| کد خبر: 205585 |

سنگ‌اندازی آمریکا در صنعت هوانوردی چین

همزمان با آخرین مراحل عملیاتی شدن جدیدترین هواپیمای مسافربری چینی، واشنگتن به دنبال جلوگیری از فروش موتور و قطعات هوانوردی آمریکایی به این کشور است.

تین نیوز

همزمان با آخرین مراحل عملیاتی شدن جدیدترین هواپیمای مسافربری چینی، واشنگتن به دنبال جلوگیری از فروش موتور و قطعات هوانوردی آمریکایی به این کشور است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز(یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه) به نقل از منابع آگاه اعلام کرد،‌ دولت آمریکا در نظر دارد جلوی همکاری شرکت جنرال الکتریک با چینی ها را گرفته و مانع از صادرات موتورهای آمریکایی برای استفاده در هواپیمای مسافربری جدید چینی شود.

به نوشته رویترز، این اقدام ممکن است بر تلاش چین برای ورود به بازار هواپیماهای مسافربری سایه ای از عدم اطمینان افکند.

احتمال محدودیت بر صادرات موتور و سایر قطعات مانند سامانه‌های کنترل پرواز، جدیدترین حرکت آمریکا در جنگ تجاری و فناودی با چین است.

انتظار می رود این موضوع علاوه بر جلسه پنجشنبه (یکم اسفند) سازمان های آمریکایی، که برای بررسی میزان محدودیت صادرات فناوری این کشور به چین تشکیل می شود، در جلسه ۲۸ فوریه (۹ اسفند) کابینه ترامپ نیز بررسی شود.

شرکت جنرال الکتریک و دیگر وزارتخانه‌های ذی‌ربط آمریکایی در مورد این گزارش رویترز اظهارنظری نکرده اند.

واشنگتن سالهاست از همکاری شرکت های آمریکایی با صنعت در حال شکوفایی هوانوردی چین حمایت کرده و با صدور مجوزهایی به این شرکت ها اجازه می دهد تا موتور و قطعاتی مانند سامانه های کنترل پرواز برای نخستین هواپیمای تجاری بزرگ چین (C۹۱۹) صادر کنند. این هواپیمای باریک پیکر اکنون مشغول گذراندن آزمون های پروازی بوده و انتظار می رود سال آینده میلادی عملیاتی شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند، برخی از مقام های دولت ترامپ نگرانند که چین دست به مهندسی معکوس برخی از قطعات بزند؛ گرچه برخی دیگر معتقدند که چینی ها با وجود وفور موتورهای شرکت فرانسوی - آمریکایی لیپ (LEAP) دست به چنین کاری نزده اند.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت، اگر آمریکا این محدودیت را عملی کند، چین می تواند در عملی تلافی‌جویانه با نادیده گرفتن بوئینگ که ۲۵ درصد هواپیماهای آن به چین صادر می شود، هواپیماهای بیشتری از ایرباس خریداری کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.