| کد خبر: 205758 |

حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در چین به حالت عادی باز می‌گردد

چین در تلاش برای بازگشت به فعالیت‌های عادی اقتصادی همزمان با مبارزه با ویروس کرونا ، شرایط عادی رفت و آمد جاده‌ای را در مناطق خارج از استان "هوبی" از سر می‌گیرد.

تین نیوز

چین در تلاش برای بازگشت به فعالیت‌های عادی اقتصادی همزمان با مبارزه با ویروس کرونا ، شرایط عادی رفت و آمد جاده‌ای را در مناطق خارج از استان "هوبی" از سر می‌گیرد.

به گزارش  تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری شینهوا ، "لی گئوپینگ"‌ یکی از مقامات وزارت حمل ونقل چین امروز سه‌شنبه گفت:  تا روز یکشنبه این هفته ۱۴ استان چین شامل جیانگسو ، شیجیانگ و آنهویی حمل و نقل جاده‌ای بین‌استانی و درون‌استانی را از سر گرفته‌اند در حالی که ۱۳ استان نیز حمل و نقل جاده‌ای درون استانی را از سر گرفته‌اند.

در مجموع ۵۱ شهر در سطح حوزه اداری و ۴۳ شهر در سطح ناحیه در استان‌های هوبی ، لیائونینگ و آنهویی و سایر استان‌ها عملیات حمل و نقل عمومی زمینی را از سر گرفته‌اند . از مجموع ۴۱ شهری که حمل ونقل ریلی شهری را گشوده‌اند ، عملیات ریلی در ۳۴ شهر به شرایط عادی بازگشته است.

دفتر کل "شورای دولتی" بیانیه‌ای در خصوص تضمین جریان منظم مردم و خودروها در بزرگراه‌ها به منظور ازسرگیری نظم عادی اقتصادی و اجتماعی صادر کرده است.

وزارت حمل و نقل نیز در بیانیه مشترکی با ادارات دیگر مقرر کرده که برای نواحی خارج از استان هوبی ، در کنار تدابیر جلوگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا ، خدمات معلق شده حمل و نقلی بطور منظم ازسرگرفته شود.

طبق این گزارش،تا روز یکشنبه هفته جاری نیز ۳۰۶ هزار تن اقلام جلوگیری از شیوع ویروس و اقلام مصرفی و ۸۰۹ هزار تن مواد تولیدی مانند زغال سنگ و نفت از راه‌های مختلف به استان هوبی منتقل شده است.

 وزارت بهداشت چین بامداد سه‌شنبه اعلام کرد: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به یکهزار و ۸۰۰ تن افزایش یافت.

 دولت چین اعلام کرد : روز دوشنبه ۹۳ نفر دیگر در استان هوبی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند. بدین ترتیب شمار قربانیان ویروس جدید به یکهزار و ۸۰۰ نفر تن رسید.

مقام‌های بهداشتی چین همچنین گزارش دادند: روز دوشنبه  هفته جاری حدود یکهزار و ۸۰۷ مورد جدید ابتلا به این بیماری ویروسی در استان هوبی ثبت شده است، در این روز یکهزار و ۲۲۳ تن نیز بهبود یافته‌اند.

یکهزار و ۲۰۰ نفر از نظامیان متخصص ارتش چین به ووهان در مرکز چین اعزام شده‌اند و تیم سازمان بهداشت جهانی نیز در حال بازرسی از مناطق مختلف در شمال و جنوب چین برای یافتن راه‌های درمانی برای ویروس کروناست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.