال این چهارده خوشه را بعهده دارد.

امیرمحمود غفاری در ادامه تصریح کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز تبادل اطلاعات ایجاد یکپارچگی در تبادل اطلاعات و ممانعت از تبادل موازی اطلاعات و دو به دو بین دستگاه‌های اجرایی و سامانه‌های اطلاعاتی و همچنین تضمین حفظ امنیت اطلاعات و شبکه است که این سامانه TUIX شامل سه قسمت اصلی است.

وی افزود: اولین قسمت سامانه گذرگاه سرویس سازمانی است که قابلیت‌ افزودن انواع وب‌سرویس‌ها، تبدیل سرویس‌های مختلف به یکدیگر، تفکیک متدهای یک سرویس، تعریف دسترسی‌ها به سرویس را داشته واعمال محدودیت‌های موردنیاز را ایجاد می کند.

معاون وزیر ادامه داد: دومین قسمت سامانه مانیتورینگ و پایش وضعیت سرویس‌ها بودهد که ارائه داشبوردهای نمایش و گزارش‌گیری وضعیت سرویس‌ها، فراخوانی‌ها، اختلال‌ها و قطعی سرویس‌ها و اطلاع‌رسانی اختلالات از طریق بسترهای نظیر پیامک به ارائه دهندگان سرویس و سایر ذینفعان مربوطه را برعهده دارد.

وی در پایان گفت: قسمت سوم نیز پورتال اطلاع‌رسانی به آدرس https://tuix.mrud.ir است که اطلاع‌رسانی سرویس‌های قابل ارائه به ذینفعان و دریافت و پردازش درخواست‌های دسترسی به سرویس‌ها و در اختیار قراردادن راهنمای سرویس‌ها و API ها به متقاضیان دریافت سرویس را باتوجه به سطح دسترسی‌ها برعهده دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.