| کد خبر: 206165 |

خودروسازان شهرستانی در جاده افت تولید

روند صعودی تولید ماهانه دو خودروساز بزرگ پایتخت در پایان دی ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته،بر سایت‌های شهرستانی این دو شرکت نیز تاثیرگذار بوده و سایت‌های یاد شده با رشد تولید همراه شدند.

تین نیوز

روند صعودی تولید ماهانه دو خودروساز بزرگ پایتخت در پایان دی ماه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته،بر سایت‌های شهرستانی این دو شرکت نیز تاثیرگذار بوده و سایت‌های یاد شده با رشد تولید همراه شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، در این بین هر چند سایت تولیدی در شهرستان‌ها با رشد ماهانه همراه بودند اما آمار سالانه حکایت از کاهش تولید دارد به‌طوری‌که مجموع تولید سایت‌های شهرستان دو خودروساز بزرگ کشور در پایان دهمین ماه سال ۹۸ با افت ۳/ ۴ درصدی همراه بوده‌اند. بر اساس آمارهای منتشر شده توسط وزارت صمت دو خودروساز بزرگ کشور در سایت‌های شهرستانی خود توانسته‌اند تا پایان دی ماه امسال ۲۴۷ هزار و ۹۷۱ دستگاه انواع محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کنند، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۹ هزار و ۲۶۱ دستگاه خودرو توسط آنها تولید و به بازار عرضه شده است.

از این تعداد سهم ایران‌خودرویی‌ها طی بازه زمانی ذکر شده در سال جاری ۱۶۲ هزار و ۵۲۳ دستگاه بوده است و خودروسازی سایپا نیز ۸۵ هزار و ۴۴۸ دستگاه از انواع محصولات خود را تولید کرده است. البته نمی‌توان از کنار این نکته گذشت که ایران‌خودرویی‌ها در بازه زمانی ذکر شده طی سال ۹۸ در مقابل بازه زمانی در سال گذشته در مجموع افت تولید ۳/ ۱۱ درصدی را به نام خود ثبت کرده‌اند اما سایپایی‌ها توانسته‌اند در بازه زمانی ذکر شده رشد تولید ۵/ ۱۲ درصدی را به نام خود ثبت کنند. 

در حال حاضر آبی‌های جاده مخصوص ۶ سایت و نارنجی‌های جاده مخصوص تنها یک سایت در شهرستان‌‌ها فعال هستند.  سایت‌های فعال ایران خودرو در شهرستان‌های خراسان، تبریز، مازندران، فارس، کرمانشاه و سمنان قرار دارند و تنها سایت فعال سایپا نیز در کاشان دایر است که بیشتر تیبا و چانگان تولید می‌کند.  اما آبی‌های جاده مخصوص در سایت خراسان تولید محصولات پژو ۴۰۵ انژکتوری، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز و هایما را در دستور کار دارند. 

این سایت در پایان دهمین ماه سال ۹۸ توانسته ۷۰ هزار و ۳۸۵ دستگاه از محصولات ذکر شده را تکمیل کند. این میزان تولید در مقابل بازه زمانی ذکر شده در سال گذشته حکایت از افت ۸/ ۸ درصدی دارد.  از خراسان به مازندران می‌رویم و وضعیت سایت مازندران این خودروساز را بررسی می‌کنیم.  ایران‌خودرویی‌ها در این سایت تنها پژو پارس معمولی را تولید می‌کنند. سایت شمالی این خودروساز تا پایان دی ماه امسال در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افت تولید ۲/ ۷ درصدی را به نام خود ثبت کرده است. آبی‌های مازندران در زمان ذکر شده طی سال جاری ۲۰ هزار و ۹۴۹ دستگاه پژو پارس تولید کرده است. 

در تبریز تولید سمند معمولی و سمند دوگانه سوز در دستور کار قرار دارد و افت تولید در این سایت ۶/ ۲۰ درصد بوده است.  از تبریز به غرب کشور، استان کرمانشاه می‌رویم تا آمار تولید سایت ایران‌خودرو را در این شهرستان بررسی کنیم. 

سایت ایران‌خودروی کرمانشاه توانسته تا پایان دی ماه سال جاری ۱۶ هزار و ۸۸۰ دستگاه پژو پارس را در خطوط تولید خود نهایی کند. این میزان تولید سبب شده آبی‌پوشان کرمانشاه تبدیل به تنها سایت شهرستانی ایران‌خودرو شود که رشد تولید ۷/ ۸ درصدی را در بازه زمانی ذکر شده به نام خود ثبت کرده است.  جنوبی‌ترین سایت تولید ایران خودرو در استان فارس قرار دارد. این سایت نیز به تولید پژو پارس مشغول است.

ایران‌خودروی فارس تا پایان دهمین ماه از سال جاری ۱۲ هزار و ۴۴۵ دستگاه پژو پارس تولید کرده که این میزان تولید از افت ۷/ ۰ درصدی حکایت دارد.  سایت اتومبیل‌سازی فردا واقع در استان سمنان تنها سایت شهرستانی ایران‌خودرو است که توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود. این سایت نیز به تولید پژو پارس و پژو پارس دو‌گانه‌سوز مشغول است. افت تولید این سایت در بازه زمانی ذکر شده ۲/ ۴۲ بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.