| کد خبر: 207103 |

دلایل کمبود مواد ضدعفونی کننده برای حمل و نقل عمومی

عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل احتکار و هجوم بیش از حد برخی از افراد در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده حمل و نقل عمومی دچار مشکل شده‌ایم.

تین نیوز

 عضو شورای شهر تهران گفت: به دلیل احتکار و هجوم بیش از حد برخی از افراد در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده حمل و نقل عمومی دچار مشکل شده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، ناهید خداکرمی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران درباره گلایه برخی از رانندگان تاکسی و اتوبوس‌های خصوصی مبنی بر کمبود مواد ضدعفونی‌کننده و یا نبود آن اظهار داشت: کمبود مواد ضدعفونی‌کننده چند عامل در کشور دارد از جمله اینکه برخی بیش از حد نیاز برای خرید این مواد اقدام کرده و  دیگر اینکه احتکار این مواد صورت گرفته است.

وی افزود: مدیریت شهری اقدامات لازم را برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده انجام داده است ولی برخی مواقع با کمبود این مواد مواجه هستیم لذا از همه نهادهای فرهنگی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند و یا نهادهای دولتی که بودجه فرهنگی دارند درخواست داریم اعتباری به حوزه سلامت مردم اختصاص دهند چرا که ارتقاء فرهنگ سلامت بسیار حائز اهمیت است.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد با نهادهای بین‌المللی مکاتباتی برای دریافت تجهیزات و مواد مورد نیاز مقابله با کرونا داشته‌اند، گفت: همه باید مدیریت متمرکز وزارت بهداشت را به رسمیت بشناسیم. همچنین شهروندان که در قرنطینه خانگی هستند باید بدانند که نیاز چندانی به مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک ندارند.

خداکرمی تصریح کرد: اولویت ارائه مواد ضدعفونی‌کننده با مراکز درمانی و بهداشتی است. ایستادن در صف خرید مواد ضدعفونی‌کننده خود عاملی برای انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و شهروندان باید ملاحظات لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی گفت: اتوبوسرانی، تاکسی‌ها و مترو نیز در اولویت دریافت مواد ضدعفونی‌کننده هستند و سایر شهروندان در قرنطینه خانگی نباید نگرانی در این راستا داشته باشند.

خداکرمی با اشاره به اینکه احتکار و هجوم برخی از مردم برای خرید های بیش از نیاز سبب شده برخی مواقع در تهیه مواد ضدعفونی کننده برای تاکسی و اتوبوس دچار مشکل شویم، گفت: تولید مواد ضدعفونی‌کننده در حد کفایت است ولی مشکل ما بازار بیمار بوده متأسفانه دهه‌های اخیر برخی به دنبال احتکار و سودهای مقطعی بوده‌اند که این برای کشور بسیار بد است و در شرایط کنونی این بی‌اخلاقی‌ها می‌تواند فاجعه انسانی به همراه داشته باشد.

وی بیان داشت: در شرایط کنونی ما به دنبال این هستیم که به اندازه کافی مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش و ماسک در اختیار رانندگان تاکسی، اتوبوس و به طور کلی حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد. شهرداری نیز همه تلاش خود را در این راستا انجام داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.