| کد خبر: 207175 |

◄ ورود به این استان ها برای مسافران نوروزی ممنوع است

مدیران محلی و مسوولان دولتی چندین استان کشور در این هفته و هفته گذشته با تشریح آخرین تصمیمات ستادهای استانی مبارزه با ویروس«کرونا»، از لغو برنامه‌های میزبانی مسافران نوروزی ۹۹ خبر دادند.

تین نیوز

با شیوع ویروس کرونا مسئولان چندین استان کشور تدابیر ویژه برای مقابله با این ویروس برای نوروز 99 آغاز کردند.

به گزارش تین نیوز، براساس تصمیم اتخاذ‌شده از سوی مسئولان در اکثر استان های کشور، عرضه انواع اقامتگاه رسمی و غیررسمی به مسافران با هدف «پیشگیری از سرایت بیشتر کرونا» ممنوع است.

 ایست نوروزی به مسافرت‌های داخلی عمدتا به استان‌های «پرسفر در تعطیلات نوروز» مربوط است. مطابق آنچه در ستادهای استانی مقابله با کرونا به تصویب رسیده است، عوامل عرضه خدمات گردشگری باید به جای تسهیل اسکان مسافران، تا حد امکان سختگیری کنند.

ورودی کدام استان ها برای مسافران نوروزی بسته است؟

مدیران محلی و مسوولان دولتی چندین  استان کشور در این هفته و هفته گذشته با تشریح آخرین تصمیمات ستادهای استانی مبارزه با ویروس«کرونا»، از لغو برنامه‌های میزبانی مسافران نوروزی ۹۹ خبر دادند. 

براساس آنچه در ستادهای استانی مبارزه با کرونا و پیشگیری از سرایت بیشتر این ویروس در حداقل 15 استان کشور به تصویب مقامات محلی رسیده است، اجاره هتل، خانه‌مسافر و همچنین عرضه اقامتگاه‌های توریستی-تفریحی دستگاه‌های دولتی به مسافران در ایام عید ۹۹ ممنوع است. ایست استان‌ها به سفرهای نوروزی با هدف جلوگیری از موج دوم «تشدید ابتلا به کرونا» صورت می‌گیرد و ابعاد این نوع اعمال قانون دربازار گردشگری مختص عید به حدی بزرگ است که مطابق بخشی از مصوبات ستادهای استانی مبارزه با کرونا و پیشگیری از سرایت بیشتر این ویروس، برپایی هر نوع چادر و ایجاد فضای کمپینگ در سطح خیابان‌های شهرهای توریستی نیز ممنوع اعلام شده است. علاوه‌بر این همچنین اسکان مسافران نوروزی در مدارس نیز ممنوع شده است.

در همین راستا معاون وزیر بهداشت گفت: سفر به شهرهای شمالی ایران ۲۰ درصد افزایش یافته‌ است.

تهران

شهردار تهران ضمن تشریح اقدامات مجموعه شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا، در خصوص تصمیماتی که تهران به عنوان یکی از شهرهای مهمانپذیر برای ایام نوروز اتخاذ می‌کند، گفت: هیچ یک از شهرهایی که مهمان پذیر بودند در ایام عید با توجه به این شرایط دعوت به مهمانپذیری نمی‌کنند.

مازندران 

احمد حسین‌زادگان، استاندار مازندران، قبلا به مسافران هشدار داده بود که ایجاد هرگونه کمپ‌ عمومی گردشگری و برپایی چادر در محیط پارک‌ها و فضای روباز ممنوع است و مدرسه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از پذیرش مسافر باید خودداری کنند. اما آنچه نگرانی را در این استان تشدید می‌کند، وجود ویلاهای شخصی است که انگیزه اصلی سفر به این منطقه شده است. گزارش‌های جامعه هتلداران استان مازنداران نشان می‌دهد بیش از ۱۳۰ هزار ویلا و خانه شخصی در این استان وجود دارد که بدون مجوز به مسافران اجاره داده می‌شوند. به همین خاطر دادستان مازندران دستور داده خانه‌های شخصی و حتی هتل‌هایی که مسافر می‌پذیرند، پلمب شوند.

