| کد خبر: 205476 |

تین نیوز گزارش می‌دهد؛

◄ ایران ایرتور؛ حاشیه‌سازترین ایرلاین ماه‌های اخیر

این روزها اخبار خوب در صنعت حمل‌ونقل هوایی جای خود را به خبرهای سوانح هوایی، نقص فنی، فرود اضطراری، تأخیر پروازی و ... داده است اما اخیر تعداد زیادی از این خبرها حول محور یک ایرلاین می‌گردد.

تین نیوز

این روزها اخبار خوب در صنعت حمل‌ونقل هوایی جای خود را به خبرهای سوانح هوایی، نقص فنی، فرود اضطراری، تأخیر پروازی و ... داده است اما اخیراً تعداد زیادی از این خبرها حول محور یک ایرلاین می‌گردد.

به گزارش خبرنگار تین‌ نیوز، شرکت هواپیمایی ایران ایرتور یکی از حاشیه سازترین ایرلاین‌ها در این ماه‌های اخیر است که موضوع «واگذاری غیرقانونی این ایرلاین» از چند ماه گذشته بر اساس ادعای نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد مطرح و در نهایت پاسخ‌های پینگ‌پونگی ایران ایرتور با این نماینده مجلس برای مدت طولانی در سطح اول اخبار حمل‌ونقلی بود.

این شرکت هواپیمایی در این یکی دو ماه اخیر یکی از ایرلاین هایی بوده که در پی نقص فنی و تاخیرهای پروازی جنجالی بیشترین حاشیه را داشته است؛ که در این گزارش این پروازها را از اول به آخر بازخوانی خواهیم کرد.

آخرین پرواز چالش‌برانگیز این ایرلاین به‌روز گذشته (25 بهمن ماه) بازمی‌گردد که منجر به تأخیر 8 ساعته و سرگردانی 150 مسافر در فرودگاه شد؛ پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایرتور روز گذشته قرار بود ساعت 7:30 دقیقه تهران را به مقصد مشهد ترک کند که در ابتدا به علت تأخیر ورود هواپیما از پرواز قبلی خود تأخیر این پرواز تا ساعت 9 اعلام شد؛ پس از گذشت 2 ساعت از زمان اعلام شده این هواپیما در ساعت 11 جهت پرواز آماده شد. اما در نهایت با لغو تیک آف به علت وجود نقص فنی هواپیما از ابتدای باند به اپرون بازگشت و پس از گذشت مدتی مسافران از هواپیما به سالن فرودگاه منتقل شدند که در نهایت در پی تأخیر 8 ساعته پرواز تهران-مشهد هواپیمایی ایران‌ ایرتور شرکت هواپیمایی قشم ایر پرواز این شرکت را انجام داد.

اتفاق بعدی به‌روز پنجم بهمن‌ماه برمی‌گردد که منجر شد پرواز تهران-استانبول این ایرلاین پس از نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به زمین بشیند. که در نهایت روابط عمومی این شرکت هواپیمایی با انتشار بیانیه‌ای دلیل این موضوع را این‌گونه تشریح کرد: ایرباس A۳۰۰-۶۰۰ هواپیمایی ایران ایرتور که فرودگاه امام خمینی (ره) را در ساعت ۲۰ به مقصد استانبول ترک کرده بود، دقایقی پس از پرواز، خلبان پرواز متوجه بروز احتمالی یک نقص فنی جزئی در هواپیما شده که نظر به بین‌المللی بودن پرواز و اینکه هنوز پرواز در فضای کشور و در محدوده آسمان شهرستان قزوین بوده، بازگشت به فرودگاه مهرآباد و بازبینی فنی را به صلاح تشخیص داده‌ و تأکید می‌کنیم؛ تصمیم خلبان از لحاظ حفظ ایمنی و رعایت دستورالعمل استاندارد پرواز منطقی و بجا بوده است.

تأخیر 13 ساعته پرواز تهران- کیش این شرکت هواپیمایی که البته در پی شرایط نامساعد جوی روی داد یکی از پروازهایی بود که در پی بی‌توجهی مسئولان هواپیمایی ایران ایرتور منجر به اعتراض مسافران این پرواز شد؛ یکی از مسافران این پرواز گفته بود: این پرواز قرار بود ساعت 8:05 و بدون تأخیر فرودگاه مهرآباد را به مقصد جزیره کیش ترک کرد اما در حالی‌ که  نزدیک جزیره کیش رسیده بودیم خلبان پرواز اعلام کرد به دلیل شرایط نامساعد جوی امکان فرود در فرودگاه کیش وجود ندارد و باید به سمت فرودگاه شیراز حرکت کنیم.

مسافر پرواز ایران ایرتور با اشاره به اینکه هواپیما در فرودگاه شیراز به زمین نشست و در حالی که منتظر پیاده شدن از هواپیما بودیم اما به ما اجازه این کار را ندادند، بیان کرد بود: براساس دستورالعمل رعایت حقوق مسافران در تأخیرات بیش از 4 ساعت ایرلاین علاوه بر اینکه باید مبلغی را به عنوان خسارت به مسافران پرداخت کند بایستی از آن‌ها نیز پذیرایی کند اما بااین‌وجود هیچ‌کدام از مسئولان هواپیمایی ایران ایرتور حاضر به انجام این تکلیف قانونی نشدند.

مسافر پرواز ایران ایرتور بیان کرد: اعتراض مسافران باعث شد تا مسئولان فرودگاه و تیم حفاظت فرودگاه شیراز تذکراتی را به مدیران ایران ایرتور بدهند همین مسئله باعث شد آن‌ها اجازه دهند مسافران وارد سالن ترانزیت شوند.

به گزارش تین نیوز، نقص فنی بعدی به هفتم دی‌ماه بازمی‌گردد که بسیار جنجال آفرین شد؛ جریان از این قرار بود که پرواز شماره 988 در مسیر تهران به اهواز، این شرکت هواپیمای به دلیل نقص فنی دچار تاخیر شد و سپس به پس از رفع نقص فنی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی فرودگاه مقصد دچار تأخیر و سپس ابطال شد. اما پس از ابطال این پرواز ویدئوی عجیبی در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی در حوزه هوانوردی را برانگیخت. در این ویدئو چند نفر از مسافران به علت ترک هواپیما توسط خدمه پروازی   به قسمت Galley هواپیما وارد می‌شوند که بر اساس آنچه که در فیلم توسط یکی از مسافران نقل می‌شود خودسرانه مشغول سرو غذا و تخلیه trolley‌ها و مواد غذایی و توزیع آن بین مسافران شده بودند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.