| کد خبر: 205506 |

عمده راه‌های روستایی استان گیلان بازگشایی شده است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازگشایی عمده راه‌های روستایی استان گیلان که بر اثر بارش نخستین برف سال ۹۸ در این استان مسدود شده بود، خبر داد و گفت: فقط بازگشایی چند راه روستایی در ارتفاعات املش این استان باقی مانده است.

تین نیوز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بازگشایی عمده راه‌های روستایی استان گیلان که بر اثر بارش نخستین برف سال ۹۸ در این استان مسدود شده بود، خبر داد و گفت: فقط بازگشایی چند راه روستایی در ارتفاعات املش این استان باقی مانده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل نجار افزود: با تلاش های انجام شده از سوی تمامی کارگروه های دخیل در امر مدیریت بحران استان گیلان، اقدامات برای رفع مشکلات متاثرین از برف اخیر در این استان شتاب چشم گیری داشته و با سرعت زیادی بخش قابل توجهی از مشکلات مردم در زمینه قطعی برق و آب و عدم دسترسی به راههای روستایی طی روزهای گذشته رفع و یا در حال مرتفع شدن است.

وی ادامه داد: با تلاش همه نیروهای استانی مشکل وصل آب شرب و برق مصرفی تمامی مشترکان شهری حل شده و اکنون نیز کمتر از دو درصد از وصل برق مشترکان روستایی هنوز باقی مانده که انتظار می رود تا امشب این مشکل نیز حل و برطرف شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه گستردگی این بارش به نسبت برف سال های ۸۳ و ۹۲ هم بیشتر و بی سابقه بوده است، اظهار داشت: با توجه به این گستردگی مشکلی در قطعی گاز مصرفی هموطنان گیلانی نداشتیم و با تجربیات سال های ۸۳ و ۹۲ که مدیران بحران در شرکت گاز استان گیلان کسب کرده بودند مشکلی برای قطعی گاز در این استان بوجود نیامده است.

نجار با بیان اینکه برای بازگشایی راه های برف گیر استان گیلان طی نامه ای به استانداران استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قزوین، قم، گلستان، مازندران و زنجان از آنان خواستم تا تجهیزات لازم را برای بازگشایی راه‌های روستایی را در کوتاه ترین زمان ممکن به استان گیلان گسیل دارند، افزود: بازگشایی این راه ها با افزایش ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر، باب کت انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران کشور به همراه تمامی کارگروه های دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح استان گیلان تا رفع  کامل مشکلات مردم در کنار آنان خواهند بود، گفت: همانطوری که بارها اعلام کرده ایم این سازمان و دولت برای جبران خسارت های ناشی از حوادث طبیعی به مردم کوتاهی نمی کند.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

نخستین برف سال ۹۸ در گیلان که هفته اخیر از شامگاه یکشنبه تا ظهر سه شنبه به مدت بیش از ۴۰ ساعت مناطق مختلف استان گیلان را در برگرفت، موجب بروز مشکلاتی برای مردم از جمله بسته شدن راه ها و اختلال در سیستم های ارتباطی تلفن همراه و ثابت و نیز قطعی برق و آب شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.