| کد خبر: 205880 |

چگونه سهمیه بنزین بیشتری بگیریم؟

چنانچه مالکان وانت‌بار‌ها بیش از سهمیه تعیین شده نیاز دارند باید در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت‌نام کنند.

تین نیوز

چنانچه مالکان وانت‌بار‌ها بیش از سهمیه تعیین شده نیاز دارند باید در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ثبت‌نام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وانت بار‌ها از آن دسته وسایل حمل و نقل هستند که فعالیت آن‌ها در چرخه اقتصادی کشور بسیار مهم است و هر گونه اعمال فشار بر دارندگان این وسایل نقلیه، قیمت بسیاری از کالا‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

اگر چه این قشر به دلیل حمل کالا‌ها و بار‌هایی که باید از مبدا به مقصد برسد، کمتر مرتکب تخلفات رانندگی شده و خلافی خودرو نسبتا پایینی دارند، اما سهمیه بندی بنزین، می‌تواند به شکلی دیگر این بخش از چرخه اقتصادی جامعه را تحت تاثیر و فشار خود قرار دهد.

بر این اساس وانت مزدا بنزین سوز و دوگانه سوز، وانت پیکان بنزین سوز، وانت تویوتا بنزین سوز و دوگانه سوز، در کلاس وانت‌های کم مصرف طبقه بندی شدند. همچنین وانت نیسان بنزین سوز و دوگانه سوز و کامیونت بنزین سوز و دوگانه سوز در کلاس وانت‌های پرمصرف قرار گرفتند.

به این ترتیب شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نظر گرفته است که وانت‌های کم مصرفی بنزینی در هر ماه به اندازه ۲۰۰ لیتر بنزین سهمیه بندی شده و با قیمت ۱۵۰۰ تومان دریافت کنند. همین طور مقدار بنزین سهمیه بندی شده در نظر گرفته شده برای وانت بار‌های کم مصرف دوگانه سوز، به ازای هر ماه ۶۰ لیتر خواهد بود.

به همین شکل میزان بنزین سهمیه بندی شده به ازای هر ماه برای وانت بار‌های پرمصرف بنزین، معادل ۳۰۰ لیتر خواهد بود. اما وانت بار‌های پرمصرف دوگانه سوز، هر ماه به اندازه‌ی ۱۲۰ لیتر بنزین سهمیه بندی خواهند داشت.

بدیهی است که هر یک از این انواع وانت بار‌ها در صورت نیاز به بنزین بیشتر در ماه، باید از محل بنزین آزاد نسبت به پر کردن سوخت وسیله نقلیه خود اقدام کرده و هزینه ۳ هزار تومانی بابت هر لیتر آن را بپردازند.

براساس این گزارش؛ این افزایش قیمت به صورت مستقیم بر دستمزد وانت بار تاثیر خواهد گذاشت. به این معنا که اگر یک وانت بار برای حمل یک بار پرتقال از شهر A به شهر B، به اندازه ایکس تومان کرایه حمل می‌گرفته است، با استفاده از بنزین آزاد، باید این کرایه حمل بار را به اندازه ۳ برابر افزایش داده و ۳ ایکس تومان دریافت کند.

 

براین اساس وزارت کشور به عنوان مرجعی برای تصویب نهایی میزان سهمیه سوخت خودروها مهم تلقی می شود و شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی که مجری اجرای طرح سهمیه و شارژ کارت سوخت خودروها است.

مراحل رود به سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای (smartcard.rmto.ir) برای ثبتنام وانت بارها برای دریافت سهمیه بنزین بیشتر:

11418690_439

 مرحله دوم انتخاب گزینه مشخص شده

چگونه سهمیه بنزین بیشتری بگیریم؟

ورود به قسمت مذکور

چگونه سهمیه بنزین بیشتری بگیریم؟

شما می توانید با مراجعه به هر یک از گزینه های به موارد مورد نیاز در خصوص سهمیه بنزین خود ورود کنید

چگونه سهمیه بنزین بیشتری بگیریم؟

بدین ترتیب شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص افزایش سهمیه بنزین وانتهای پر مصرف و کم مصرف گفت:سهمیه بنزین وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف هر کدام به ترتیب ماهانه ۲۰۰ و ۳۰۰ لیتر در نظر گرفته شده بود و قرار بود از ابتدای بهمن‌ماه براساس کارکرد این سهمیه افزوده شود.

وی افزود: براساس توافق‌های انجام‌شده با وزارت کشور، از ابتدای اسفندماه کارکرد وانت‌های کم‌مصرف و پرمصرف محاسبه می‌شود و براساس پیمایش سهمیه این دسته از خودور‌ها تخصیص می‌یابد.

رضایی افزود: چنانچه مالکان وانت‌بار‌ها بیش از سهمیه تعیین شده (۲۰۰ لیتر برای کم‌مصرف‌ها و ۳۰۰ لیتر برای پرمصرف‌ها) نیاز به سوخت داشته باشند، باید در سامانه وزارت کشور ثبت‌نام کنند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: پس از ثبت‌نام، پایش کارکرد این خودرو‌ها انجام و پس از آن سهمیه اضافی تعلق گرفته به این دسته از خودرو‌ها در کارت بانکی این افراد شارژ می‌شود.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پیش از این طی اطلاعیه شماره ۱۳ خود از واریز سهمیه ترمیمی وانت‌بارها، تاکسی‌ها و آمبولانس‌ها خبر داده بود.

وانت بار‌ها برای در خواست سهمیه بنزین بیشتر به کجا مراجعه کنند؟

فاطمه کاهی سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، با اشاره به افزایش سهمیه وانت بار‌ها گفت: چنانچه مالکان وانت‌بار‌ها بیش از سهمیه تعیین شده ۲۰۰ لیتر برای کم‌مصرف‌ها و ۳۰۰ لیتر برای پرمصرف‌ها نیاز به سوخت داشته باشند، باید در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت‌نام کنند.

کاهی گفت:اطلاعاتی که از سوی وزارت کشور در اختیار ما قرار می‌گیرد، بررسی می‌شود و در سریع‌ترین زمان ممکن سهمیه سوخت به کارت سوخت خودرو‌ها تعلق می‌گیرد.

به گفته وی تمامی واریزی‌ها و پیمایش‌ها برعهده و زیر نظر وزارت کشور است و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مجری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.