| کد خبر: 206250 |

تمهیدات سازمان راهداری برای برف امشب و سیلاب در برخی استان‌ها

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات سازمان راهداری با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در استان‌های لرستان، البرز و غرب اصفهان از ستاد نماینده بابت استقرار در جاده‌ها اعزام شد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات سازمان راهداری با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران سازمان راهداری گفت: در استان‌های لرستان، البرز و غرب اصفهان از ستاد نماینده بابت استقرار در جاده‌ها اعزام شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد رودباری در تشریح آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور خصوصا تمهیدات راهداری بابت باز نگه داشتن جاده‌ها در استان‌های پربارش نظیر لرستان توضیح داد: در حال حاضر در استان‌های مختلف سامانه بارشی فعال است؛ امروز در ارتفاقات محورهای کندوان و هراز بارش برف داشتیم، اما موجب سفید شدن جاده‌ها نشد.

وی با اشاره به استقرار ادوات راهداری در محورهای کوهستانی و همچنین جاده‌های استان‌های سیل‌خیز گفت: در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مسافران، قطعا اگر جاده‌ای در معرض سیلاب قرار بگیرد مسدود می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر همه راه‌های اصلی کشور باز است و محوری که به دلیل باران و برف مسدود شده است، نداریم اما محور قدیم خرم‌آباد ـ پلدختر در راستای ارتقای ایمنی کماکان مسدود است.

رودباری با بیان اینکه امشب پیش‌بینی بارش سنگین برف در جاده‌های منتهی به شمال کشور داریم، افزود: اگر ارتفاع برف به اندازه‌ای برسد که برای تردد خودروها مشکل ایجاد شود، آن محور بسته می‌شود. به عنوان مثال در محور کندوان امشب بارش برف داریم و پیش‌بینی می‌کنیم تا 70 سانتی‌متر برف روی زمین بنشیند که راهداران تلاش می‌کنند جاده را باز نگه دارند، اما توصیه اکید به مردم داریم که حداقل از الان تا روز آینده از محور کندوان استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: محور هراز نیز از ساعت 21 امشب تا 5 صبح فردا به دلیل عملیات تعمیر و نگهداری مسدود است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: همکاران ما در مرکز مدیریت راه‌ها مستقر هستند و قطعا اگر محوری به دلیل بارش سنگین برف دچار مشکل شود، مسدود اعلام می‌شود. به عنوان مثال اگر امشب برف در محور کندوان به اندازه‌ای زیاد شود که ایمنی تردد را به خطر بیندازد و موجب زمین‌گیری خودروها شود قطعا انسداد محور کندوان را اعلام می‌کنیم، اما در حال حاضر محور باز است و دو طرف تونل کندوان به صورت آنلاین کنترل می‌شود.

رودباری بیان کرد: پیش از این در محورهای هراز و همچنین خرم‌آباد ـ پل زال رانش داشتیم که به سرعت مشکلات توسط راهداران رفع شد. همچنین در استان‌های چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، فارس و کهگیلویه و بویر احمد هم بارش باران داریم و تقریبا در اغلب نقاط کشور غیر از جنوب شرق بارش‌ها ادامه دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در استان لرستان رانش از سمت کوه داشتیم که جاده را مسدود اعلام کردیم و در جاده‌های مختلف امدادرسانی به سرعت در صورت بروز هر مشکل انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: در استان لرستان هم راهداران در آماده‌باش هستند تا در صورت افزایش دبی آب رودخانه‌ها و نفوذ آب به سطح جاده نسبت به مسدود کردن محور اقدام کنند تا ایمنی تردد به خطر نیفتد.

* برگزاری جلسه مدیریت بحران در سازمان راهداری

رودباری بیان کرد: جلسه مدیریت بحران در سازان راهداری به ریاست رئیس سازمان راهداری برگزار شد. بررسی‌های لازم انجام و طی دو فقره نامه به استان‌ها ابلاغ شد نسبت به آماده‌باش راهداران و تجهیزات راهداری اقدام کنند. در این راستا معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری در استان لرستان مستقر شد. همچنین سرپرست راه‌های روستایی و راه‌های فرعی سازمان راهداری در غرب اصفهان مستقر شد و یکی دیگر از مدیران سازمان راهداری در استان البرز و محور کندوان مستقر شد تا به عنوان نماینده‌های ویژه سازمان راهداری در زمان‌های پربارش نسبت به اتخاذ تصمیمات خاص اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ادوات و ماشین‌آلات و راهداران در همه جاده‌های استان‌های کشور آماده‌باش هستند گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امشب در بسیاری از استان‌های کشور بارش برف داشته باشیم. در همین راستا به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شد تا در آماده‌باش کامل باشند. تجهیزات و ماشین‌آلات سر خط داشته باشند و در صورت لزوم از ماشین‌آلات و تجهیزات پیمانکاران خصوصی در سطح استان استفاده کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت استان در اغلب استان‌های پربارش گفت: فعلا در حال حاضر محور مسدود به دلیل بارش برف و باران نداریم. فقط در همان محور خرم‌آباد ـ پلدختر از انجام تردد جلوگیری شده است و ترافیک محلی را هم متوقف کرده‌ایم.

رودباری با اشاره به بارش باران در 19 استان کشور بیان کرد: در استان‌های البرز، مازندران و تهران هم بارش برف و باران داریم.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیزات و ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استقرار نماینده سازمان راهداری در محور کندوان گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش شدید برف در این محور از مسافران تقاضا داریم امروز و امشب به هیچ عنوان به محور کندوان نروند و قطعا بابت تردد در محورهای کوهستانی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند و قبل از سفر با مرکز مدیریت راه‌ها به شماره 141 تماس بگیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.