| کد خبر: 205411 |

مشکلات مردم گیلان پس از بارش برف

مغازه‌ها تعطیل هستند/ مجبوریم از برف آب شده استفاده کنیم

مردم استان گیلان به خصوص شرق استان پس از بیش از ۳۰ ساعت قطعی برق، آب و تلفن هم ندارند. ساعاتی پیش نیز زلزله‌ای ۴.۵ ریشتری استان گیلان را لرزاند و مردم زیادی وحشت‌زده شدند اما به دلیل سرمای بیش از حد و برف‌هایی که راه‌ها را مسدود کرده راه به جایی ندارند.

تین نیوز

مردم استان گیلان به خصوص شرق استان پس از بیش از ۳۰ ساعت قطعی برق، آب و تلفن هم ندارند. ساعاتی پیش نیز زلزله‌ای ۴.۵ ریشتری استان گیلان را لرزاند و مردم زیادی وحشت‌زده شدند اما به دلیل سرمای بیش از حد و برف‌هایی که راه‌ها را مسدود کرده راه به جایی ندارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، برف سنگین روز گذشته موجب ایجاد وضعیت بحرانی در استان گیلان به ویژه شرق استان شده است به نحوی که بیش از ۳۰ ساعت از قطع برق سپری می‌شود، به دنبال قطع برق افت فشار آب، قطعی آب و قطعی تلفن نیز به وقوع پیوسته است. تلفن‌های همراه هم دیگر شارژ ندارند و خاموش شده‌اند.

خانه‌های مردم سرد است

عارف لطفی ساکن یکی از روستاهای شهرستان لنگرود گفت: وضعیت بسیار بحرانی است ساعت‌ها از قطع برق و آب می‌گذرد. خانه‌های مردم سرد است، آبی برای خوردن ندارند و با آب کردن برف احتیاجات ضروری خود را برطرف می‌کند.

کودکانمان را در ماشین گرم می‌کنیم

فرحناز سعیدی ساکن شهر لاهیجان نیز با بیان اینکه آب و برق قطع است و جریان گاز ضعیف شده است، تصریح کرد: به دلیل افت فشار گاز انقدر خانه سرد است که فرزندم دندان‌هایش به هم می‌خورد مجبور شدم ساعتی او را به ماشین منتقل کنم ماشین را روشن کنم تا گرم شود اما بنزین هم نداریم و نمی‌توانیم بیش از حد ماشین را روشن بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: سوپرمارکتها و مغازه‌ها تعطیل شده‌اند ما مجبوریم برفها را بر روی بخاری گرم کنیم و از آن برای غذا و دیگر موارد استفاده کنیم.

روستاهای شفت برق ندارند

معصومه سلیمانی ساکن شهر شفت از وصل آب و برق در محدوده شهری شفت خبر داد و تصریح کرد: روستاهایی که در ارتفاعات واقع شده‌اند هنوز برق ندارند.

وی درباره بازگشایی راه‌ها گفت: فقط چند خیابان اصلی بازگشایی شده و خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها پر برف و مسدود هستند.

ارتباط روستاهای آستانه اشرفیه با شهر کاملا قطع شده است

فاطمه آشوری ساکن آستانه اشرفیه گفت: روز گذشته ساعت‌ها آب و برق نداشتیم و مشکلات بسیار زیادی برای‌مان ایجاد شد.

وی افزود: خوشبختانه برق شهر آستانه اشرفیه از شب گذشته وصل شده اما روستاهای آستانه ارتباطشان با شهر کاملا قطع شده و آب و برق ندارند.

وضعیت استان گیلان بحرانی است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی وضعیت استان گیلان را بحرانی عنوان و تاکید کرد: جا دارد وزرای کشور و نیرو شخصا در استان حضور یافته و مشکلات را مدیریت کنند.

مهرداد لاهوتی که هم‌اکنون در منطقه حضور دارد قطع برق را اساسی‌ترین مشکل شرق گیلان عنوان و اظهار کرد: مدیران کل برق استان توانایی رفع این مشکل را ندارند لذا می‌طلبد وزیر نیرو شخصا در استان حاضر شده و نسبت به رفع قطعی برق اقدام کند.

وی با تاکید بر اینکه از دو هفته قبل بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مجموعه مدیریت بحران استان در این خصوص بسیار ضعیف عمل کرده البته از اقدامات انجام شده تقدیر و تشکر می‌کنم اما باید تمهیدات بهتر و بیشتری برای مقابله با این بارش از قبل پیش‌بینی شده، اندیشیده می‌شد.

لاهوتی با تاکید بر اینکه وضعیت استان و شرق گیلان اصلا مناسب نیست، خاطرنشان کرد: دکل‌های آسیب‌دیده برق هنوز تعمیر نشده و این در حال است که زندگی مردم به برق وابسته است.

وی با بیان اینکه راه‌های روستایی ۱۰۰ درصد بسته است، تصریح کرد: راه‌های اصلی بازگشایی شده اما راه‌های فرعی کاملا مسدود است و از مردم روستاها هیچ اطلاعی در دست نیست، نمی‌دانیم مردم آذوقه و مواد مورد نیاز در اختیار دارند یا خیر؟

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس، هنوز ۶۵ درصد مشترکان با مشکل قطع برق مواجه هستند.

وی با ابراز نگرانی از قطع آب اظهار کرد: متاسفانه آب شرق گیلان کاملا قطع شده و ۳۰ درصد از مشترکان سایر نقاط استان آب وصل است.

لاهوتی در خاتمه با اشاره به بارش یک متری برف در استان گفت: متاسفانه برخی از مردم بیش از ۲۴ ساعت است که در راه مانده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.