| کد خبر: 207382 |

◄ ایرلاین‌های دنیا، هزاران پرواز را لغو کردند؛ پیش‌بینی خسارت 29میلیارد دلاری

انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) خواهان کمک به شرکت‌های هواپیمایی شد و اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری میلادی احتمالا ۲۹ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

تین نیوز

هزاران پرواز شرکت‌های مسافربری به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان لغو شده اند. توصیه دولت‌ها به مردم برای نرفتن به سفر و درخواست شرکت‌ها از کارکنان خود برای کار از خانه باعث کاهش میزان سفرها شده است و لغو این پروازها باعث شده خسارات زیادی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شود.

ایرلاین نروژ

به گزارش تین نیوز، شرکت رایان ایر یکی از ارزان ترین ایرلاین‌های دنیا متعلق به کشور ایرلند، تمامی پروازهای خود به مقصد ایتالیا را تا ۸ آوریل (بیستم فروردین 1399) لغو کرده و بریتیش ایرویز حامل پرچم بریتانیا هم گفته است تا ۴ آوریل (16فروردین 1399) به ایتالیا سفر نمی‌کند. 

نروجین ایر دیگر ایرلاین  ارزان‌قیمت نروژی هم اعلام کرده است در سه ماه آینده سه هزار پرواز خود را که بالغ بر ۱۵ درصد گنجایش پروازی این شرکت است لغو می‌کند. این شرکت همچنین به طور موقت «بخش قابل توجهی» از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. مدیرعامل این شرکت گفته است با اتحادیه‌ها بر سر اخراج موقت کارمندان این شرکت از جمله خدمه پروازی و کارکنان دفاتر وارد مذاکره شده است.

در یک هفته گذشته، شرکت‌های هواپیمایی برای سفر به برخی نقاط از جمله چین، ایتالیا، ایران و کره جنوبی با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌اند. برخی شرکت‌ها سفر به این مناطق را به طور کامل متوقف کرده‌اند اما در کل میزان سفر در سراسر جهان کاهش یافته است.

رایان ایر

برخی شرکت‌های مسافربری در چنین شرایطی به پروازهای خود در حالی که خالی از مسافر بوده‌اند ادامه داده‌اند. دلیل چنین کاری حفظ موقعیت پروازی این شرکت‌ها بوده است.

طبق مقررات اتحادیه اروپا، این شرکت‌ها مجبور بوده‌اند به خدمات خود در مسیرهای شلوغ ادامه دهند یا جای خود را در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهند.اما اتحادیه اروپا اعلام کرده است شرکت‌های هواپیمایی به طور موقت می‌توانند سفرهای خالی از مسافر را بدون از دست دادن جایگاه خود متوقف کنند.

هواپیمایی کره

شیوع ویروس کرونا باعث شده خسارات زیادی به شرکت‌های هواپیمایی وارد شود.

هواپیمایی کره پیشتر هشدار داد بقای این شرکت در معرض خطر است. مدیر هواپیمایی کره گفت این شرکت نمی‌تواند تخمین بزند بحران فعلی تا چه زمانی دوام خواهد داشت اما هشدار داده است در صورت ادامه این وضعیت، هواپیمایی کره برای ادامه حیات، تقلا خواهد کرد.

شرکت کاتای پاسیفیک هم اعلام کرده است انتظار دارد امسال با زیان قابل توجهی رو‌به‌رو شود.

هواپیمایی کانتاس استرالیا نیز اعلام کرده ۲۵ درصد از پروازهای بین‌المللی خود را کم می‌کند. این شرکت می‌گوید به دلیل نگرانی از ویروس کرونا، درخواست برای پرواز با این شرکت کاهش یافته است. کانتاس و جت‌استار، خطوط هواپیمایی ارزان متعلق به استرالیا گفته‌اند به همین خاطر برای شش ماه پروازهای خود را کم می‌کنند.

کانتاس ایر

پیش از این، انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) خواهان کمک به شرکت‌های هواپیمایی شد  و اعلام کرد که شرکت‌های هواپیمایی در سال جاری میلادی احتمالا ۲۹ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد.

محمد علی بکری، نایب رئیس یاتا در منطقه آفریقا و خاورمیانه گفته است: این منطقه به ارتباط هوایی نیازمند است و حمایت دولت‌ها به شرکت‌های هوایی کمک خواهد کرد تا از این مرحله سخت عبور کنند.

او از دولت‌ها نخواست به شرکت‌های هواپیمایی کمک مالی کنند و منظورش بیشتر کمک به مدیریت هزینه‌های اجرایی بوده، هزینه‌هایی نظیر مالیات که در اختیار دولت‌هاست.

نایب رئیس یاتا در منطقه آفریقا و خاورمیانه پیش‌بینی کرده فروش بلیت هواپیما به کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان در هفته‌های آینده با کاهش روبرو شود.علی بکری تخمین زد که فروش بلیت هواپیما در منطقه خاورمیانه، تا به امروز ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.