| کد خبر: 205991 |

◄ پوشش زنده| زلزله 5.7 ریشتری در آذریابجان

تین نیوز

زمین لرزه ای دقایقی پیش در شهرهای تبریز، اسکو، سهند، ارومیه و‌ برخی دیگر از شهرهای آذربایجان احساس شد. با اخبار لحظه به لحظه این حادثه همراه ما باشید.

ساعت 17:00: برآورد خسارت‌های زلزله قطور در حال انجام است

استاندار آذربایجان غربی گفت: تا پیش از تاریکی هوا اقلام امدادی و تغذیه اضطراری برای مناطق زلزله زده تامین شود. محمد مهدی شهریاری  در  جلسه مدیریت امداد رسانی به مناطق زلزله زده قطور خوی در محل بخشداری تشکیل شد، افزود: دستگاه های امداد رسان هر چه سریعتر نسبت به تامین مایحتاج و اقلام امدادی اقدام کنند. وی ادامه داد: برآورد خسارت ها در حال تکمیل است. شهریاری گفت: تا پیش از تاریکی هوا باید نسبت به تامین اقلام امدادی و تغذیه اضطراری اقدام شود.

ساعت 16:30: بستری شدن ۱۰ مصدوم آسیب دیده از زلزله ۵.۷ ریشتری قطور در بیمارستان خوی

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: ۱۰ مصدوم آسیب دیده از زلزله ۵.۷ ریشتری قطور در بیمارستان خوی بستری هستند.

امیر عباس جعفری با اشاره به وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری قطور خوی در ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه امروز ۴ اسفندماه افزود:  در اثر وقوع این زمین لرزه ۶۵ نفر از اهالی روستاهای منطقه مصدوم شدند که ۱۰ نفر آنها بستری و ۵۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

 وی ادامه داد: در اثر وقوع این زمین لرزه به ۴۳ روستای منطقه بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده است.  جعفری با اشاره به اینکه در جلسه مدیریت بحران با حضور استاندار برگزار شد، خاطرنشان کرد: دستورات لازم برای امداد رسانی فراهم شده و تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان پای کار هستند.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه مقرر شد تا چادر برای اسکان سکنه خانه هایی که بیش از ۵۰ درصد خسارت دیدند، برپا شود، گفت: ۳ کمپ نیز در منطقه برای اسکان افرادی که تا اتمام پس لرزه ها نمی‌خواهند در خانه های خود بمانند، راه‌اندازی می شود.

ساعت 15:00: خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی زلزله قطور به روستاهای آذربایجان غربی

‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زلزله امروز قطور ۴۳ روستای استان را متاثر کرده است. امیر عباس جعفری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به زمین لرزه ۵.۷ ریشتری قطور خوی و پس لرزه های بعدی آن افزود: امروز در ساعت ۹:۲۲ دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در قطور خوی به وقوع پیوست که در اثر این زمین لرزه خسارات ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در روستاهای منطقه گزارش شده است. وی ادامه داد: خسارات از ترک خوردگی جزیی تا تخریب کامل در منازل روستایی خوی و سلماس را شامل می شود.

جعفری با اشاره به مصدومین این زمین لرزه تصریح کرد: در اثر این زمین لرزه ۴ مصدوم به بیمارستانهای خوی اعزام شدند.

ساعت 14:30:  بارگیری اقلام امدادی جهت انتقال به چند روستا

‌رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر از بارگیری اقلام امدادی جهت انتقال به چند روستا خبر داد. مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ارزیابی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته پس از وقوع زمین لرزه ۵.۷ ریشتری در بخش خوی استان آذربایجان غربی اظهارکرد: روستاهای قطور، بلجوک، گرناویک، رازی، کوتان، یوسف‌آباد، حبش سفلی، گردیک، حصار، زری، مخین و چالیان در بخش خوی و روستاهای بورش خواران، گرماویچ و پته ویر در شهرستان سلماس از این زمین لرزه متاثر شدند. وی ادامه داد: تیم امداد هوایی و ۱۵ تیم عملیاتی جهت امدادرسانی و تیم آنست از ستاد به مناطق‌ متاثر اعزام شدند. رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در روستاهای حبش علیا، مخین، راویان و یوسف آباد شاهد ریزش آوار هستیم گفت: ترک خوردگی در اکثر این روستاها مشاهده می‌شود. همچنین بر اساس لیست ارزیابی و دفترچه‌های امدادی، بارگیری در سه شعبه پشتیبان و انبار ستاد جهت انتقال اقلام امدادی در روستاها انجام شده است.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات، با توجه به مرزی بودن برخی از روستاها و دسترسی سخت‌زمینی ارزیابی درباره خسارات احتمالی همچنان ادامه دارد.

