| کد خبر: 206838 |

تشریح جزئیات بودجه سال آینده شهرداری در حوزه شهرسازی

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران جزئیات بودجه شهرداری تهران برای سال آینده در حوزه شهرسازی و معماری را تشریح کرد.

تین نیوز

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران جزئیات بودجه شهرداری تهران برای سال آینده در حوزه شهرسازی و معماری را تشریح کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، محمد سالاری در پایان جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات بودجه سال آینده شهرداری تهران در حوزه شهرسازی گفت: امروز تصویب مصارف و تبصره‌های بودجه سال ۹۹ به پایان رسید. در مجموعه فرآیند تصویب بودجه سال آینده به عنوان کمیسیون شهرسازی و معماری سعی کردیم رویکرد بودجه ریزی به نحوی باشد که موضوع شهر فروشی، تخلفات ساختمانی و تصمیماتی که در شوراهای معماری مناطق گرفته می‌شود و بیشتر با هدف درآمدزایی است، متوقف شود.

وی افزود: بر اساس تحقق بودجه سال ۹۸ پیش بینی‌های لازم برای بودجه سال آینده انجام شده است، البته کمیسیون بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومان روی درآمدهای حوزه شهرسازی قصد داشت ردیف بیشتر تعیین کند که با این موضوع مخالفت کردیم و با توجه به استدلال‌هایی که انجام شد توافق شد که این میزان اضافه نشود.

سالاری ادامه داد: با تصویب این بودجه برای اولین بار شاهد هستیم که مأموریت‌های حوزه شهرسازی و معماری و ماموریت‌های حوزه نرم افزاری که تاثیر بیشتری در ارتقای زندگی شهروندان دارد به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قرار شد ۲۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ برای ۱۰۰۰ پروژه محلی در مناطق غیر برخوردار با اولویت بافت‌های فرسوده تخصیص پیدا کند که اقدامی ارزشمند است.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حوزه شهرسازی پروژه‌های بزرگ مقیاس نیز شامل طرح نیلوفری تعریف شده است افزود: این طرح در محدوده مناطق ۱۷ و ۱۸ به عنوان محرک توسعه در شهر تهران اجرایی خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادات دیگری نیز در حوزه بودجه ریزی سال آینده برای شهرسازی و معماری ارائه شده. از جمله در مورد باغات به هم پیوسته کن و فرحزاد که مبتنی بر مشارکت مالکین به محل تفرجگاهی تبدیل شوند و در این حوزه شهرداری تهران ۱۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های لازم هزینه کند. پیشنهادی که خوشبختانه در شورا رأی آورد و قطعا به همراه سایر پیشنهادات در تبصره‌های ارائه شده می‌تواند در حوزه شهرسازی شهر تهران بسیار موثر باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.