| کد خبر: 206892 |

بندر چابهار توان لجستیکی لازم برای تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا را ندارد

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت زیرساختی استان سیستان و بلوچستان، توان تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر چابهار وجود ندارد، این مسئله موجب می شود که بندر نتواند به نقش استراتژیک خود برای درآمدزایی در کشور عمل کند.

تین نیوز

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با توجه به وضعیت زیرساختی استان سیستان و بلوچستان، توان تخلیه و بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر چابهار وجود ندارد، این مسئله موجب می شود که بندر نتواند به نقش استراتژیک خود برای درآمدزایی در کشور عمل کند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در بهره گیری از ظرفیت های بندر چابهار، گفت: در یک سال اخیر اقدامات خوبی برای بهره مندی از ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار صورت گرفته، اما قطعا بهتر از عملکرد کنونی می توان کارها را پیش برد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی امکانات لازم تا حدودی در بندر چابهار برای بارگیری و تخلیه 8 و نیم تن کالا وجود دارد، به ویژه آنکه پس‌کرانه های مرتبط با بندر چابهار تقویت شده است، اما سوالی مطرح می شود که این میزان کالا از چه طریقی منتقل خواهد شد. اگر بخواهیم این میزان را از طریق حمل و نقل جاده ای انتقال دهیم، قطعا جاده های استان سیستان و بلوچستان ظرفیت این مسئله را نخواهد داشت.

بندر اقیانوسی چابهار  از ظرفیت حمل و نقل ریلی بی بهره است

وی ادامه داد: از طرف دیگر بندر اقیانوسی چابهار در شرایط کنونی از ظرفیت حمل و نقل ریلی نیز بی بهره است، البته مسئولان در تلاش هستند که راه آهن چابهار-زاهدان را طی سال های آینده به بهره برداری برسانند تا بتوان بخش اعظمی از کالاها از این مسیر منتقل شود.

یارمحمدی گفت: یکی از مسائل مهم در توسعه بندر چابهار، تقویت پس‌کرانه ها است، در شرایط کنونی وقتی بخواهند محموله ای را تخلیه کند، این اقدام باید به سرعت صورت گیرد تا کشتی های دیگر نیز به اسکله بیایند، از سوی دیگر بعد از تخلیه نیز این محموله ها باید به انبارها منتقل شده و از آنجا از طریق خطوط حمل و نقلی به استان ها ارسال شود.

بندر چابهار توان لجستیکی لازم برای  تخلیه و بارگیری بیش از 2 میلیون تن کالا را ندارد

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: در شرایط کنونی با توجه به ظرفیت های حمل و نقل جاده ای و ریلی در استان سیستان و بلوچستان، توان تخلیه و بارگیری بیش از 2 میلیون تن وجود ندارد، این مسئله موجب می شود که بندر چابهار نتواند به نقش استراتژیک خود برای درآمدزایی در کشور عمل کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ظرفیت های تجاری و اقتصادی بندر چابهار در شرایط کنونی به دلیل نبود زیرساخت های لازم در حال تلف شدن است، از این رو دولت باید نگاه ویژه ای را برای تقویت زیرساخت های این حوزه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.