| کد خبر: 207659 |

لزوم مداخله شهرداری و فرمانداری برای عدم حضور مردم در سطح شهر

عضو شورای شهر تهران از شهردار و فرماندار تهران درخواست کرد، مداخلاتی برای عدم حضور مردم در سطح شهر انجام دهند و مراکز تفریحی زیرنظر خود را تعطیل کنند.

تین نیوز

عضو شورای شهر تهران از شهردار و فرماندار تهران درخواست کرد، مداخلاتی برای عدم حضور مردم در سطح شهر انجام دهند و مراکز تفریحی زیرنظر خود را تعطیل کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، شهربانو امانی، در جریان دویست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران به شهردار و فرماندارتهران نسبت به عدم قرنطینه پایتخت تذکر داد.

امانی گفت: در بحران جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ایران بعد از چین و ایتالیا دارای بالاترین نرخ همه گیری در جهان است. در حالی که قرنطینه بسته به شدت و سطح اپیدمی به عنوان تنها راه حل کنترل اپیدمی مطرح می شود اما هنوز هیچ سطحی از قرنطینه در سطح تهران دیده نمی شود و مسئولین تنها به توصیه برای عدم خروج مردم از منزل اکتفا می کنند.

امانی با بیان اینکه ایتالیا از نظر آمار مبتلایان و فوت ناشی از ویروس کرونا به ایران تقریبا شبیه است، گفت: این در حالی است که ورود و خروج در تمامی شهرهای ایتالیا ممنوع است و به جز خواربارفروشی ها و داروخانه ها، تمامی فعالیت ها تعطیل شده و جرایم سنگینی برای افرادی که بدون دلیل قانع کننده در سطح شهر تردد می کنند، در نظر گرفته شده است. نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد، هدف از اتخاذ این تصمیم این است که هیچ زمانی برای از دست دادن وجود ندارد.

امانی با اشاره به بازدیدی که از مرکز گل و گیاه شهید محلاتی و دریاچه شهدای خلیج فارس داشت گفت: متاسفانه هیچ گونه کاهش جمعیتی نسبت به ایام عادی در این اماکن دیده نمی شود. شدت و ضعف اپیدمی، افزون بر همکاری مردم به کنترل های اجتماعی نیز وابسته است. هم اکنون هیچ سطحی از کنترل اجتماعی در شهر دیده نمی شود. تصاویری که از شهرهای خالی از جمعیت در چین و ایتالیا دیده می شود، به جز همکاری مردم، به خاطر مداخله دولت است. تاکنون در سطح شهر تهران جز درخواست از مردم برای عدم حضور در سطح شهر، هیچ مداخله ای صورت نگرفته است. به این دلیل مردم هشدارها را جدی نگرفتند، چون هیچ عزم عملی از سوی مسئولین دیده نمی شود. آقای زالی گفتند 62 درصد شهروندان تهرانی معتقد هستند کرونا نمی گیرند و این هشدار را باید جدی گرفت.

او افزود: عدم اعلام ممنوعیت برای فعالیت های غیرضروری و تعطیلی مکان های تجمع، مانند بازارها، باعث گسترش دامنه بحران و افزایش فشار بر بیمارستان ها و کادر درمانی شده است. بر همین اساس خسارات مالی نیز به دلیل طولانی کردن مدت بحران افزایش خواهد یافت.

امانی با تاکید بر اینکه مردم تهران قطعا درک خواهند کرد که یک قرنطینه عمومی کوتاه مدت بسیار  کم خسارت تر از یک بحران طولانی مدت است، افزود: با درک عمق بحران، ضروری است فرمانداری تهران با به کارگیری راهکارهای اجرایی، هرگونه ورود و خروج از شهر را جز در موارد خاص ممنوع اعلام کند، و با اتخاذ تدابیر لازم، نیازهای مردم را در اولویت قرار دهد.

او همچنین به شهردار تذکر داد: در اسرع وقت نسبت به تعطیلی مراکز اقدام و تلاش برای ارائه خدمات عمومی  متمرکز کنند و با استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۷ از مشارکت های مردمی برای شناسایی اقشار آسیب پذیر مانند کودکان کار در طی این مدت استفاده شود چراکه در بازدیدی که از گودهای زباله اطراف تهران داشتیم، با وضعیت اسفباری مواجه شدیم.

امانی تأکید کرد: به همه مسئولان هشدار می دهم، در صورت عدم مدیریت بحران کنونی، آسیب به مناطق بیشتری وارد می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.