| کد خبر: 206185 |

جدیدترین آمار از شیوع ویروس کرونا در ایران؛ آمار قربانیان بیشتر شد

حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت آمار جدیدی از مبتلایان و تلفات ویروس کرونا در ایران ارائه داد: در حال حاضر ۹۱۶ مورد مشکوک به کرونا، ۶۱ نفر تست مثبت و ۱۲ نفر فوتی داشتیم.

تین نیوز

حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت آمار جدیدی از مبتلایان و تلفات ویروس کرونا در ایران ارائه داد و گفت: در حال حاضر ۹۱۶ مورد مشکوک به کرونا، ۶۱ نفر تست مثبت و ۱۲ نفر فوتی داشتیم.

به گزارش تین نیوز،  حریرچی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، اظهار داشت: در حال حاضر 916 مورد مشکوک به کرونا، 61 نفر تست مثبت و 12 نفر فوتی داشتیم.

وی افزود: خوشبختانه تعدادی از استان ها از جمله خراسان و سیستان و بلوچستان و اردبیل و همچنین منطقه جنوبی کشور و آذربایجان پاک هستند.

قائم مقام وزیر بهداشت در ادامه خاطرنشان کرد: تهران، البرز، مرکزی، همدان، گیلان و مازندران از جمله استان هایی هستند که موارد مبتلا به کرونا در آن ها وجود دارد.

 ابتلای دانشجوی خواجه نصیر به کروناویروس

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از ابتلای یکی از دانشجویان خوابگاهی این دانشگاه به کرونا ویروس خبر داد و گفت: در حال حاضر این دانشجو در قرنطینه به سر می‌برد و حال عمومی او رو به بهبود است که امیدواریم تا چند روز آینده مرخص شود.

دکتر خوشنود در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد:‌ هفته گذشته یکی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با علایم آنفلوآنزا به یکی از مراکز درمانی مراجعه کرد که بعد از انجام تست‌های اولیه اعلام شد نتیجه‌ ابتلای این دانشجو به کرونا ویروس منفی است که حتی این دانشجو در شرف ترخیص قرار گرفته بود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در آزمایش‌های بعدی که در بیمارستان مسیح دانشوری انجام گرفت، ابتلای دانشجوی خواجه نصیر مثبت اعلام شد و دانشجو در قرنطینه قرار گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با تاکید بر این‌که در حال حاضر حال عمومی دانشجوی مبتلا به کرونا ویروس خوب است، گفت: این دانشجو روند بهبودی را طی می‌کند و نگرانی در این زمینه وجود ندارد و حتی ممکن است تا چند روز آینده از بیمارستان مرخص شود.

دکتر خشنود تاکید کرد:‌ بعد از ابتلای دانشجوی فوق به کروناویروس تمامی اطرافیان و هم‌اتاقی‌های این دانشجو تحت نظر قرار گرفتند و حتی برخی از دانشجویان به صورت داوطلبانه تست کرونا ویروس را انجام دادند.

به گفته‌، وی بعد از اعلام نتیجه آزمایش مثبت دانشجوی مبتلا به کرونا ویروس، تمامی خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیر تخلیه شدند و ما نگران این بودیم که این ویروس در بین دانشجویان خوابگاهی شیوع پیدا کند و در حال حاضر نیز تمامی خوابگاه‌ها بخصوص خوابگاهی که این دانشجو با نتیجه مثبت در آن ساکن بود، به شدت ضد عفونی شدند.

دکتر خشنود با تاکید بر این که تعطیلی خوابگاه‌های دانشجویی تا ایام عید تصمیم درستی است، گفت‌: در جلسه شورای دانشگاه که امروز برگزار می‌شود، در خصوص تعطیلی کامل خوابگاه‌ها تا عید تصمیم‌گیری خواهد شد؛ چرا که به منظور کنترل ابتلای دانشجویان به کرونا ویروس این بهترین و درست‌ترین تصمیم خواهد بود.

فوت دو بیمار مبتلا به کروناویروس در ساوه

رییس علوم پزشکی ساوه گفت: نتیجه نهایی آزمایش کروناویروس دو بیمار فوت شده روزهای اخیر شهرستان ساوه مثبت اعلام شد.

دکتر عباس نیک روش در گفت و گو با ایسنا افزود: مورد اول خانم ۸۲ ساله دارای بیماری زمینه ای قلبی، کلیوی و مزمن خونی بود که با علائم حاد تنفسی و تب مراجعه کرده و در بیمارستان مدرس ساوه پس از یک روز بستری و دریافت اقدامات درمانی لازم متاسفانه فوت شد، همچنین فرزندان این خانم ساکن شهر قم بوده اند و بیمار در این شهر تردد داشته است.

وی اظهار کرد: مورد دوم خانم ۸۷ ساله با سابقه بیماری قلبی، ریوی، کبدی و کلیوی با علائم حاد تنفسی است که به بیمارستان شهید چمران مراجعه کرده و بستری می شود. این بیمار پس از دو روز اقدامات لازم متاسفانه فوت شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه، علت تاخیر در اعلام علت فوت را طولانی بودن زمان دریافت نتایج قطعی آزمایشات عنوان کرد و از تمامی مردم ساوه درخواست کرد که با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد و مسافرت به شهرهای با موارد مثبت بیماری و مراقبت بیشتر از افراد سالمند و افراد دچار بیماری های زمینه ای در جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری اقدام کنند.

درهای حرم امام علی (ع) به خاطر کرونا بسته شد

با توجه به دیده شدن یک‌مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در نجف اشرف، تولیت حرم امام علی (ع) به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در عراق به ویژه شهر نجف اقدام به بستن درهای ورودی به سمت ضریح حرم مطهر امام علی (ع) کرد.

ابتلای سه نفر در البرز به ویروس کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز ابتلای سه نفر در استان به ویروس کرونا را تایید کرد.

سید حسن اینانلو در گفت و گوی با خبر شبانگاهی شبکه استانی البرز، گفت: انستیتو پاستور، امروز نتیجه مثبت افراد مبتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد.

مهدهای کودک و مدارس استان تهران فردا تعطیل است

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره وضعیت تعطیلی یا دایر بودن مدارس، اظهار کرد: تمام مدارس شهر و شهرستان‌های استان تهران به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، فردا (سه‌شنبه 6 اسفند) تعطیل است.

تمام مدارس شهر تهران یکشنبه، 4 اسفند و دوشنبه، 5 اسفند تعطیل است. به گفته ثقفی این اقدام جهت آماده‌سازی مدارس بوده است تا بچه‌ها در روزهای بعدی با امنیت وارد مدرسه شوند.

۱۰۴ بیمار مشکوک به کرونا بستری در بیمارستان مسیح دانشوری

رییس بیمارستان مسیح دانشوری شمار بیماران بستری‌ مشکوک به کرونا در این بیمارستان را ۱۰۴ نفر بیان کرد و گفت: از این تعداد ۵۰ درصدشان بهبود کامل یافته و یا در حال بهبود هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.