ساعت 12:30: افزایش شماره مصدومان #زلزله «قطور» به ۳۶ تن

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت:  با توجه به ارزیابی‌های انجام شده این زمین‌لرزه تا کنون ۳۶ مصدوم بر جای گذاشته که ۱۲ تن از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند. ۲۵ روستا نیز بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.

ساعت 11:50: اعزام آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور گفت:  زلزله منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد و حصار را تخریب کرده است. او افزود:  ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس از ارومیه و ۲ دستگاه آمبولانس از کردستان آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند. 

ساعت 11:15: تعداد مصدومان 25 نفر اعلام شد

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را 25 نفر اعلام کرده است. ‌مجتبی خالدی-سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گزارش جدیدی درباره آخرین خسارات وارده به ایسنا گفت: این زمین لرزه تا کنون چهار مصدوم بر جای گذاشته است که یک تن در روستای مخین و سه تن در روستای گرناویک بر اثر ریزش آوار مصدوم شده و به مراکر درمانی منتقل شده‌اند. خالدی همچنین گفت: تا کنون ۱۰ پس لرزه در مناطق متاثر رخ داده است.

ساعت 11:11: خسارت به 43 روستا

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: در ۴۳ روستا خسارات ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی گزارش شده و در روستای مخین از توابع شهرستان خوی  شدت و خسارت  زلزله بیشتر بوده است. با این حال هیچ گونه فوتی گزارش نشده و فقط جراحات جزیی از جمله شکستگی  گزارش شده است.

ساعت 10:42: نخستین تصویر از زلزله قطور

قطور

ساعت 10:28: قطور همچنان می‌لرزد

با وجود گذشت یک ساعت از وقوع زمین لرزه در قطور آذربایجان غربی، یافته های موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نشان می دهد که این منطقه با پس لرزه های زیادی مواجه است.

قطور

ساعت 10:00: 42 روستا تحت تاثیر زلزله هستند

رئیس سازمان امداد و نجات گفت:  این زلزله ۴۳ روستا را تحت تاثیر قرار داده است.  تیم های ارزیاب به منطقه زلزله زده اعزام شده‌اند و گزارشات اولیه خسارتی را اعلام نکرده است.  بالگرد آماده پرواز است و بازدید هوایی هم خواهیم داشت.

ساعت 09:58: اعزام تیم‌های ارزیاب

سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: تیم‌های ارزیاب به محل وقوع  زلزله در قطور اعزام شده اند.  پیش بینی‌های ما حاکی از این است که به دلیل تراکم کم جمعیتی، زلزله خسارت جانی و مالی خاصی نداشته باشد.

ساعت 09:56: آماده باش نیروهای هلال احمر

 نیروهای جمعیت هلال احمر سلماس فراخوان و به حالت آماده باش کامل درآمدند. هنوز از خسارات احتمالی این زمین لرزه خبری در دست نیست.

ساعت 9:36: زمین لرزه دقایقی پیش در شهرهای تبریز، اسکو، سهند، ارومیه و‌ برخی دیگر از شهرهای آذربایجان احساس شد.به گزارش تین نیوز، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: قدرت  زلزله در حوالی قطور ۵/۷ ریشتر بوده است.این زمین لرزه در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۱۷ کیلومتری قطور،۳۱کیلومتری خوی و ۳۲ کیلومتری زر آباد آذربایجان غربی را لرزاند.

photo_2020-02-23_09-46-02 محل دقیق وقوع زلزله
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.