| کد خبر: 207613 |

کارشکنی یک بانک در توسعه خطوط مترو تهران

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری خواستار واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران از سوی یکی از بانک ها شد.

تین نیوز

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران طی تذکری خواستار واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق مشارکت به حساب شهرداری تهران از سوی یکی از بانک ها شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، مجید فراهانی، طی تذکری در مورد کارشکنی یک بانک در توسعه مترو گفت: اصلی ترین مطالبه مردم شهر تهران به گواهی آمار حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا است که این دو چالش در صدر مشکلات و معضلات تهران است.

وی افزود: از این رو گسترش حمل و نقل ریلی و عمومی بهترین راهکاری است که در همه دنیا برای حل این مشکل استفاده می شود. شورای اسلامی شهر تهران در دی ماه سال گذشته از طریق قانون پیش بینی شده، طبق بند د تبصره ۵ قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور در اسفند ماه گذشته مجوز انتشار ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را برای کمک به خطوط ۶ و ۷ مترو تصویب کرد.

فراهانی اضافه کرد: متعاقبا شهرداری تهران دو بانک را به عنوان بانک عامل تعیین کرد. پس از آن شهرداری تهران در انتهای دی ماه سال ۹۸، انتشار اوراق را به دو بانک مذکور محول کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: اصل تسریع مندرج در مجوز بانک مرکزی به هر یک از بانک های عامل، جهت انتشار اوراق، بانک ها موظف به واریز عین نقدینگی حاصل از فروش اوراق به حساب شهرداری تهران نزد خزانه بودند که این امر متاسفانه با پیگیری های مکرر مدیریت شهری از سوی یکی از بانک ها به مبلغ ۹۱۰ میلیارد تومان تا کنون محقق نشده است.

وی یادآور شد: اصل قول داده شده به مردم شهر تهران این بود که در ۶ ماهه دوم سال ۹۸ هر ماه یک ایستگاه مترو افتتاح شود که به دلیل عدم دریافت منابع مورد اشاره تنها سه ایستگاه مترو در این دوره زمانی به بهره برداری رسیده است.

عضو شورای شهر تهران طی تذکری به رئیس بانک مرکزی تصریح کرد: آقای دکتر همتی، امروز این بانک مسئول عدم توسعه مترو و تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران و مهندسان پروژه توسعه مترو است. این بانک تا زمان ادای دین خود مسئول کارشکنی در حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا شهر تهران شناخته می شود.

فراهانی در پایان گفت: لذا درخواست اینجانب به عنوان نماینده مردم تهران از ریاست بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیگیری و حل این مشکل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.