| کد خبر: 207511 |

پرداخت 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران بابت کنسلی بلیت ‌قطار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و ایام نوروز 99، تاکنون حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران قطار پرداخت شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و ایام نوروز 99، تاکنون حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران قطار پرداخت شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، سعید رسولی  با اشاره به کاهش شدید تقاضای سفر در انواع مدل‌های حمل‌ونقلی به دلیل شیوع بیماری کرونا اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ستاد مبارزه با کرونا مردم حتماً دقت کنند که از انجام سفر خودداری کنند تا شیوع این بیماری به سرعت کنترل و کرونا ریشه‌کن شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی و تصمیمات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مقرر شد به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان کنسلی بلیت برای همه مسافران وجود داشته باشد.

* پرداخت حدود 80 میلیارد تومان پول نقد به مسافران قطار بابت کنسلی بلیت

وی اظهار داشت: پیش از این پیش‌فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی از بهمن‌ماه امسال آغاز شده بود و ظرفیت‌های ناوگان به فروش رفته بود، ضمن آنکه مسافران برای همین اسفندماه نیز بلیت قطار تهیه کرده بود، اما پس از شیوع کرونا با درخواست مسافران نسبت به کنسلی بلیت به سرعت اقدام و استرداد بلیت و بازگرداندن پول مسافران به طول کامل انجام شد و کماکان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن توضیح داد:‌ ‌بابت کنسلی بلیت برخی قطارهای اسفندماه و برخی قطارهای نوروزی تاکنون حدود 80 میلیارد تومان پول به مسافران و مردم برگردانده شده است؛ بسیار تلاش کردیم که این کار به نحو مناسب انجام شود اما خب شاید کم‌و‌کاستی‌هایی هم بوده است، به هر حال اگر شما از یک مغازه هم خرید کنید و روز ‌بعد قصد برگرداندن آن کالا و دریافت پول خود را داشته باشید باید ساعتی صبر کرد تا امکان بازگرداندن پول برای‌ مغازه‌دار مهیا شود اما ما در راه‌آهن اجازه ندادیم که کار مردم روی زمین بماند به سرعت تقاضاها را پاسخ دادیم و پول مردم را بابت کنسلی بلیت به آنها برگرداندیم.

رسولی توضیح داد: این رقم بابت کنسلی بلیت قطارهای اسفندماه و همچنین برخی قطارهای نوروزی تا 15 فروردین 99 است.

* پرداخت 10 درصد جریمه کنسلی قطارها از سوی دولت و شرکت راه‌آهن 

وی با تأکید بر اینکه مسافرانی که قصد انجام سفر خود را ندارند حتما باید بلیت خود را کنسل کنند، اظهار داشت: طبق قانون کنسلی بلیت تا زمانی خاص قبل از سفر 10 درصد جریمه دارد اما دولت تصمیم گرفت این 10 درصد جریمه را خود پرداخت کند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اضافه کرد: ‌مسافر کل پول بلیتی‌ که بابت خرید صندلی قطار پرداخت کرده است را دریافت می‌کند و این 10 درصد جریمه، در واقع از سوی شرکت راه‌آهن و دولت به شرکت‌های ریلی پرداخت می‌شود.

* حذف برخی قطارهای نوروزی 

رسولی افزود: شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از چند ماه پیش برای آماده‌سازی قطارهای نوروزی و تقاضای مسافران در این ایام برنامه‌ریزی کرده بود‌ و همه ناوگان آماده بود اما به دلیل کاهش تقاضای سفر تعدادی از قطارها را در این ماه (اسفند 98) و ایام نوروز 99 حفظ کردیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تأکید بر لزوم توجه مردم به توصیه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر عدم انجام سفر، اضافه کرد: اگر مسافرانی قصد سفر با قطارها را با هر دلیلی داشته باشند‌ ناوگان حمل و نقل ریلی طبق ماهیت و وظیفه‌ خدمت‌رسانی خود، آماده خدمات‌دهی و جابه‌جایی مسافران است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 2 0

    همانگونه که بارها در این مورد در رسانه محترم تین نیوز بحث و تبادل نظر انجام گرفت، مساله ی سازمانهای امروز، نحوه چینش سود آور منابع آنهاست_ این بحران در اینده نیز، سازمانها را به آزمونهای سخت و عملی ، مبتلا خواهد کرد_ وقتی آخرین زنجیره تامین کالا یا خدمات، یعنی مشتری ( تقاضا) به هر علتی تحت تاثیر منفی و ریزش قرار بگیرد، قاعدتا آن زنجیره عرضه خدمات یا کالا دچار بحران خواهد شد_ چه باید کرد تا منحصر به دو خدمت خاص و منحصر بفرد و آسیب پذیر نمانیم؟ چگونه باید شرکت را از یک بنگاه باربری و مسافربری، به یک بیزنس قوی در کشور و منطقه تبدیل کنیم؟ منابع مان چیست و چرا ازین منابع نمی توانیم استفاده کنیم؟ بسیاری از ارگانهای دولتی و نظامی دیگر هم، در آمدهای غیر عملیاتی کلان برای سازمانهایشان ساخته اند_ آنها ویژن و ماموریت خود را دائما به روز می کنند، بهمین علت از زنجیره های متفاوت و مختلفی ، کسبِ درآمد می کنند
    آیا راه آهن می تواند ، بنگاه ریلی را به یک کسب و کار وسیع ریلی و یک اَبَر بیزنس تبدیل نماید؟
    ایا استراتژیست های سازمانی و معماران و مشاوران ارشد ما، راهی از پیش برای رهائی از چنین ضرر و زیانهایی نیاندیشیده بودند؟ چرا؟

  • نقی سلیمی 0 0

    اظهارات معاون وزیر محترم است ولی مغایرت است با واقعیت ...
    انصراف تعداد 16 عددبلیط به مقصد مشهد در ایستگاه قطار اراک را به خاطر حذف قطار در نیمه دوم اسفند ماه ثبت کردم به امید اینکه به گفته معاون وزیر تسریع در برگشت مبالغ در اولویت کار بود ولی تاامروز 17 خرداد99 هنوز مبلغی بابت کنسلی بلیط های خود دریافت نکرده ام و به گفته متصویان ایستگاه راه آهن ، هنوز خیلی ها از رجاء بابت این موضوع طلب دارند .