| کد خبر: 206182 |

روحانی: عوارض قطعه یک آزادراه تهران- شمال صرف ساخت قطعه دوم می‌شود

رییس‌جمهوری در آیین افتتاح منطقه یک آزاد راه تهران- شمال گفت: منطقه یک آزادراه تهران- شمال، نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است.

تین نیوز

رییس‌جمهوری در آیین افتتاح منطقه یک آزاد راه تهران- شمال گفت: منطقه یک آزادراه تهران- شمال، نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است.

به گزارش تین نیوز، حسن روحانی هنگام صدور دستور بهره‌برداری رسمی از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و پرده‌برداری از لوح یادمان افتتاح این پروژه، گفت: به میمنت و مبارکی آغاز ماه مبارک رجب و روز میلاد با سعادت امام محمد باقر (ع) منطقه یک بسیار مهم شمال از تهران تا سه راه شهرستانک که در واقع نمایشی از قدرت مهندسی مهندسان ایرانی است را افتتاح می‌کنیم.

رئیس جمهوری همچنین از بخشی از مسیر این آزادراه و چگونگی حفر تونل ها و احداث پل‌ها در این طرح بازدید کرد.

روحانی در حاشیه این افتتاح گفت: از قطعه یک(آزادراه تهران-شمال) هر‌ درآمدی که کسب شود، صرف قطعه دوم می‌شود؛ دولت هم کمک می‌کند. قرار ما با آقای اسلامی و آقای فتاح این است که تا پایان دولت، یک مسیر از قطعه دوم افتتاح شود.

او افزود: یک ویروسی مثل مهمان نامیمون و ناخوانده آمده؛ کسی نباید از این حوادث سواستفاده کند و برای روزی که مردم در سختی هستند جیب بدوزند؛ این جیب‌هایی که برای سختی‌های مردم دوخته می‌شود برای زندگی‌شان خوب ‌نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: ان‌شاءلله با همکاری مردم با وزارت بهداشت از کرونا هم عبور می‌کنیم؛ این ویروس از آنفولانزای نوع B سخت‌تر نیست ما از آن عبور کردیم از کرونا هم عبور می‌کنیم. از همه پزشکان و پرستارانی که این روزها تلاش می‌کنند تشکر می‌کنم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    جناب آقای رئیس جمهور .سلام. علی رغم احترام زیادی که براتون قائل هستم خواهش میکنم که افتخار این آزاد راه رو به نام ما مهندسین ننویسید. چطور سرمون رو بالا نگه داریم و افتخار بکنیم به پروژه ای که قطعه اولش بعد از بیست و چند سال راه افتاده ؟

  • سعید 0 0

    سلام. چند روز پیش معاون وزیر گفتند طبق مصوبه دولت در سال ۸۲، هزینه احداث آزادراه تهران- شمال باید طی ۱۰ سال مستهلک بشه. از اون طرف دبیر انجمن شرکت‌های سرمایه‌گذار در آزادراه‌ها که گفته " عوارضی که برای عبور از آزادراه تهران – شمال محاسبه شده تنها 20 درصد هزینه هایی ست که برای احداث اون انجام شده" .حالا هم آقای رییس جمهور میگن از قطعه یک این آزاد راه هر‌ درآمدی که کسب بشه صرف قطعه دوم می‌شه.
    یعنی با این شندغاز عوارضی که از مسافر گرفته میشه ( و دیروز هم آقای رییس یه تخفیف بهش زد ) میخوان هم سرمایه گذاری قطعه اول رو برگردونن ، هم آزاد راه رو نگهداری کنن و هم شرکت بهره بردار سودش رو برداره و هم پول قطعه دوم رو تامین کنن ؟؟؟؟ شدنیه همچین چیزی آیا ؟؟؟؟