| کد خبر: 206623 |

شورا: با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در حمل و نقل عمومی روبرو هستیم/ شهرداری: مشکلی نداریم

در حالی که رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تأکید کرده به شدت با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در مترو، تاکسی و اتوبوس روبرو هستیم اما مسؤولان شهرداری این موضوع را رد کردند.

تین نیوز

در حالی که رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تأکید کرده به شدت با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در مترو، تاکسی و اتوبوس روبرو هستیم اما مسؤولان شهرداری این موضوع را رد کردند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، بیش از 10 روز از حضور ویروس کرونا در پایتخت می‌گذرد، وزارت بهداشت آمار مبتلایان و فوتی‌های این ویروس را اعلام کرده است. مدارس تهران به تعطیلی کشیده شد و فعالیت بسیاری از مراکز عمومی موقتا لغو شد.

مترو و اتوبوس دو مکان پرتردد شهروندان هستند، برای اینکه مردم مبتلا به ویروس کرونا نشوند شهرداری این مکان‌ها را مدام ضدعفونی می‌کند. 

پیروز حناچی شهردار تهران در این باره گفت: اقدام‌های انجام شده از سوی مدیریت شهری برای کنترل شیوع ویروس کرونا بر اساس دستورالعمل‌‌ نظافت مترو و اتوبوس به نهادهای مرتبط ابلاغ شد. ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی هر روز در دو نوبت در ابتدا و انتهای خط ضدعفونی می‌شوند. 

شهردار تهران ادامه داد: نظارت و ضدعفونی کردن ناوگان اتوبوسرانی به دلیل آنکه صندلی‌ها خیس و برای مسافران مشکل ایجاد می‌کند کمی دشوار است. 

50 نقطه برای قرنطینه بیماران در صورت بحرانی شدن شرایط اختصاص می یابد

وی تأکید کرد: این آمادگی وجود دارد که با بحرانی شدن اوضاع 50 نقطه از سوله‌های بحران شهرداری به قرنطینه بیماران مبتلا اختصاص یابد. 

به گفته حناچی، کار تولید مواد شوینده، ضدعفونی‌کننده و کیت‌های آزمایشی سریع از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیروهای مسلح و وزارت دفاع در دست انجام است و ما هم اعلام آمادگی کردیم که میادین میوه و تره‌بار و دیگر مراکز خود را جهت عرضه محصولات در اختیار این نهادها قرار دهیم.

به گفته حناچی، از ما خواسته شد تا مراکزی برای عرضه محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده معرفی کنیم.

آیین‌نامه دورکاری کارکنان ابلاغ شد

وی با بیان اینکه سفر مردم با مترو کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین آیین‌نامه دورکاری کارکنان با ظرفیت کاهش 30 درصدی ابلاغ شده است. 

شهردار تهران تأکید کرد که دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا را به بخش‌های مختلف ابلاغ کرده‌ایم.

فراهانی: شهرداری با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده مواجه است

با وجود اینکه مسؤولان شهرداری اعلام می‌کنند کارهای ضدعفونی در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس انجام می‌شود و مشکلی وجود ندارد اما مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران امروز در جلسه علنی شورا به دولت تذکر داد و گفت: شهرداری با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده مواجه است،‌دولت ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد برای مترو، تاکسی و اتوبوس را تأمین کند. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران از دولت خواست تأمین مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد برای پاکسازی مترو و اتوبوس را انجام دهد. 

وی ضمن تشکر از مدیریت بحران شهرداری تهران،‌گفت: این سازمان فعالیت‌های متعددی را در تضمین سلامت مردم  انجام می‌دهد و مرتباً تلاش می‌کند تا با ضدعفونی کردن اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی مخاطرات را کاهش دهد. 

فراهانی ادامه داد: تذکری به سازمان برنامه و بودجه کشور دارد علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام شده به شدت با کمبود مواد ضدعفونی‌کننده برای ضدعفونی مترو، تاکسی و اتوبوس روبرو هستیم. 

ذخیره مواد ضدعفونی‌کننده تمام شده است

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تأکید کرد: به شدت با کمبود ماسک و دستکش برای پرسنل زحمتکش اتوبوسرانی و تاکسیرانی روبرو هستیم،‌ همان گونه که می‌دانید در شهر تهران 6 هزار اتوبوس و 1200 واگن مترو وجود دارد که اینها شبانه ضدعفونی می‌شوند و بر اساس اعلام سازمان اتوبوسرانی و شرکت بهره‌برداری مترو ذخیره مواد ضدعفونی‌کننده تمام شده است و از موادی استفاده می‌شود که استاندارد نیست و علی‌رغم پیگیری‌ها دولت در تأمین مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد برای شرکت بهره‌برداری مترو و اتوبوسرانی وظیفه خود را انجام نداده است.

