| کد خبر: 205521 |

از رشد ۳۷ درصدی بودجه حمل ونقل پایتخت تا خیز توسعه مترو و اتوبوس

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح وضعیت بودجه سال ۹۹ این معاونت از اجرای سه پروژه شاخص در پایتخت در صورت تامین سرمایه بخش خصوصی خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن تشریح وضعیت بودجه سال ۹۹ این معاونت از اجرای سه پروژه شاخص در پایتخت در صورت تامین سرمایه بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مسعود رنجبریان در مورد وضعیت بودجه معاونت حمل و نقل در سال آینده، گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری تهران برای سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۳۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که برای اعتبارات حمل و نقل و ترافیک رشد ۶۰ درصدی نسبت به بودجه مصوب سال ۱۳۹۸ را شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که در بودجه سال ۱۳۹۹ ماموریت‌ حمل و نقل و ترافیک به صورت ویژه دیده شده است، اظهار کرد: دقت داشته باشید که مأموریت حمل و نقل و ترافیک در بودجه شهرداری تهران، علاوه بر خدمات و فعالیت‌هایی که این معاونت ارائه می‌دهد، مربوط به خدمات و فعالیت‌های حوزه فنی – عمران نیز می باشد که مربوط به احداث زیرساخت‌های حمل و نقل است.

 

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که بودجه مأموریت حمل و نقل و ترافیک در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نسبت به بودجه سال ۱۳۹۸، شاهد افزایش ۸۱ درصدی بودجه در این مأموریت هستیم، اظهار کرد: باید اعلام کنیم که ۳۷ درصد از کل بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به ماموریت‌ حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است.

بودجه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی به مترو

۱۶۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوس‌های پایتخت

 

وی در تشریح بودجه پیشنهادی ۱۱ هزار میلیارد تومانی مأموریت حمل و نقل و ترافیک، گفت: از این ۱۱ هزار میلیارد تومان، ۶۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است که از این میان ۴۴۰۰ میلیارد تومان به مترو و تمام اجزای آن شامل ساخت و احداث خطوط، بهره‌برداری از مسیرها و ایستگاه ها،  توسعه ناوگان و غیره اختصاص داده شده است که  ۷۱ درصد  از اعتبارات اختصاص داده شده به بخش حمل و نقل عمومی را شامل می شود و این نشان از تمرکز خاص بر روی مترو در بودجه سال آتی دارد.

 

رنجبریان با بیان این‌که شهرداری تهران در سال آینده علاوه برمترو، به اتوبوسرانی نیز توجه ویژهای داشته است، ادامه داد: از ۶۲۰۰ میلیارد تومانی که صرفا برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده، ۱۶۰۰ میلیارد تومان بابت خرید، بازسازی، نوسازی و بهسازی و بهره برداری از اتوبوس‌های شهری پیش‌بینی شده است و برای سامانه تاکسیرانی نیز ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است، اما دقت داشته باشید که در حوزه تاکسیرانی عمده تمرکز شهرداری تهران بر روی ارائه‌ تسهیلات برای نوسازی تاکسی‌ها است و تصور نکنید که بودجه تاکسیرانی کم است، چرا که مالکیت در تاکسی، خصوصی است و شهرداری نهایتاً می‌تواند در حوزه نوسازی تسهیلاتی را به رانندگان ارائه کند.  

خیز نوسازی تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت‌های انژکتوری

استفاده از فاینانس و انتشار اوراق مشارکت برای مترو در سال ۹۹

 

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ۳۱۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۹ برای تکمیل و توسعه سیستم‌های هوشمند حمل و نقل از جمله نصب دوربین‌های ثبت تخلف، تابلوهای هوشمند اطلاع رسانی شهری و غیره پیش‌بینی شده است که رشد ۳۰ درصدی  در این بخش را شاهد خواهیم بود، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ برای اولین‌بار در بودجه ردیفی تحت عنوان کمک فنی و اعتباری به حوزه حمل و نقل و ترافیک در نظر گرفته شد که براین اساس مقرر شد مبلغی که در این ردیف بودجه در نظر گرفته شده است در یک بانک سپرده گذاری شود و بانک مذکور نیز به همان میزان که شهرداری تهران اعتبار در نظر گرفته است، منابع تزریق کند تا در حوزه نوسازی و بهسازی حمل و نقل عمومی بتوانیم وام و تسهیلات کم بهره بدهیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ برای این‌که این مساله برای اولین‌بار در بودجه آمده بود نتوانستیم جذب خوبی داشته باشیم، اما در سال ۱۳۹۸ توانستیم با استناد به این ردیف بودجه با صندوق کارآفرینی امید قراردادی را منعقد کنیم و اتفاقات خوبی را در حوزه نوسازی تاکسی‌ها رقم بزنیم به نحوی که تاکنون ۱۷۰۰ تاکسی با دریافت وام ۵۰ میلیونی با کارمزد چهار درصد نوسازی شده‌اند که امسال در نظر داریم بحث نوسازی موتورسیکلت کاربراتوری به موتور سیکلت انژکتوری و برقی را نیز  با صندوق کارآفرینی امید پیش‌ ببریم. همچنین خوشبختانه در بودجه سال ۱۳۹۹ نیز برای این ردیف ۲۳۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که امید است بتوانیم در بحث بازسازی اتوبوس‌ها نیز با تهیه شیوه‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید اقدامات خوبی را در سال آینده انجام دهیم.

 

وی با بیان این‌که در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری برای کمک به توسعه مترو تبصره‌های دیگری نیز مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: در این لایحه پیش‌بینی شده است تا متروی تهران بتواند تا سقف دو میلیارد دلار از تسهیلات فاینانس استفاده کند، همچنین امکان انتشار ۳۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بابت توسعه مترو و اتوبوس نیز فراهم شده است.

 

LRT ، مترو خط ۱۰ و درهای حائل مترو منتظر سرمایه گذار بخش خصوصی

 

رنجبریان در خصوص پروژه‌های سرمایه گذاری معاونت حمل و نقل در بودجه سال ۱۳۹۹ نیز با بیان این‌که بودجه‌ سرمایه گذاری پیشنهادی شهرداری در لایحه بودجه ۱۳۹۹ با این قید که می‌بایست صرفا از طریق جذب سرمایه‌ گذار انجام شود، معرفی شده است که حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان پروژه در لایحه بودجه سال آینده تعریف کرده‌ایم، گفت: یکی از پروژه‌های شاخص در سال آینده بحث راه‌اندازی قسمتی از خط ۱۰ مترو است و همچنین ایجاد یک خط ال آر تی مورد توجه قرار گرفته است و سومین پروژه در نظر گرفته شده را نیز می‌توان نصب درهای محافظ ایمنی در ایستگاه‌های پر تردد مترو عنوان کرد، اما تأکید می شود که تمامی این پروژه‌ها صرفا، از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.