| کد خبر: 205465 |

پرواز فرودگاه بجنورد لغو شد

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، پرواز روز شنبه تهران - بجنورد را به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و کاهش دید خلبان، لغو کرد.

تین نیوز

شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، پرواز روز شنبه تهران - بجنورد را به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و کاهش دید خلبان، لغو کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مسوول روابط عمومی فرودگاه بجنورد اظهار داشت: این شرکت حتی سعی کرد پرواز امروز را با تاخیر انجام دهد تا بلکه شرایط آب و هوایی برای پرواز مساعد شود، اما با توجه به وضعیت نامساعد جوی، سرانجام تصمیم گرفت از فرودگاه مهرآباد پرواز نکند.

امیر سنخواستیان افزود: قرار بود این پرواز ساعت ۶ و نیم از تهران انجام شود، شرکت هواپیمایی ماهان نیز امروز ساعت ۱۱ و ۴۵ دقیقه از تهران به مقصد بجنورد پرواز دارد که گزارشی مبنی بر احتمال لغو این پرواز نرسیده است.

به گزارش ایرنا شرکت های هواپیمایی ماهان، ایران ایر و آسمان در سال جاری تعداد زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد را به علت مشکلات فنی، بازرگانی، آب و هوایی و یا بدون اقامه دلیلی خاص لغو کرده اند.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان شمالی، بررسی نقشه های پیش یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره بیانگر حاکمیت سامانه بارشی فعالی بر این استان است که این وضعیت همراه با لغزندگی جاده ها، کولاک برف و مه گرفتگی تا اواخر امروز ادامه خواهد یافت.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شوند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر ۷۰۰ کیلومتر و تا مشهد ۲۵۰ کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد ۴۲۰۰ در ۴۵ متر، اپرون به ابعاد ۲۴۵ در ۱۱۸ متر، تاکسی وی عمود به ابعاد ۲۳ در ۱۲۰ متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع و ترمینال جدید به مساحت ۴۶۰۰ مترمربع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.