وی ضمن نگرانی از وضعیت رانندگان تاکسی و اتوبوس گفت: این افراد در جهت دریافت ماسک و دستکش و وسایل حفاظت حداقلی از خودشان با مشکلاتی روبرو هستند. 

فراهانی تأکید کرد: این افراد با حداقل حقوق در سطح شهر زحمت می‌کشند، ما اگر نتوانیم به میزان لازم از آنها محافظت کنیم در معرض آسیب جدی هستند و وسایل نقلیه آنها هم سبب انتقال ویروس می‌شود.

 آقای نوبخت تأمین اعتبار کند 

وی تأکید کرد: خواهشی که دارم این است که جناب آقای نوبخت تأمین اعتبار کند و هر چه زودتر این اقلام تهیه شود. ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده برای تاکسی و مترو در دسترس قرار بگیرد تا رانندگان این وسایل نقلیه بتوانند از حداقل امکانات بهره‌مند شوند.

بعد از اینکه مجید فراهانی این تذکر را امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران دارد به سراغ فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو رفتیم.

نوبخت: اطلاعی از این موضوع ندارم

وی در این باره به خبرنگار فارس، گفت: من اطلاعی از این موضوع ندارم، دیروز همکارانم در ستاد بحران بودند و 2 هزار لیتر مواد برای نظافت تأمین شد. 

نوبخت با بیان  اینکه شاید برخی اقلام کم باشد، گفت: اما از مبادی مختلف پیگیر هستیم تا وسایل موردنیاز را تأمین کنیم. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص ضدعفونی کردن مترو، گفت: روزانه چندین بار ضدعفونی انجام می‌شود و ما برای انجام این کار در ایستگاه‌ها و خطوط برنامه داریم و مردم مطمئن باشند که طی روز چندین بار این اقدام انجام می‌شود.

 تشکیل ستاد مقابله با کرونا در شرکت بهره‌برداری مترو

وی به تشکیل ستاد مقابله با کرونا در شرکت بهره‌برداری مترو اشاره کرد و گفت: یکسری از افراد اقدامات را انجام می‌دهند و عده‌ای هم نظارت می‌کنند و بعد گزارش کارکرد را به ستاد مقابله با کرونا ارائه می‌دهند. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه میزان مسافران مترو کاهش پیدا کرده است گفت: در گذشته روزانه یک میلیون و 800 هزار مسافر داشته‌ایم اما در این روزها تعداد مسافران به 700 الی 800 هزار نفر رسیده است. 

به تعداد قطارها دست نزده‌ایم

نوبخت تأکید کرد: با وجود اینکه مسافران ما کم شده است اما به تعداد قطارها دست نزده‌ایم و سرفاصله قطارها مانند قبل است.

وی تأکید کرد: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هر چه سریعتر این ویروس ریشه‌کن شود.

شهرداری تهران در 10 روز گذشته اقداماتی  در جهت ضدعفونی کردن اماکن عمومی از جمله مترو و اتوبوس انجام داده است و همچنین بسیاری از مراکز پرتردد خود را برای کاهش ویروس کرونا تعطیل کرده است.

حجت: گزارشی در این باره به من نرسیده است

یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در مترو و اتوبوس گفت: گزارشی در این خصوص به بنده نرسیده است، ما در حال فعالیت هستیم و با هر جان کندنی باشد کار را انجام می‌دهیم. 

مسافران مترو از نصف هم کمتر شد

وی به کاهش مسافران در مترو اشاره کرد و گفت: میزان مسافران از نصف هم کمتر شده است و این نشانه خوبی است چرا که مردم رعایت می‌کنند.

حجت در خصوص تأمین وسایل ضدعفونی کردن مترو و اتوبوس گفت: شرکت‌هایی هستند که وظیفه تأمین این وسایل را دارند. 

بر اساس این گزارش، ویروس کرونا مدتی است وارد تهران شده است تاکنون تعدادی از شهروندان جان خود را از دست داده و تعدادی هم مبتلا شده‌اند. شهرداری اقدام به ضدعفونی کردن اماکن عمومی کرده است.امروز عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که مواد ضدعفونی‌کننده کم است و به دولت در این باره تذکر داد اما مسؤولین شهرداری این موضوع را رد کردند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.