| کد خبر: 205515 |

نسخه جدید مدیریت شهری برای زیر گذر استاد معین

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از احتمال شناور شدن تردد در دو طرف شمال به جنوب زیر گذر استاد معین خبر داد.

تین نیوز

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران از احتمال شناور شدن تردد در دو طرف شمال به جنوب زیر گذر استاد معین خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پس از افتتاح زیرگذر استاد معین در تاریخ ۱۴ بهمن ماه مدیریت شهری با چالشی مواجه شد که بیشتر رنگ و بوی خواسته مردمی داشت و اهالی محله استاد معین و طرشت این خواسته خود را به شکل اعتراض  به گوش پیروز حناچی شهردار تهران رساندند.

خواسته اهالی طرشت و استاد معین دو طرفه شدن زیر گذر استاد معین بود و پیروز حناچی شهردار تهران پس از شنیدن اعتراض‌های اهالی  با یک عقب‌نشینی اعلام کرد پیوست ترافیکی دو طرفه شدن زیر گذر استاد معین را با توجه به حساسیت شهروندان در  بازه زمانی کوتاهی مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت امکان آن را اجرا می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: برکناری مفاخریان به دلیل وضعیت زیرگذر استاد معین بود

این درحالی است که بار‌ها پیش از افتتاح زیرگذر استاد معین در بازدید مدیریت شهری از این طرح بار‌ها مدیران شهری اعلام کردند که پیوست ترافیکی این طرح به شکل شمال به جنوب است و به دلیل آن که طرشت یک مقصد سفر نیست برنامه‌ای برای دو طرفه بودن آن در دستور کار شهرداری تهران نیست.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که یکی از پیشنهاد‌های مدیریت شهری برای زیرگذر استاد معین اجرای طرح شناور شدن دو طرفه بودن آن است به گونه‌ای که در ساعات ترافیک این مسیر به سمت شمال به جنوب باشد و در ساعاتی دیگر مسیر حرکت اهالی جنوب به شمال هدایت شود.

صفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات طرح شناور شدن دو طرفه بودن زیرگذر استاد معین گفت: از نظر من باید موضوع ترافیک زیرگذر استاد معین را از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیگیری کنید و می توان گفت در حال حاضر بررسی‌ها در حال انجام است که در صورت امکان این مسیر به شکل دو طرفه و یا شناور باشد.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که محله طرشت مقصد سفر نیست تصریح کرد: باید از ابتدا بدانیم که طرح زیرگذر استاد معین به چه علت شروع شد و در پاسخ باید گفت که این طرح برای ایجاد گردش به چپ خیابان آزادی به بلوار استاد معین آغاز شد، زیرا پیش‌تر مردم از خیابان آزادی به استاد معین و سی‌متری جی دسترسی داشتند که با احداث خطوط بی آر تی این دسترسی قطع شده بود.

صبوری دیلمی با اشاره به اعتراض اهالی نسبت به یک طرفه بودن این خیابان ادامه داد: اهالی محله استاد معین به این موضوع اعتراض دارند که عرض زیرگذر استاد معین زیاد است و به همین دلیل می‌توان از جنوب به شمال نیز حرکت کرد، اما من هنوز معتقدم که شهروندان از جنوب به شمال به کدام مقصد سفر می‌خواهند تردد کنند، زیرا طرشت مقصد سفر نیست.

او افزود: اگر شهروندان بخواهند از جنوب به سمت شمال حرکت کنند دسترسی آن‌ها از سمت راست به یادگار امام و از سمت چپ به بلوار محمد علی جناح است و باید دید که اگر این دسترسی ایجاد شود آیا این معبر کشش بار ترافیکی خودرو‌ها را دارد یا خیر که  همکاران من در حال بررسی این موضوع هستند.

صبوری دیلمی تصریح کرد: باید صبر کنیم تا نتیجه مطالعات طرح ترافیکی زیرگذر استاد معین به نتیجه برسد و سپس نسبت به دو طرفه بودن آن تصمیم گیری کنیم.

او در پاسخ به این سوال که مطالعات ترافیکی طرح زیرگذر استاد معین در چه بازه‌ای از زمان به نتیجه می‌رسد، گفت: ما در مدیریت شهری بازه زمانی یک ماهه را برای نتیجه‌گیری پیوست ترافیک دو طرفه بودن زیرگذر استاد معین در نظر گرفتیم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: طرح زیرگذر استاد معین یک ماه به همین شکل (یک طرفه شمال به جنوب) باقی می‌ماند تا نتیجه مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مشخص شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.