| کد خبر: 205450 |

انسداد آزادراه زنجان – تبریز تا بعد از ظهر بر طرف می‌شود

معاون سازمان راهداری گفت: به علت برف و کولاک شدید آزاد راه زنجان – تبریز مسدود شده که تا بعداز ظهر بازگشایی می‌شود.

تین نیوز
معاون سازمان راهداری گفت: به علت برف و کولاک شدید آزاد راه زنجان – تبریز مسدود شده که تا بعداز ظهر بازگشایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه هم اکنون راه‌های اصلی و شریانی در استان گیلان بازگشایی شده است به باشگاه خبرنگاران،گفت: با همکاری نیروهای راهداری، محور آزادراه قزوین – رشت که چند روز پیش بر اثر برف و کولاک مسدود شده بود باز و ترافیک‌ ورودی شهر رشت به صورت کامل تخلیه شده است.

او ادامه داد: دیروز وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی باز شدن این محور را اعلام کرد و ما با همکاری تمامی عوامل راهداری شانه‌ها و کناره‌های جاده که درگیر برف و کولاک بودند را به صورت کامل تخلیه کردیم و خودروهایی که در این محورها منحرف و یا درگیر برف بودند هم به مسیرهای مختلف هدایت شدند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: هم اکنون بخش عمده‌ای از راه‌‌های روستایی هم که درگیر برف و کولاک بودند باز شده است.

مطاعی افزود: متاسفانه کولاک مشکلات بسیار زیادی در این محورها ایجاد کرده به طوری که برخی از راه‌های روستایی از جمله سیاهکل به سنگر از دو روز گذشته سه بار پاکسازی و مجددا برف گیر شده است.

او گفت: هم اکنون در تمامی راه‌های روستایی ماشین آلات و تجهیزات در حال کار و فعالیت هستند و امیدواریم تا پیش از ورود سامانه بارشی جدید بتوانیم این محورها را هم باز کنیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: از روز گذشته آزاد راه زنجان – تبریز درگیر برف و کولاک شدید است و به علت افزایش ایمنی مسافران، چند ساعتی این مسیر را مسدود کردیم.

مطاعی گفت: همچنین جاده قدیم زنجان به تبریز هم درگیر برف و کولاک بود و نیروهای راهداری و پلیس راهور هم اجازه تردد به خودروها را نمی‌داد.

او بیان کرد: در این محور برخی از خودروها درگیر برف و کولاک شدید بودند که سعی کردیم این خودروها را به سمت راهدارخانه‌ها هدایت کنیم.

معاون  سازمان راهداری  ادامه داد: شدیدترین برف و کولاک در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، ‌زنجان و اردبیل بوده که سعی کرده‌ایم این محورها را بازگشایی کنیم.

مطاعی گفت: تا بعد از ظهر امروز آزاد راه زنجان – تبریز بازگشایی می‌شود که البته در برخی از استان‌ها بهتر است محورهای فرعی باز نشود چرا که برف و کولاک در این محورها بسیار شدید است و اگر خودرویی دراین محورها برف گیر شود به دلیل آنکه در مناطق پرتی قرار دارد ممکن است دچار مشکل شود.

او گفت: در برخی از محور‌ها ارتفاع برف به ۲ تا ۳ متر رسیده و کولاک باعث شده که نتوانیم اقدامات لازم را برای بازگشایی محور‌ها انجام دهیم بنابراین اعلام می‌کنیم که خودرو‌ها در هنگام بارش برف و کولاک وارد محور‌های فرعی نشوند.

معاون سازمان راهداری یادآور شد: کولاک در طی روز‌های گذشته مشکلات بسیار زیادی را برای نیرو‌های راهداری ایجاد کرده بنابراین باید اجازه تردد در این مواقع به خودرو‌ها ندهیم به ویژه در مناطق کوهستانی ممکن است در مدت ۲ تا ۳ دقیقه حدود ۳ تا ۴ متر برف در یک محدوده‌ای انباشته شود.

مطاعی افزود: مسافران تا اطلاع ثانوی به استان‌های شمالی سفر نکنند چرا که هم اکنون در جاده چالوس درگیر برف و کولاک هستیم بنابراین اعلام می‌کنیم برای جلوگیری از خطرات احتمالی از سفر‌های غیر ضروری در این محور‌ها جلوگیری شود. همچنین با توجه به آب شدن برف‌ها احتمال سقوط بهمن در این مناطق هم وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.