| کد خبر: 206186 |

◄ یک پیشنهاد برای اجرای موفق مقررات مصوب آیمو

محتوای کنوانسیون‌ها و کدهای آیمو هم حجم زیادی دارند و هم ساده و روان نوشته نشده‌اند.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه دریایی معتقد است باید محتوای کد و کنوانسیون‌های مصوب آیمو از قالب فعلی خارج شوند.

به گزارش تین نیوز، رضا محمدعلی بیگی با بیان این مطلب به خبرنگار این شبکه خبری، در توضیح این دیدگاه خود گفت: این حجم مطلب در قالب متن، نتیجه اثربخشی برای ذینفعان نداشته و نخواهد داشت و یا برای اثربخش نمودن آنها باید هزینه و زمان زیادی صرف نمود.

وی در مورد راهکار پیشنهادی خود در این زمینه بیان کرد: راهکار؛ تولید محتوا در قالب تصاویر زیبا و جذاب به‌همراه توضیحاتی کوتاه و مفید در کنار هر تصویر است. چرا که انتقال دانش و آگاهی به ذینفعان بدین صورت، بسیار اثربخش‌تر و ماندگارتر خواهد بود.

وی خطاب به مسئولین اداره دریایی ایران و دیگر ذینفعان صنعت دریایی کشور گفت: تولید محتوا در قالب متن و تصویر بسیار اثربخش‌تر بوده و در هزینه و زمان صرفه‌جویی چشمگیری خواهد شد.توصیه می‌کنم این مهم را در قالب پیشنهادی رسمی به آیمو اعلام نمایید. نمونه این کار را بنده برای یکی از مقررات مصوب آیمو انجام داده‌ام که می‌توانید به آیمو ارائه دهید.

بیگی افزود: آقای «کوجی سکی میزو» دبیرکل پیشین آیمو، این مهم را درک کرده بود و به دنبال چرایی عدم تصویب قوانین با حداکثر رضایت اعضا و اجرای ناموفق آنها در حداکثر زمان بود. ولی پیشنهاد یا پاسخی را دریافت ننمود!

وی با بیان این‌که این پیشنهاد را با چند خبره بین‌المللی از کشورهای کانادا، کره جنوبی و هلند در میان گذاشتم. آنها هم موافق این اصلاحات هستند (البته پس از اینکه نمونه انجام شده آن‌را دیدند)، تاکید کرد: محتوای کنوانسیون‌ها و کدهای آیمو هم حجم زیادی دارند و هم ساده و روان نوشته نشده‌اند و این باعث شده تا ذینفعان، به ویژه کادر خشکی و دریایی شرکت‌های کشتیرانی، کارشناسان شرکت‌های کشتی‌سازی و نیز کارشناسان موسسات رده‌بندی، درک درستی از آنها در حداقل زمان ممکن را نداشته باشند. به قول دبیر کل پیشین آیمو: It is like writing a book that nobody reads, or making a film that nobody sees

این کارشناس خاطرنشان کرد: نمونه دیگر در حوزه اجرایی شدن سیاست‌ها و برنامه‌های آیمو برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار ملل متحد (دستور کار 2030) در صنعت حمل و نقل بین‌المللی دریایی است. در این مقوله هم آیمو نیازمند اصلاح رویه کنونی‌ اش است.

بیگی گذار از تولید حجم زیادی متن به سمت تولید حجم کم ولی تاثیرگذار و جذاب، به‌طوری‌که مخاطب پس از خواندن چند سطر خسته نشود بلکه پس از خواندن چند صفحه خسته شود و مطلب را درک نموده باشد را نیز ضروری دانست و گفت: برای این مهم هم بنده اقداماتی را آغاز نموده‌ام و نتیجه بخش هم بوده است.

وی افزود: فراموش نکنید که در زمان دریانوردی و یا تعمیر و ساخت انواع شناور، تاثیر تصاویر زیبا و جذاب بر ذهن و روان یک دریانورد یا کارشناس خیلی بیشتر از تاثیر متن، آنهم در حجم زیاد و گاهی ناپیوسته و مبهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک کارشناس دریایی 5 0

    با سلام

    خسته نباشی دکتر علی بیگی عزیز

    به خوب نکته ای اشاره کردید و انشاالله مسئولین سازمان بنادر به این نکته توجه نمایند و با همفکری جنابعالی یک پیشنهاد خوبی را به سازمان بین المللی دریانوردی ارائه نمایند.

    باز هم سپاس از اینکه دغدغه توسعه صنعت دریایی کشور را دارید.