| کد خبر: 206206 |

تولید ۳۰۰۰ موتورسیکلت‌ برقی برای پستچی‌ها

با ارایه تسهیلات سازمان حمل ونقل و ترافیک، ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی تولید و به‌منظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.

تین نیوز

با ارایه تسهیلات سازمان حمل ونقل و ترافیک، ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی تولید و به‌منظور کاهش آلودگی هوا و مدیریت مصرف سوخت در اختیار توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست قرار می‌گیرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا طی تفاهمنامه‌ای چهارجانبه‌ فی مابین سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت ملی پست و شرکت تولیدکننده موتور سیکلت‌های برقی ، تولید ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی برای پستچی‌های پایتخت در دستور کار قرار گرفت.

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف کمک به کاهش آلودگی هوا و استقرار مدیریت سبز، اعطای تسهیلات با کارمزد چهار درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتورسیکلت (نیمی از قیمت کل) را  برعهده گرفته است و فرصت جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی را برای توزیع‌کنندگان شرکت ملی پست فراهم می‌کند.

بر این اساس ۳۰۰۰ موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی موردتایید شرکت ملی پست تولید و طی دو مرحله در اختیار قرار می‌گیرد که در مرحله نخست ۵۰ دستگاه از این موتورسیکلت‌ها تولید و پس از تایید قابلیت‌های موردنظر از قبیل میزان پیمایش، توان باتری، کارآمدی موتورسیکلت و سایر موارد، بقیه موتورسیکلت‌های تعهد شده (۲۹۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی دیگر ) نیز تولید و آماده تحویل می‌شود.

جایگزین کردن موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه ۲۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه، کاهش مصرف سوخت به همراه خواهد داشت و با پیاده‌سازی طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تفاهمنامه همکاری چهارجانبه به امضای یوسف حجت - سرپرست معاونت و مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منوچهر منطقی - دبیر توسعه فناوری‌های حوزه قضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جلیل مجاهد - رئیس هیئت مدیره شرکت نیرو موتور سهند و حسین نعمتی - معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.