| کد خبر: 207458 |

◄ اتوبوس‌های تهران به افشانه‌ ضدعفونی‌ مجهز شد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به تجهیز ۵ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به افشانه‌های دستی حاوی مواد ضدعفونی‌کننده گفت: حفظ سلامت رانندگان و شهروندان اولویت این نهاد است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به تجهیز ۵ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان اتوبوسرانی پایتخت به افشانه‌های دستی حاوی مواد ضدعفونی‌کننده گفت: حفظ سلامت رانندگان و شهروندان اولویت این نهاد است.

«محمود ترفع» امروز جمعه با اعلام این خبر به پایگاه اطلاع رسانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: این اقدام در راستای تدابیر و تمهیدات گسترده این شرکت که از اولین روز شیوع بیماری در کشور به اجرا در آمده، انجام شده است.

وی تصریح کرد: به هر دستگاه اتوبوس اعم از خصوصی و عمومی، یک افشانه دستی حاوی مواد ضدعفونی کننده تحویل داده‌ایم تا رانندگان برای حفاظت فردی، آنها را مورد استفاده قرار دهند.

ترفع گفت: اتوبوس‌هایی که تاکنون به این افشانه‌ها مجهز نشده‌اند، ظرف دو سه روز آینده به این امکان تجهیز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: این افشانه‌ها در صورت مصرف، بلافاصله شارژ می‌شوند تا رانندگان، آنها را برای محافظت شخصی خود و در موارد ضروری مورد استفاده قرار دهند.

وی افزود: علاوه بر این، بر اساس برنامه منظم ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی، ۵ هزار دستگاه اتوبوس هر روز حداقل چهار نوبت ضدعفونی می‌شوند.

ترفع با بیان اینکه حفظ سلامت رانندگان اتوبوسرانی و شهروندان، دو اولویت اصلی شرکت واحد است، تصریح کرد: معتقدیم اگر همکاران ما که مسئولیت رانندگی اتوبوس در کلان‌ شهر تهران را به عهده دارند، از سلامت کامل برخوردار باشند، می‌توانند به شکل شایسته به شهروندان خدمت کنند.

عملیات ضدعفونی کردن اتوبوس‌های شرکت واحد پس از شیوع کرونا از اول اسفند صرفاً در ساعات پایانی شب انجام می‌شد اما اکنون این کار شبانه روزی انجام می‌شود.

این اقدام برای افزایش سطح بهداشتی ناوگان اتوبوسرانی و حفظ سلامت مسافران و براساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته است و علاوه بر این، عملیات شست و شوی اتوبوس‌ها طی ساعات روز در ابتدا و انتهای خطوط انجام می‌شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، ۵۱۴ نفر جان باخته و ۳ هزار و ۵۲۹ نفر بهبود یافته‌اند.

شمار مبتلایان ویروس کرونا در تهران ۲ هزار و ۹۷۶ نفر اعلام شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.