اصفهان

عباس رضایی استاندار اصفهان نیز عنوان کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد. همه ساله در اصفهان برای جذب مسافران بیشتر در ایام نوروزی ستاد تسهیل مسافران نوروزی در این استان فعالیت می‌کرد ولی امسال به واسطه شرایط به‌وجود آمده، این ستاد فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد.

وی گفت: براساس آخرین  تصمیمات مقرر شد تعدادی ترمواسکن در ورودی فرودگاه و همچنین زندان مرکزی اصفهان به‌منظور پایش و غربالگری مسافرانی که از طریق فرودگاه وارد اصفهان می‌شوند یا می‌خواهند از اصفهان خارج شوند و همچنین افرادی که در زندان اصفهان هستند، نصب شود. سعید ناجی، رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان گفت: ثبت‌نام و پذیرش مهمانان نوروزی برای اسکان در مدارس استان لغو شده است و علاوه‌بر آن نصب چادر در سواحل و پارک‌های سراسر این استان با پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ممنوع شده است.

گیلان

گیلان که بعد از تهران و قم بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا را دارد و گزارش‌های ستاد مقابله با کرونا در این استان نشان می‌دهد وضعیت خدمات بیمارستانی آن چندان مطلوب نیست، از روز جمعه تدابیر سختگیرانه‌ای، مشابه مازندران در برخورد با مسافران به اجرا گذاشت. فرمانده انتظامی گیلان اعلام کرده که ماموران پلیس راه با حضور در ورودی محورهای گیلان، از ورود انواع خودروها به این استان جلوگیری می‌کنند.

ارسلان زارع، استاندار گیلان، گفته که حتی در تعطیلات نوروزی هیچ مسافری اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی را نمی‌پذیرند.

فرمانداری رودبار هم متعاقب این دستور، از روز جمعه (۱۶ اسفندماه) آزاد راه و جاده رشت - قزوین در ورودی گیلان، لوشان را به روی مسافران بست. فرماندار سیاهکل هم اعلام کرد که اجازه تردد به خودروهای با پلاک غیر بومی را در این شهرستان نمی‌دهد.

علی اکبر آشوری ـ مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ـ نیز تاکید کرد که خودروهای شخصی با پلاک‌های غیر بومی نمی‌توانند به استان‌های گیلان و مازندران وارد شوند و از مردم خواست تا اطلاع ثانوی و برای حفظ سلامتی خود از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند.

 آشوری این هشدار را هم داد که تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند، چون این تصمیم برای استان‌های دیگر که درگیر ویروس کرونا هستند، گرفته می‌شود.

 گلستان

حق شناس، استاندار گلستان گفت: هرگونه حضور مردم در روز‌های پنج شنبه و جمعه در تفرجگاه‌هایی نظیر النگدره و ناهارخواران ممنوع است چراکه هرگونه تجمعی می‌تواند موجب شیوع ویروس کرونا می‌شود، همچنین پذیرش مسافر در تمامی مدارس و مهمانپذیر‌های ادارات در ایام نوروز ممنوع است

چهار محال بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری که استانی تزانزیتی محسوب می‌شود، روز شنبه ۱۷ اسفند، از کنترل مبادی ورودی این استان و مقابله با ورود خودروی مسافران خبر داد و تاکید کرد که خودروی رانندگانی که از این دستور سرپیچی کنند به پارکینگ منتقل می‌شود.

خراسان رضوی

در خراسان رضوی نیز که در وضعیت قرمز همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته، رییس پلیس راه استان اعلام کرده که از روز شنبه ۱۷ اسفندماه، رفت و آمد خودروها را در مبادی ورودی به این استان کنترل و محدود می‌کند و از ورود اتباع خارجی غیرمجاز و رانندگان و سرنشینان خودروهایی که بدون علت موجه و ضرورت راهی جاده شده‌اند، جلوگیری خواهد کرد.

ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در خراسان ‌رضوی هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مسافران را در تعطیلات نوروز نمی‌پذیرد.

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اقامت مسافران نوروزی را در واحد‌های غیررسمی اقامتی از جمله اماکن ورزشی و گردشگری، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، اقامتگاه‌های دولتی و زائرسرا‌ها و همچنین برپایی چادر‌های مسافرتی را در تعطیلات نوروز ممنوع اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم از مسدود شدن برخی محورها در این استان خبر داده و گفته که ورودی‌های اصلی استان از جمله محورهای "اصفهان_یاسوج" و "شیراز_یاسوج" روی خودروهایی با پلاک‌های مربوط به استان‌های درگیر با کرونا که وضعیت مناسبی ندارند، مسدود می‌شود و سرنشینان خودروهای بومی که مشکوک به این ویروس هستند، قرنطینه می‌شوند.

هادی زارع‌پور، مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اسکان و پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی در مدارس این استان برای نوروز امسال ممنوع شده است.

زنجان

فرمانده انتظامی زنجان هم گفته که اجازه ورود به خودروهای غیربومی به این استان داده نمی‌شود و مسافران می‌توانند به مسیرهای خود بدون ورود به شهرهای استان زنجان ادامه دهند، در غیر این‌صورت عوامل نیروی انتظامی مانع از ورود آن‌ها به استان خواهند شد.

آبادان و بوشهر

یکی از مکان‌هایی که کرونا موجب تعطیلی آنها شده است بازارها و اماکن فروش است که در آبادان و بوشهر نیز با دستور مسوولان استانی بازارهای سرپوشیده به‌منظور جلوگیری از انتشار این ویروس تعطیل شده است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداران آبادان و خرمشهر ضمن تاکید بر ضرورت پایش و کنترل بیماری ویروس کرونا در مبادی ورودی این منطقه اعلام کردند: بازارهای سرپوشیده آبادان و خرمشهر برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

قزوین

علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین عنوان کرد: پذیرش مسافر در مراکز اقامتی استان قزوین به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا تا اطلاع بعدی ممنوع شد که این تصمیم براساس مصوبه کارگروه استانی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا اتخاذ و اجرایی شده است. خزائلی گفت: واحدهای اقامتی قزوین موظف شده‌اند تا ضمن ارائه خدمات مناسب به میهمانان پذیرش شده، همه نکات و موارد بهداشتی مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا را تا زمان خروج آنان رعایت کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ارائه شده به تاسیسات گردشگری برای رعایت نکات بهداشتی به‌منظور پیشگیری از ویروس کرونا، اظهار کرد: دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت گردشگری کشور با هدف پیشگیری از شیوع و ابتلای گردشگران داخلی و خارجی به ویروس کرونا تدوین شده و اجرای آن ضروری است. همچنین به‌منظور نظارت بر نحوه اجرای اقدامات پیشگیرانه  و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی ابلاغ شده، تیم‌های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر استان به صورت روزانه از تاسیسات گردشگری بازدید و بازرسی می‌کنند.

ایلام

میثم علیزاده، مدیریت اداره میراث فرهنگی مهران گفت: در پی شیوع ویروس کرونا جهت رفاه حال همشهریان گرامی و سلامتی مردم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران با کمک اداره شبکه بهداشت و درمان و نیز اداره نظارت بر اماکن عمومی در طول هفته گذشته تمامی واحد‌های اقامتی شهرستان را از حضور مسافران زائران و گردشگران غیر بومی (اعم از ایرانی و خارجی) تخلیه کرده و با کسانی که از این امر تمکین نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر هیچ واحد اقامتی در شهرستان مهران پذیرش مسافر و گردشگر ندارد و اداره میراث فرهنگی شهرستان مهران کماکان پیگیر این قضیه است. عسگر زمانی، رئیس اداره اوقاف‌وامور خیریه شهرستان شهرکرد نیز در این راستا گفت: با وجود اینکه امامزاده‌های مرکز استان ضد عفونی می‌شوند اما تا اطلاع ثانوی، پذیرش ‌‌‌‌‌‌‌ و اسکان مسافر و زائر در سوئیت‌ها و زائرسراهای بقاع متبرکه ممنوع اعلام شده است.

