| کد خبر: 205497 |

جزئیات فعالیت راهداران در فاصله بین 2 بارش/ فردا راه روستایی مسدود در ‌گیلان نداریم

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه فردا راه روستایی مسدود در گیلان نداریم، گفت: در فاصله بین دو بارش، راهداران به شستشوی علائم جاده‌ها، رگلاژ علائم، لکه‌گیری سطح راه‌ها، تعمیر ماشین‌آلات و نگهداری جاده‌ها می‌پردازند.

تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه فردا راه روستایی مسدود در گیلان نداریم، گفت: در فاصله بین دو بارش، راهداران به شستشوی علائم جاده‌ها، رگلاژ علائم، لکه‌گیری سطح راه‌ها، تعمیر ماشین‌آلات و نگهداری جاده‌ها می‌پردازند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، محمد رودباری در تشریح آخرین وضعیت راهداری زمستانی در محورهای مواصلاتی اظهار داشت: تجهیزات، ادوات و ماشین‌آلات راهداری و همچنین راهداران از ابتدای طرح زمستانی (15 آذرماه) در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها مستقر می‌شوند و این راهداری زمستانی به راهداری نوروزی متصل می‌شود و تا اوایل اردیبهشت ماه سال بعد ادامه دارد.

* نحوه فعالیت راهداران در راهداری زمستانی

وی با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات راهداری در جاده‌ها مستقر می‌مانند، افزود: پس از هر برف‌روبی، فعالیت‌هایی که ضرورت دارد انجام شود، نظیر تعمیر ماشین‌آلات راهداری، دپو مجدد شن و نمک، تأمین سوخت و به‌روزسازی راهدارخانه‌ها از نظر امکانات و تجهیزات، انجام می‌شود و راهداران برای برف بعدی آماده می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در فاصله بین دو بارش برف یا دو بارندگی، راهداران به شستشوی علائم راهنمایی و رانندگی، رگلاژ علائم، لکه‌گیری سطح راه‌ها و نگهداری جاده‌ها، می‌پردازند، بنابراین نیروهایی که ما در جاده‌ها مستقر کردیم از 15 آذر تا اوایل اردیبهشت سال بعد در پایگاه‌های راهداری مستقر هستند.

رودباری گفت:‌ در وضعیت عادی راه‌ها، راهداران یک شیفت فعال هستند و یک شیفت استراحت می‌کنند، اما در ایام پربارش، کل نیروهای راهداری به صورت دو شیفت آماده و فعال هستند.

* اغلب محورهای فرعی مسدود امروز باز می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر محور شریانی مسدود به علت بارش برف نداریم‌.

وی ادامه داد: در حال حاضر محورهای فرعی نظیر دندی - تکاب‌ واقع در استان زنجان‌، ‌اسالم - خلخال‌ واقع در استان گیلان‌‌، مهاباد - بوکان‌ در استان آذربایجان غربی‌، ‌توسکستان-شاهرود ‌‌در استان گلستان‌، کیاسر-سمنان ‌در استان‌های گلستان و مازندران‌ و محور شهمیرزاد-کیاسر‌ در استان گلستان به علت نبود ایمنی کافی و بارش برف مسدود است که تلاش می‌کنیم امروز این محورها هم بازگشایی شود.

رودباری اضافه کرد: علت مسدودی این محورها، کولاک برف و عدم دید است که با آرام شدن کولاک پیش‌بینی می‌کنیم امروز این محورها بازگشایی شود.

* فردا محور روستایی مسدود در گیلان نداریم

مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در‌باره محورهای شریانی، فرعی و روستایی استان گیلان توضیح داد: در این استان همه محورهای اصلی و فرعی باز شده است؛ 90 درصد محورهای روستایی گیلان‌ تا شب گذشته بازگشایی شد و پیش‌بینی می‌کنیم تا امشب 10 درصد باقیمانده راه‌های روستایی هم بازگشایی شود و روز آینده محور روستایی مسدود در استان گیلان نخواهیم داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.