| کد خبر: 205908 |

◄ منابع لازم برای طرح جامع ریلی تهران از کجا تامین می‌شود؟

لازم است شورای‌ عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور توضیح بدهد قرار است منابع لازم برای تحقق این آرزوها را از کجا تامین کند؟

تین نیوز

در حالی‌که تصویب طرح جامع ریلی بلند مدت تهران برای افق ۱۴۲۰ در شورای عالی هماهنگی ترافیک از سوی برخی کارشناسان حمل و نقل «اقدام ارزشمند در راستای توسعه حمل و نقل همگانی ریلی و یکپارچگی حمل و نقل درون و برون‌شهری» توصیف شده، برخی کارشناس حمل و نقل ریلی بر ضرورت تامین منابع لازم برای این طرح تاکید کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز، در این مورد سعید قصابیان کارشناس حمل و نقل در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری در مورد تصویب طرح جامع ریلی بلند مدت تهران نوشت: این‌که دور هم جمع شده و تعدادی آرزوهای بزرگ را روی نقشه تهران خط خطی کنیم و اسمش را بگذاریم طرح جامع و تصویبش کنیم و بعد بابت تصویبش کلی به همدیگر تبریک بگویم، کافی نیست.

وی افزود: لازم است شورای‌ عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور توضیح بدهد قرار است منابع لازم برای تحقق این آرزوها را از کجا تامین کند؟

قصابیان خاطرنشان کرد: تصویب طرحی که همراه با بودجه نباشد دردی از تهران و یا دیگر شهرها دوا نمی‌کند علت این‌که این همه طرح جامع که تا حالا داده شده هیچ خاصیتی نداشته نیز همین است.

از سوی دیگر مجید بابایی یکی دیگر از کارشناسان حوزه حمل و نقل در کانال تلگرامی خود در مورد تصویب این طرح یادداشتی منتشر و بر روشن شدن نحوه تامین پروژه‌های این چنینی تاکید کرد.

بابایی در بخشی از این یادداشت نوشت: دولت که عملاً یک نهاد ورشکسته است. شهرداری هم که حالا حالاها باید بدهی‌های گذشته را صاف کند. طرحی که امکان پذیری مالی اش زیر سوال برود، می‌شود شبیه بقیه طرح‌های بی‌مصرف. می‌شود برنامه استراتژیک بی‌خاصیت وزارت راه که فقط یک مانیفست بدون پشتوانه است. یا همین طرح ارتقای ایمنی وزارت راه که کاملاً ساده انگارانه و بدون لحاظ واقعیت‌های اقتصادی یکسری راهکار غیر عملی ارائه کرده است. مانیفست حمل و نقل همگانی،  تی او دی و عناوین مشابه که هر یک با کلی وقت و هزینه صرفاً یکسری خطوط کلی را یادآوری می‌کنند بدون این‌که برای عملی شدنشان راهکاری قابل دسترسی ارائه دهند و در نتیجه هیچ‌یک هم به سرانجامی عملی نرسیده‌اند.

او تاکید کرد: امیدوارم این طرح جامع ریلی تهران به سرنوشت این طرح‌های بی‌خاصیت تبدیل نشود هر چند تجربه‌این سال‌ها چیز دیگری می‌گوید.

به گزارش تین نیوز، مصوبات طرح جامع ریلی بلند مدت تهران برای افق ۱۴۲۰ به شرح زیر است:

۱- بهینه سازی ۷ خط فعلی جهت دستیابی به دو برابر ظرفیت فعلی

۲- ۴ خط علاوه بر هفت خط فعلی

۳- ۴ خط حومه‌ای

۴- ۲ خط اکسپرس

همچنین مقرر شد خطوط تراموا و LRT در بروزرسانی طرح جامع حمل و نقل تهران دیده شود.

مجید بابایی

وبلاگ‌نویس

سعید قصابیان

وبلاگ‌نویس
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.