| کد خبر: 206136 |

اقدامات راه‌آهن خراسان رضوی برای پیشگیری از کرونا

مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در برنامه حمل بار، انتقال و جابه‌جایی مسافر تغییری ایجاد نشده؛ اما برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دو حوزه اقدامات خوبی به انجام رسیده است.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در برنامه حمل بار، انتقال و جابه‌جایی مسافر تغییری ایجاد نشده؛ اما برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دو حوزه اقدامات خوبی به انجام رسیده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جواد معراجی‌فر در خصوص اقدامات جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خطوط راه‌آهن استان، اظهار کرد: در برنامه حمل بار، انتقال و جابه‌جایی مسافر تغییری ایجاد نشده؛ اما برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در دو حوزه اقدامات خوبی به انجام رسیده است. در ایستگاه‌هایی مانند ایستگاه مشهد و ایستگاه‌های اداره کل کلیه سطوح، سرویس‌های بهداشتی، آسانسورها، پله‌ها، رمپ‌ها، ای‌تی‌ام‌ها و وب کیوسک‌ها به صورت منظم و مکرر ضدعفونی می‌شوند.

وی ضمن بیان این که موضوع تغییر برنامه قطارها نمی‌تواند در توسعه و انتشار ویروس کرونا تاثیری داشته باشد و حمل‌ونقل‌ها شریان‌های حیاتی کشور هستند، افزود: داخل کلیه قطارهای مسافربری نیز ضدعفونی می‌شوند و همچنین کلیه موادغذایی داخل قطارها به صورت بسته‌بندی‌های استریل ارائه می‌شود. آموزش‌های لازم به خدمه داده شده است تا اگر در قطارها با مورد مشکوکی مواجه شدند اقدامات لازم را انجام دهند، در همین مورد نیز هماهنگی‌های خوبی با علوم‌پزشکی مشهد صورت گرفته و تاکنون مورد خاصی گزارش نشده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راه‌آهن خراسان رضوی ادامه داد: برای تغییر برنامه قطارها پیشنهادها باید به تهران فرستاده شود؛ چراکه اداره کل راه‌آهن خراسان نمی‌تواند در این زمینه تصمیمی اتخاذ کند و چون شهرها هنوز قرنطینه نشده‌اند، نمی‌توان برای ایزوله کردن راهکاری ارائه کرد، باید دید پیشنهادها از اثربخشی لازم برخوردار هستند یا خیر؟

معراجی‌فر در خصوص اقدامات جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در قطارها خاطرنشان کرد: جدا از موضوع ویروس کرونا بیماری‌های مسری و فراگیر زیادی مانند آنفولانزا و ابولا و ... داریم و این طور نیست که ما در لحظه به فکر افتاده‌ باشیم، نحوه شیوع بیماری‌های مسری به هم شباهت دارد، اما با توجه به حساسیت‌هایی که این ویروس دارد، با هماهنگی‌هایی که با شرکت‌های مسافری  انجام شد، در برگزاری کلاس‌ها علائم بالینی، راه‌های انتقال، شیوع و جلوگیری از شیوع آن‌ها به خدمه آمورزش داده شده است.

وی تصریح کرد: آموزش‌ها نیز از بسترهای مختلف مانند رسانه‌ها، اطلاعیه‌ها، چاپ بروشورها، توزیع کتابچه‌ها و برگزاری کلاس‌های حضوری در اختیار خدمه‌ها قرار گرفت تا اگر موردی را مشاهده کردند عملکرد مناسب داشته باشند و از شیوع بیشتر آن جلوگیری کنند و با توجه به حساسیتی که این مسأله در کشور پیدا کرده است با دقت و مراقبت بیشتری فعالیت‌ها برگزار می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.