| کد خبر: 206326 |

◄ جریمه‌های تخلفات خطرساز چقدر بازدارنده است؟

افزایش میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات پر خطر می‌تواند موجب کاهش حوادث رانندگی شود.

تین نیوز

یک کاربر تین نیوز معتقد است افزایش میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات پر خطر می‌تواند موجب کاهش حوادث رانندگی شود.

به گزارش تین نیوز، یک کاربر در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: اگرچه جاده‌ها و خودروهای ما با استاندارد جهانی فاصله دارند ولی همین جاده‌ها و خودروها از بسیاری از کشورها استانداردتر هستند.

وی افزود: این درحالی است که در همان کشورها تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی ممکن است از کشور ما کمتر باشد.

او ادامه داد: واضح است که نقش اصلی تصادفات و تعداد بالای کشته‌ها در ایران مربوط به نحوه رانندگی است و بهبود آن نیز فقط یک راه حل دارد این‌که میزان جریمه نقدی برای برخی تخلفات به طور قابل توجهی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: هر سال 100 ایرباس در جاده‌ها سقوط می‌کند

این کاربر تین نیوز بیان کرد: معتقدم باید جریمه تخلفاتی همچون سرعت زیاد، حرکات مارپیچ، عبور از چراغ قرمز و سبقت غیرمجاز حداقل یک میلیون تومان باشد و نمرات منفی برای این موارد دو برابر شود آن هم برای بار نخست از روز اجرای طرح.

وی گفت: اگر بار دوم این تخلفات رخ داد حداقل سه میلیون تومان جریمه و 2 سال محرومیت از رانندگی و اگر دفعه سوم اتفاق افتاد 10 میلیون تومان جریمه و باطل شدن ابدی گواهینامه به همراه معرفی به دادگاه برای محرومیت‌های اجتماعی، کار اجباری به نفع اجتماع و گذراندن دوره‌های اجباری روان درمانی تا دراختیار گرفتن خودرو به نفع دولت و ... صورت گیرد.

این کاربر تین نیوز خاطر نشان کرد: همچنین قانون باید از شاکیان خصوصی حمایت کند مثلاً فردی که همراه خانواده‌اش در بزرگراهی رانندگی می‌کند و ناگهان یک خودرو جلویش می‌پیچد باید بتواند خیلی راحت و سریع و کم هزینه شکایت کند و خسارت بگیرد.

وی ادامه داد: جریمه‌ها باید بازدارنده باشد زیرا برخی مردم فقط در چنین صورتی قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و درست رانندگی می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدفرهادی 0 0

    دوستان عزیز جریمه نه الان نه در سالهای گذشته ودور ونه در آیند از هیچ گونه حداثی جلوگیری نکرده ونمیکند بزرگواران تا زمانی که رانندگان چه سبک چه سنگین دغه ومشکلات ومشغلات زندگی را در هنگاهم رانندگی مرور میکند اینکه جریمه هست هیچ چیزی جلودار حوادث نخواهد بود زمانی میتوانیم جلوی حوادث تلخ وناگوار رابگیریم که بتوانیم صنعت حمل ونقل را بروز باتمام کشورهای پیشرفته کنیم این به چه معنی است یعنی باید آرامش وآسایش رانندگان در اولویت تمامی کارهای حمل ونقلی باشد یعنی اینکه راننده زمانی که پشت رول است هیچگونه دغدغه ای نداشته باشد نه از فکری نه از روانی آن روز است که میتوانیم بگوییم دیگر حاثه نخواهیم داشت امروز زندگی تمام رانندگان پر است از چه کنم فردا پس امروز حرفی نمیتوانیم در حمل ونقل وجلوگیری از حوادث بزنیم رانندگی امروز یک ذهن آرام بایک روح شاد ویک مغز بدون فکر وآزاد میخواهد که امروز در جامعه ما ایران وجود ندارد چون که .......