 کرمان

ورود مسافران به کرمان نیز ممنوع شد و مسافران حق ورود به این استان را ندارند.

عباس تقی‌زاده مشاور استاندار کرمان: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا از ورود مسافران نوروزی به استان کرمان جلوگیری می‌شود.با افرادی که در زمینه مراکز بوم گردی تبلیغات کرده و این مراکز را فعال کنند برخورد می‌شود.

منطقه آزاد ارس

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: بر اساس بخشنامه جدید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تصمیمات اتخاذ شده در سازمان منطقه آزاد ارس، پذیرش گردشگران در مراکز اقامتی و گردشگری منطقه آزاد ارس ممنوع خواهد بود.

استان اردبیل

 اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: به منظور عزم ملی در شکست ویروس کرونا و حفظ جان میهمانان عزیز و شهروندان گرامی در ایام نوروز، امسال کلیه مراکز اقامتی اعم از هتل ها، هتل آپارتمان ها، خانه مسافر ها، مراکز گردشگری و آب درمانی ها تعطیل است.

یزد

عباسعلی دانا فر، مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد گفت:  به دلیل میهمان ناخوانده کرونا ویروس، مرکز خدماتی، رفاهی فرهنگیان، سالن‌ها و رستوران‌ها، خانه معلم شهید دادرس، زائرسرای دانش تا اطلاع ثانوی تعطیل شد. مقرر شد مرکز خدمات درمانی و آموزشی فرهنگیان تا پایان سال به صورت شبانه روزی خدمات بهداشتی و پزشکی ارائه دهد.

کرمانشاه

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت: به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا آمادگی پذیرش مسافرین نوروزی در کرمانشاه را نخواهیم داشت.

همچنین امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.همچنین امیر شاه آبادی،فرماندار هرسین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازدید گردشگران و مسافران از مجموعه جهانی بیستون ممنوع است.

استان هرمزگان

علی ابراهیمی معینی، مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری کیش گفت:مطابق مصوبه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا در جزیره کیش مورخ ۱۴ اسفند، واگذاری هر گونه منزل مسکونی به صورت اجاره شبانه و ساعتی (موقت) تا اطلاع ثانوی ممنوع شد.

استان فارس

اسکندرپور، شهردار شیرازگفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا در نوروز ۹۹ پذیرش و اسکان مسافران در قالب کمپ‌های اسکان، برپایی چادر در پارک ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسرا‌ها و مهمانسرا‌ها ممنوع است.

طی سال‌های پیشین بوستان‌ها و کمپ‌های اقامتی شیراز پذیرای تعداد بسیاری از هموطنان بود، اما در نوروز ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا این امکان وجود ندارد و علاقه‌مندان به سفر به شیراز می‌توانند در ماه‌های آینده و پس از عبور از بیماری کرونا به این شهر سفر کنند.

استان سمنان

علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت:علی رغم آمادگی همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروز ۹۹، بدلیل مقابله با شیوع کرونا یروس و حفظ جان مردم، با پوزش از عموم مردم اعلام می‌دارد: امسال شرایط پذیرایی از مسافران ارجمند را نداریم و از تمام هموطنان گرانقدر درخواست می‌کنیم از سفر به "استان سمنان" خودداری کنند.

استان سیستان و بلوچستان

ابوذر کوثری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تمامی مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و مکان‌های گردشگری در ایام عید نوروز تعطیل و پذیرش هر گونه مسافر و میهمان در این مکان‌ها ممنوع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر 0 0

    کاری که اول باید میکردن الان دارن انجامش میدن #قرنطینه_قم