| کد خبر: 207629 |

کاهش روش‌های سنتی در حمل و نقل جاده‌ای برای مبارزه با کرونا

شیوع کرونا بسیاری از روش‌های سنتی در حمل و نقل کشور را تغییر داد، تا جایی که دریافت نقدی عوارض آزادراهی را ممنوع و از امروز نیز دریافت حواله لاستیک را برای رانندگان کامیون، اینترنتی شد.

تین نیوز

شیوع کرونا بسیاری از روش‌های سنتی در حمل و نقل کشور را تغییر داد، تا جایی که دریافت نقدی عوارض آزادراهی را ممنوع و از امروز نیزدریافت حواله لاستیک را برای رانندگان کامیون، اینترنتی شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اکنون دفتر برنامه ریزی و فناوری سازمان راهداری تلاش دارد تا بسیاری از روش‌های سنتی در راهداری و حمل و نقل کشور را تغییر دهد.

پیش از این رانندگان ناوگان سنگین استقبال زیادی از انجام کارهای خود از طریق اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های اینترنتی نداشتند، با این حال تلاش سازمان راهداری، افزایش نقش آفرینی رانندگان و کاربران جاده برای کاهش شیوع کرونا است.

یکی از مهمترین‌ها ممنوعیت دریافت نقدی عوارض آزادراهی بود؛ از روز شنبه ۱۷ اسفند دستگاه پوز در گیت‌های عوارضی آزادراه‌ها نصب شد و رانندگان شخصاً و با کارت شتاب خود عوارض را پرداخت کردند.

همچنین به منظور اجتناب از تماس مستقیم رانندگان هنگام ورود رمز کارت های شتاب، اقلام بهداشتی از قبیل دستکش نایلونی یکبار مصرف، دستمال کاغذی و کیسه فریزر در اختیار رانندگان گرفت.

سازمان راهداری همچنین برای رانندگانی که کارت بانکی همراه ندارند،  این امکان را فراهم کرد که شماره پلاک، کلاس خودرو و سایر مشخصات شناسایی خودرو ثبت شود تا برای پیگیری وصول عوارض از طریق مراجع مربوطه استفاده شود.

از امروز نیز در اقدامی جدید برای  کاهش مراجعات حضوری رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، تصمیم گرفته شد تا حواله لاستیک این ناوگان به صورت غیر حضوری صادر شود.

بر این اساس با توجه به ضرورت کاهش مراجعه حضوری مالکان ناوگان سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل جاده ای برای دریافت حواله لاستیک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سامانه اینترنتی صدور حواله لاستیک با همکاری دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شده است.

متقاضیان می توانند از طریق مراجعه به نشانی http://tirehavaleh.rmto.ir  درخواست خود را ثبت و حواله لاستیک را دریافت کنند.

(توجه مهم: بر اساس آخرین اصلاحات تا تاریخ 99/08/20 مراجعه به آدرس اینترنتی بالا منتفی شده است. لذا جهت کسب آخرین اخبار و اطلاعات به خبر زیر مراجعه کنید :  https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-206439 )

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.