| کد خبر: 206720 |

کاهش ۵۰ درصدی سفرهای دریایی به جزیره قشم

بروز بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور باعث شد در دهه نخست اسفندماه سال جاری، سفرهای دریایی به جزیره قشم ۵۰ درصد کاهش یابد.

تین نیوز

بروز بیماری کرونا در نقاط مختلف کشور باعث شد در دهه نخست اسفندماه سال جاری، سفرهای دریایی به جزیره قشم ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از از ایرنا، مدیر بنادر و دریانوردی قشم گفت: این میزان کاهش سفر به قشم نشان از همسویی مردم با مسوولان بهداشتی کشور برای مقابله با ویروس کرونا دارد.

علی اشتری افزود:آمارها نشان می دهد که حجم اصلی ترددها از بندر پُهل به جزیره قشم مربوط به قشموندان و یا خودروهای سنگین حامل مواد غذایی و کالاهای ضروری است.

وی همچنین با اشاره به کاهش تردد مسافران در اسکله شهید ذاکری اظهار کرد: بیشتر مسافرانی که از طریق این اسکله وارد جزیره می‎شوند، شهروندان و کارمندان شاغل در این جزیره و یا بندرعباس هستند که روزانه در مسیر اسکله شهید ذاکری و شهید حقانی بندر عباس تردد می کنند.

رییس کمیته حمل و نقل ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: اسکله‌های گردشگری جزیره قشم هم با هدف کمک به سلامت مردم در برابر ویروس کرونا همچنان تعطیل است

وی ادامه داد:  کاهش سفرها با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نوید بخش اقدام مدبرانه مردم برای مقابله با کرونا است.

اشتری تصریح کرد: امید است با رعایت اصول بهداشتی هرچه زودتر شرایط به حالت عادی بازگردد و جزیره قشم همانند گذشته میزبان انبوه مهمانان و گردشگران باشد.

هشت اسکله گردشگری در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل و گوران شهرستان قشم فعالیت می‌کنند. این شهرستان ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.