| کد خبر: 206239 |

◄ استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه الزامی است

​سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ 5 اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبرداد.

تین نیوز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از الزامی بودن استرداد بلیت پروازهای داخلی و خارجی بدون دریافت جریمه از تاریخ 5 اسفندماه تا اطلاع ثانوی خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده اظهارداشت: با توجه به شرایط بوجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و عدم پذیرش اتباع ایرانی توسط تعدادی از کشورها و تعلیق موقت برخی پروازها سازمان هواپیمایی کشوری بخشنامه استرداد بلیت هواپیما بدون دریافت جریمه را به شرکت های هواپیمایی داخلی و نمایندگی های کل فروش شرکت های هواپیمایی خارجی ابلاغ کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط غیرقابل اجتناب ایجاد شده اتخاذ تدابیر و هماهنگی های لازم به منظور بازگشت مسافران ایرانی که از سوی شرکت ها به مقاصد پروازی که در مورد پذیرش اتباع ایرانی محدودیت قائل شده اند، ضروری است و انجام هماهنگی های لازم در راستای استرداد وجه بلیت، بدون اعمال هرگونه جریمه بلیت مسافران که از این رهگذر پروازهای آنها در رفت و یا بازگشت مختل شده است، صورت گیرد.

جعفرزاده تصریح کرد: از نمایش، صدور و ایجاد هرگونه تعهد در مسیرهای خارجی مورد نظر از تاریخ ابلاغ این نامه جدا خودداری شود این در حالی است که با توجه به تذکرات مکرر شاهد فروش و عرضه بلیت و ایجاد تعهد در برخی از سایت های فروش یا دفاتر خدمات مسافرت هوایی در قالب تور مسافرتی در مسیرهای غیرقابل انتقال برای شرکت های هواپیمایی هستیم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: بدیهی است متخلفان بدون هرگونه اغماض به مراجع ذیربط ارجاع و مسئولیت هرگونه ایجاد تعهد به عهده صادر کننده بلیت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه صادره این سازمان مسافرانی که تاکنون در مسیرهای داخلی وخارجی نسبت به ابتیاع بلیت سفر اقدام کرده اند و درخواست کنسلی آن را به دلایل شرایط کنونی (انتشار ویروس کرونا) دارند، لازم است بدون هرگونه اعمال جریمه عملیات استرداد بلیت آنان در مسیر رفت و برگشت تا اطلاع ثانوی صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.