| کد خبر: 206260 |

لایروبی ۳۷۰۰ دهنه پل و بازگشایی مسیل‌ها توسط راهداران از ۱۰ روز قبل

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آماده‌باش ۳۰۰ نیروی راهدار در سطح این استان برای مواجهه با بارش‌های شدید، گفت: تدابیر لازم از روزهای گذشته اتخاذ شده است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به آماده‌باش ۳۰۰ نیروی راهدار در سطح این استان برای مواجهه با بارش‌های شدید، گفت: تدابیر لازم از روزهای گذشته اتخاذ شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به این‌که بارش باران از روز دوشنبه، پنجم اسفندماه در سراسر استان آغاز شده است، گفت: از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه، تاکنون، بارش باران به‌صورت مستمر و نسبتا شدید در استان ادامه داشته است و در محور، اراک-بروجرد، مه‌گرفتگی و ازنا-شازند، بارش شدید باران، ادامه دارد.

او، با بیان این‌که، استان را به چهار منطقه عملیاتی تقسیم و معاونان اداره‌کل راهداری استان را مسوول هر یک از این مناطق، کرده‌ایم، افزود: جریان ترافیکی در محورهای استان، هم‌اکنون عادی و روان است و مشکل خاصی در عبور و مرور در سطح محورهای مواصلاتی، وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی، عنوان کرد: از ۱۰ روز پیش، همکاران راهدار را مامور لایروبی ۴۶۰ پل که شامل ۳۷۰۰ دهنه می‌شود، کرده‌ایم که در این مدت، تمام این دهنه‌ها، لایروبی و مسیل‌های موجود، بازگشایی شده است. همچنین پمپ‌های ۱۲ زیرگذر را بازرسی و چکاپ و چاهک‌های آن‌ها را تخلیه کرده‌ایم.

او افزود: از دو شب گذشته نیز ۲۵۰ عدد از ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری و ۳۰۰ تن از همکارانمان در ۳۵ راهدارخانه سطح استان به‌صورت آماده‌باش درآمده‌اند.

زندی‌فر با اشاره به این‌که سال گذشته نیز در استان شاهد وقوع سیل بودیم، خاطرنشان کرد: خوشبتختانه پارسال نیز با تلاش‌های نیروهای راهداری، کم‌ترین خسارت‌ها متوجه محورهای اصلی استان شد.

او گفت: در صورتی‌که بارش‌ها شدیدتر از وضعیت کنونی شود، احتمال آب‌گرفتگی قسمت‌هایی از محور اراک-تهران وجود دارد که البته مسیر جایگزین از هم‌اکنون برای این محور نیز در نظر گرفته شده و با پلیس و ستاد مدیریت بحران استان نیز هماهنگی‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم تا اگر وضعیت اضطراری در محور اراک-تهران پیش آمد، با هدایت ترافیک این محور به مسیر جایگزین روند تردد را مدیریت کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان مرکزی، همچنین خاطرنشان کرد: ممکن است در صورت تشدید و تداوم بارندگی‌ها برخی از محورهای روستایی استان در مناطق "خنداب" و "کمیجان" دچار مشکلاتی شوند؛ اما برای حل کردن این مشکل نیز، باکس‌های لوله به تعداد کافی برای ادارات راهداری استان ارسال شده و تعدادی نیز در محل اداره‌کل ذخیره شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.