| کد خبر: 207584 |

ماشین آلات راهداری کاشمر فرسوده‌اند

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: عمر دستگاه های این اداره بیش از ۲۰ سال است و اغلب ماشین آلات آن فرسوده‌اند که این مساله مشکل ساز است.

تین نیوز

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: عمر دستگاه های این اداره  بیش از ۲۰ سال است و اغلب ماشین آلات آن فرسوده‌اند که این مساله مشکل ساز است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهدی حقیقی افزود: در راهدارخانه کوهسرخ هم مکانی برای استقرار ماشین‌آلات نداریم و این دستگاهها زیر برف و باران زمستان و آفتاب تابستان هستند.

وی ادامه داد: حوزه استحفاظی این شهرستان در  جاده کاشمر ۳۵ کیلومتر، در جاده نیشابور ۶۰ کیلومتر و در جاده کاشمر به بردسکن ۳۰ کیلومتر است که از نظر کیفیت محورها وضعیت خوب است اما وضعیت از نظر شاخص های استانداردهای جهانی پایین تر از حد است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: بیش از ۹۰ درصد جادههای این شهرستان از راه آسفالته برخوردارند و تنها راه روستای گندم بر و کلاته تیمور کوهسرخ خاکی اند.

حقیقی افزود: در تمام دنیا سه تا پنج درصد هزینه احداث یک راه سالانه صرف هزینه نگهداری آن می شود اما در شهرستان کاشمر یک دهم هزینه ساخت راه صرف نگهداری آنها می شود.

وی در خصوص وضعیت نقاط حادثه خیز شهرستان کاشمر گفت: برای معرفی نقاطی به عنوان الگوی حادثه خیز باید سالیانه سه تصادف فوتی در آن رخ دهد که در این شهرستان این گونه نیست اما به دلیل گستردگی تنوع ترافیکی و تعداد زیاد موتورسواران و رفت و آمد خودروهای سنگین در جاده کوهسرخ  تمامی حوزه استحفاظی اداره راهداری کاشمر مستعد حادثه است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشمر گفت: در این راستا برنامه مدونی با پلیس راه آغاز  شده تا بتوانیم، تحلیل ۱۰ ساله بر روی نقاط پرتصادف داشته باشیم که پس از به نتیجه رسیدن می توان برای اصلاح نقاط از مدیریت استان درخواست اعتبار کرد.

حقیقی با اشاره به انجام ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه ها گفت: در  سیلاب‌ فروردین ماه امسال بیش از دو میلیارد ریال خسارت به جاده های این حوزه وارد شد لذا برخلاف گذشته راهبرد ما حفظ حریم رودخانه است و اجازه نمی دهیم هیچ گونه ساخت و ساز غیر مجازی در بستر و حریم رودخانه ها اتفاق بیفتد.

وی کل راههای شهرستان کاشمر شامل راه روستایی و آسفالته را ۷۸۶ کیلومتر دانست.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.    

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.