| کد خبر: 207550 |

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

◄ بهره‌برداری از جاده پاتاوه – دهدشت؛ نیمه نخست سال 99

محور پاتاوه-دهدشت با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: محور پاتاوه-دهدشت با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰درصد نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین‌نیوز، خیرالله خادمی 19 دی ماه امسال، در دیدار با حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این مطلب، افزود: محور پاتاوه – دهدشت یک پروژه استانی نیست بلکه یکی از شریان‌های اصلی کشور و نقطه اتصال مرکز کشور به بنادر جنوب به‌ویژه بندر امام خمینی محسوب می‌شود. 

وی اظهار کرد: این محور یک نقطه جدید اتصال از زاگرس محسوب می‌شود که عملیات اجرایی این طرح ملی در سال ۹۲ و در زمان شروع دولت تدبیر و امید تعطیل بود و از آن زمان تاکنون با پیگری و تزریق اعتبارات از سوی دولت و همچنین حمایت ویژه دفتر مقام معظم رهبری این طرح فعالیت مجدد خود را آغاز کرد.

خادمی بیان کرد: این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر دارای چهار قطعه است که ۲ قطعه اول آن در سال‌های اخیر به بهره برداری رسید. قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت نیز به طول ۲۸ کیلومتر و مشتمل بر پنج دهنه تونل به طول ۲هزار و۸۲۰ متر اردیبهشت ۹۶ به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: به دلیل پیش‌بینی ترافیک بالای محور پاتاوه-دهدشت و مسیر یاسوج-اصفهان در سال‌های آینده تکمیل شبکه بزرگراهی در استان نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

خادمی تصریح کرد: پروژه بزرگراه محور یاسوج – سمیرم به طول حدود ۳۳ کیلومتر نیز با قوت و جدیدت بیشتری اجرایی خواهد شد. 

به گزارش تین نیوز، جاده پاتاوه-دهدشت دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول ۲ و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است. این جاده دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.این محور از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۷۳ به استان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.