| کد خبر: 206437 |

احتمال شیوع ویروس کرونا بین رانندگان بلاتکلیف در مرزها/ اقدامات پزشکی در مرزها بسیار ضعیف است

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه تجمع و توقف کامیون‌ها در مرزها باعث احتمال شیوع بیماری کرونا می‌شود، گفت: در مرز مقابل تیم‌های پزشکی حضور دارند اما در مرز ایران حضور نمایندگان مرکز بهداشت و پزشک برای انجام تست و چک‌های مورد نظر بسیار ضعیف است.

تین نیوز

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه تجمع و توقف کامیون‌ها در مرزها باعث احتمال شیوع بیماری کرونا می‌شود، گفت: در مرز مقابل تیم‌های پزشکی حضور دارند اما در مرز ایران حضور نمایندگان مرکز بهداشت و پزشک برای انجام تست و چک‌های مورد نظر بسیار ضعیف است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، احمد کریمی درباره آخرین وضعیت ناوگان باری در مرزهای زمینی کشور اظهار داشت: از هفته گذشته مسئولان برای حل این موضوع و مذاکره با طرف‌های خارجی برای برگشت کامیون‌های ایرانی از مرزهای خارجی در تلاش هستند و تقریبا در تمام مرزها کامیون‌های ایرانی توانسته‌اند وارد خاک کشور شوند.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین صف در «میرجاوه» در مرز پاکستان است و برای این وضعیت بلاتکلیفی ناوگان باری و رانندگان کامیون باید هر چه زودتر تصمیمی اخذ شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با بیان اینکه تجمع و توقف کامیون‌ها باعث احتمال شیوع بیماری کرونا می‌شود، تاکید کرد: خوشبختانه تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای رانندگان کامیون بلاتکلیف در مرزها نداشتیم اما برای پیشگیری از این موضوع هر چه سریع‌تر باید صف و تجمع کامیون‌های بالاتکلیف در برخی از مرزها باید تعیین تکلیف شوند.

کریمی تاکید کرد: احتمالا به رانندگان کامیون دستور داده شود که با بار به مقاصد بارگیری برگردند.

وی با انتقاد از وضعیت تجهیزات اولیه برای پیشگری از این شیوع ویروس کرونا در مرزها اظهار داشت: رانندگان در نقط مرزی به ماسک و محلول‌های ضدعفونی دسترسی ندارند و همین می‌تواند عامل انتقال ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر باشد.

 دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به ضرورت اعزام تیم‌های پزشکی برای چک و بررسی رانندگان کامیون بلاتکلیف در مرزها گفت: در مرز مقابل تیم‌های پزشکی حضور دارند اما در مرز ایران حضور نمایندگان مرکز بهداشت و پزشک برای انجام تست و چک‌های مورد نظر بسیار ضعیف است.

وی افزود: در مرز میرجاوه در بخش مسافری شاهد حضور کاروان‌های زوار پاکستانی هستیم که از ایران قصد ورود به خاک کشور خود را دارند که این افراد توسط پزشکان ایرانی و پاکستانی مورد چک‌های پزشکی قرار می‌گیرند اما برای رانندگان ایرانی هیچ اقدامات خاصی صورت نگرفته‌ است.   

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.