| کد خبر: 207481 |

رشد منفی گردشگری از نگاه WTO/ضرر ۸۰درصد شرکت‌های گردشگری از کرونا

بنابه اعلام سازمان جهانی گردشگری، شرکت‌های کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد بخش گردشگری را تشکیل می‌دهند به دلیل شیوع کرونا متضرر خواهند شد.

تین نیوز

بنابه اعلام سازمان جهانی گردشگری، شرکت‌های کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد بخش گردشگری را تشکیل می‌دهند به دلیل شیوع کرونا متضرر خواهند شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرنگار مهر، این روزها گردشگری با چالش کرونا روبرو است و به دلیل ماهیت اساسی این حوزه که تعامل مردم با یکدیگر است، سلامت عمومی از اهمیت ویژه ای در این بخش برخوردار است.

جهانگردی به عنوان یک فعالیت اقتصادی چند جانبه و بخشی اساسی از برنامه توسعه پایدار، نقش اساسی در فعالیت‌های آینده برای بهبود از کرونا ایفا خواهد کرد.

UNWTO از دولتها، سازمانهای بین المللی و سازمان‌های خیریه می‌خواهد تا بهبود وضعیت گردشگری را در اولویت برنامه‌ها و اقدامات خود قرار دهند در واقع UNWTO می‌خواهد گردشگری بخشی از برنامه‌های بهبود پس از کرونا باشد.

سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر توصیه کرده است محدودیت‌های مسافرتی و تجاری برای کشورهایی که در آنها کرونا شیوع دارد اعمال شود.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در گزارشی درباره واکنش گردشگران به شیوع کرونا، در یک ارزیابی اولیه، کاهش چشمگیر در مسافران ورودی‌ها و خروجی بین المللی در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. از نظر این سازمان اقدامات بهداشت عمومی باید به گونه‌ای اجرا شود که ایجاد اختلال غیر ضروری در سفر و تجارت را به حداقل برساند. از زمان شروع شیوع این بیماری، UNWTO همکاری نزدیکی با سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای اطمینان از این موارد داشته است.

UNWTO پیش بینی خود را برای سال ۲۰۲۰ در حوزه ورود گردشگران بین المللی بازنگری کرده است در این بازنگری جدید پیش بینی شده است که جهان در حوزه گردشگری بین المللی با رشد منفی ۱ تا ۳ درصدی مواجه شود به این معنی که گردشگری بین المللی ۳۰ تا ۵۰ میلیارد دلار از درآمد خود را از دست می‌دهد. این در حالی است که پیش از شیوع کرونا، این سازمان رشد مثبت ۳ تا ۴ درصد را برای سال جاری میلادی پیش بینی کرده بود.

این ارزیابی اولیه پیش بینی می‌کند که بخش آسیا و اقیانوسیه بیشترین میزان یعنی ۹ تا ۱۲ درصد سقوط ورود گردشگر را تجربه خواهد کرد. با توجه به اینکه این ویروس همچنان در حال گسترش است، برآورد وضعیت مناطق دیگر در حال حاضر غیر قابل پیش بینی است.

UNWTO خواستار حمایت مالی و سیاسی از اقدامات برای بهبود گردشگری و حمایت از این بخش در برنامه‌های گسترده‌تر بحران کرونا و کمک به اقتصادهای آسیب دیده این حوزه است.

تأثیر شیوع COVID-19 در کل زنجیره مالی گردشگری احساس خواهد شد. دبیرکل UNWTO تأکید می‌کند که شرکت‌های کوچک و متوسط که حدود ۸۰ درصد بخش گردشگری را تشکیل می‌دهند بسیار متضرر خواهند شد. به ویژه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، از جمله جوامع آسیب پذیر، که متکی به گردشگری هستند

تعهدات سیاسی و مالی برای اطمینان از اینکه گردشگری می‌تواند به بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی منجر شود، بسیار ضروری است، همانگونه که در بحران‌های گذشته، ماهیت بسیار انعطاف پذیر این بخش و توانایی آن در بهبود اوضاع به اثبات رسیده است.

گردشگری گرچه در دهه‌های اخیر پدید آمده و صنعتی نوپاست، اکنون به عنوان یک عامل مهم در توسعه پایدار، رشد اقتصادی، اشتغال و تفاهم بین المللی قاطعانه پابرجاست.

UNWTO به عنوان آژانس سازمان ملل متحد در زمینه گردشگری و توسعه پایدار ، آماده ارائه راهنمایی و پشتیبانی از اقدامات رونق گردشگری به اعضای خود، بخش گردشگری خصوصی و دولتی، از جمله سازمان دهندگان رویدادها و نمایشگاه‌های گردشگری است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.