| کد خبر: 205787 |

جزئیات آماری از 16 روز پیش‌فروش بلیت قطارهای نوروز/‌اسفند‌ماه برای عید قطار اضافه می‌کنیم

معاون مسافری راه‌آهن از پیش‌فروش بیش از 611 هزار نفرصندلی بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود.

تین نیوز

 معاون مسافری راه‌آهن از پیش‌فروش بیش از 611 هزار نفرصندلی بلیت قطارهای نوروزی خبر داد و گفت: با ورود ناوگان جدید به شبکه ریلی در اسفندماه، ظرفیت جدیدی برای قطارهای عید ایجاد می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، میرحسن موسوی در تشریح آخرین وضعیت پیش فروش بلیت‌ قطارهای نوروزی و ظرفیت ناوگان، اظهار داشت: پیش از این هرچه ظرفیت وجود داشت برای قطارهای نوروزی اختصاص دادیم.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه در اسفندماه مجدداً ناوگان باری، مسافری و لکوموتیو جدید وارد ‌شبکه ریلی کشور می‌شود، اظهار داشت: این مرحله، مرحله سوم افتتاح و ورود ناوگان ریلی خواهد بود که در اسفند ماه برگزار می‌شود، پیش از این 2 بار مراسم ورود ناوگان به شبکه داشتیم.

وی تأکید کرد: قطعاً با اضافه شدن ناوگان به ناوگان مسافری ریلی کشور و ورود واگن‌های مسافری جدید و لکوموتیو، ظرفیت اضافه‌ای ایجاد می‌شود که بلافاصله تصمیم می‌گیریم ‌برای ایام نوروز ‌این ظرفیت در کدام مسیرها برقرار شود.

* فروش 611 هزار و 571 ‌نفر صندلی از قطارهای نوروزی

موسوی بیان کرد: در 16 روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، تاکنون 611 هزار و 571 ‌نفر صندلی از قطارهای نوروزی به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال (592 هزار و 701 نفرصندلی)، 3 درصد رشد کرده است، البته برای برخی از روزهای ایام نوروز، در برخی مسیرها ظرفیت خالی داریم.

معاون مسافری راه‌آهن ضمن تفکیک این آمار توضیح داد: در ‌16 روز پیش‌‌فروش بلیت قطارهای نوروزی، 358 هزار و 812 نفرصندلی به صورت حضوری به فروش رفت که 59 درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود؛ در این مدت 252 هزار و 759 نفر‌صندلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری به فروش رفت که 41‌ درصد کل فروش‌‌ها را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: فروش غیرحضوری امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 28 درصد رشد داشت.

معاون مسافری راه‌آهن اضافه کرد: در برخی روزهای نوروز برای تعدادی از مسیرهای پرتردد، ظرفیت خالی نداریم و در برخی مسیرها، در حال حاضر بلیت موجود است.

به گزارش فارس طرح سفرهای ریلی نوروز 99 از 24 اسفند 98 آغاز می‌شود و تا پایان روز 15 فروردین‌ماه سال 99 ادامه دارد.

‌پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از روز دوشنبه 14 بهمن از ساعت 7 صبح به صورت اینترنتی آغاز شد،‌ روز سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه هم فروش بلیت به صورت حضوری‌ آغاز شد.

برای ایام نوروز 2 میلیون و 320 هزار صندلی در نظر گرفته‌ شد‌‌ برای این ایام تعداد قطارها 5 هزار و 50 رام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.