| کد خبر: 205464 |

کیفیت هوای تهران سالم است

کیفیت هوای تهران امروز شنبه از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص لحظه‌ای ۵۸ در شرایط سالم قرار گرفت.

تین نیوز

کیفیت هوای تهران امروز شنبه از لحاظ غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون روی شاخص لحظه‌ای ۵۸ در شرایط سالم قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، همچنین میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز روی شاخص ۵۲ در شرایط سالم قرار داشت.

در همین مدت، غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون با شاخص ۴۳ و منواکسید کربن با شاخص ۲۲ بوده است.

ایستگاه‌های پارک قائم (منطقه ۱۸) با شاخص ۷۹، دانشگاه علم و صنعت (منطقه ۴) با شاخص ۷۱ و شهرداری (منطقه ۲۱) با شاخص ۶۶ در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۸ امروز بیشترین آلایندگی را در سطح تهران نشان می دهد.

ایستگاه‌های مسعودیه(۱۵) با شاخص ۲۸،   گلبرگ (منطقه۸) با شاخص ۳۳، پونک با شاخص ۳۵ در همین مدت جزو مناطق پاک تهران از لحاظ کیفیت هوا بودند.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.