| کد خبر: 205403 |

چرا رانندگان در برابر بستن زنجیر چرخ مقاومت می کنند؟

بارش شدید برف و همچنین انسداد جاده‌های استان‌های شمالی کشور، مسیر امداد رسانی‌ها تا میزانی با کندی همراه شده است.

تین نیوز

بارش شدید برف و همچنین انسداد جاده‌های استان‌های شمالی کشور، مسیر امداد رسانی‌ها تا میزانی با کندی همراه شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بارش برف سنگین در گیلان در حالی باعث غافلگیری مدیریت بحران استان و مسدود شدن اکثر راه‌های اصلی و فرعی، در راه ماندن مسافران، قطعی برق، آب، گاز، اینترنت و مشکلات بسیار دیگر شده که بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود.

بر اساس این گزارش؛ بارش برف در شهر رشت به ۵۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به دو متر رسیده است. بارش برف و برف‌روبی نشدن در لاهیجان و لنگرود و شهرستان‌های دیگر به گونه‌ای است که امکان خروج خودرو‌ها از خانه‌ها وجود ندارد، بارش برف در استان گیلان که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به شدت ادامه دارد مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

این درحالی است که، عظیم بلبل آبادی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان با عذرخواهی از تمامی مشترکانی که برق آن‌ها به دنبال بارش برف اخیر قطع شده است، گفت: عمده مشکل در این خصوص مسدود بودن جاده‌ها و عدم دسترسی به دکل‌های خطوط فشار قوی است که با حل شدن این مشکل در اسرع وقت خطوط از مدار خارج شده را برقدار خواهیم کرد.

او با بیان اینکه ۸ اکیپ عملیاتی و اجرایی از استان‌های مازندران و مرکزی با ۴۰ نیروی انسانی متخصص به ظرفیت شرکت برق استان افزوده شده است، افزود: با تلاش شبانه روزی گروه‌های عملیاتی و اجرایی، پست‌های فشار قوی آستانه، کوچصفهان و صومعه سرا برقدار شدند که با اضافه شدن اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی استان‌های مازندران و مرکزی هر چه سریع‌تر تلاش خواهیم کرد تا خطوط و پست‌های برق را که از مدار خارج شده اند، برقدار و به مدار برگردانیم.

از تردد به این مسیرها خودداری کنید

سرهنگ نادر رحمانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها به علت وقوع کولاک در محور جاده قدیم و آزادراه قزوین به سمت رشت شاهد انسداد محور هستیم. همچنین محور سراوان به سمت فومن نیز به همین علت مسدود است.

وی ادامه داد: تلاش برای بازگشایی این محورها ادامه دارد؛ البته در حال حاضر وضعیت محورهای استان گیلان مناسب نیست و توصیه ما این است که شهروندان از تردد به سمت این مسیرها خودداری کنند.

تونل سرما در دل استان گیلان

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با تاکید بر اینکه طبق آخرین اطلاعات، خودرویی در این مسیر گرفتار نشده است، گفت: بعضی از خودروها در مسیر دپو شده‌اند و در محل متوقف هستند تا پس از بازگشایی محور به مسیر خود ادامه دهند.

قطع برق ۳۶ روستای استان گیلان در اثر بارش سنگین برف

میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت قطع برق استان گیلان، گفت: در حال حاضر ۲۸۰ شهر و ۳۶ روستا بی‌برق هستند، ولی به‌رغم شرایط جوی نامساعد، تیم‌های عملیاتی در حال تعمیرات شبکه برق هستند.

جعفرزاده در عین حال مهمترین مشکل در رسیدگی به شبکه برق را بسته بودن راه‌های مواصلاتی دانست و گفت: هرگونه رسیدگی به شبکه برق وابسته به باز شدن راه‌هاست و اطمینان می‌دهم که با بازگشایی راه‌های مواصلاتی، مشکل شبکه برق در مناطق یاد شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع خواهد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو بیان کرد: تا روز گذشته، ۱۹ ایستگاه توزیع برق قطع بود که این رقم در حال حاضر به ۸ مورد رسیده است و اگر به هر دلیلی راه‌های مواصلاتی برای امدادرسانی باز نشود ما مجبور هستیم عملیات را به صورت شبانه جلو ببریم. خوشبختانه وزارت راه هم تا به امروز همکاری خوبی داشته است و امیدواریم تا پایان وقت امروز مشکل آب و برق مناطق آسیب دیده حل شود.

او تصریح کرد: بیشتر این روستا‌ها در شهر‌های انزلی، رضوان شهر و صومعه سرا واقع هستند و تلاش برای برق‌دار شدن بعضی از روستا‌ها تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

جعفرزاده در رابطه با حل مشکل روستاهای بدون آب استان نیز گفت: در ابتدای حادثه ۵۵ روستا دچار قطعی آب شد که با تلاش گروه‌های عملیاتی، در حال حاضر مشکل قطعی آب ۶۵۰۰ خانوار ساکن در ۱۹ روستای استان گیلان حل شده است.

قطعی گاز دراستان گیلان رفع شده است

عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز کشور  با اشاره به آخرین وضعیت گاز در استان‌ گیلان گفت: خوشبختانه با وجود بارش های شدید در استان گیلان، حتی یک مورد هم قطعی گاز نداشتیم و شرایط به‌طور کامل تحت کنترل است.

او ادامه داد: نیروهای شرکت گاز ما به صورت شبانه‌روزی با حضور در کنار  این خطوط، شرایط را مدیریت می‌کنند تا مردم این استان در رفاه و آرامش باشند.

تونل سرما در دل استان گیلان

سخنگوی شرکت ملی گاز کشور اضافه کرد: اگر مورد قطعی گاز گزارش شود آن هم به دلیل مصرف بالا و اُفت فشار گاز برخی از مناطق است و مشکلاتی از این دست یک به یک توسط همکاران ما برطرف می‌شود.

عسگری تصریح کرد: کارکنان شرکت ملی گاز ایران در آماده باش کامل هستند و افزون بر حیطه کاری خود در موارد دیگر نیز به مردم مناطق گرفتار برف کمک می رسانند.

خودروها در بستن زنجیر چرخ کوتاهی می کنند

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  با بیان اینکه مسیر آزادراه قزوین – رشت بعد از امامزاده هاشم مسدود است، گفت: متأسفانه علی رغم تأکیدات بسیار زیاد سازمان راهداری و پلیس راهور که از سفر‌های غیر ضروری در این مسیر جلوگیری شود متأسفانه بسیاری از خودرو‌ها بدون زنجیر چرخ وارد محور‌های استان‌های شمالی کشور شدند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تا ساعت اولیه صبح تردد خودرو‌ها از محور‌های آزادراه به مرور انجام می‌شد و ساعتی ۴ تا ۵ خودرو از این محور‌ها تردد می‌کردند، اما متأسفانه با قیچی کردن و لیز خوردن یک کامیون این مسیر مسدود شد و گره ترافیکی چند کیلومتری در این محدوده ایجاد شد.

او گفت: این گره ترافیکی به دلیل آنکه بسیاری از خودرو‌ها زنجیر چرخ نداشتند لحظه به لحظه افزایش یافت و تا شب گذشته حدود چند کیلومتر ترافیک‌های سنگین ایجاد شده بود.

مطاعی بیان کرد: متأسفانه بسیاری از مسافران خودرو‌های خود را با توجه به افزایش ترافیک در این محدوده رها و به اسکان‌های اضطراری مراجعه کردند که این موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیاد برای نیرو‌های راهداری شد.

تونل سرما در دل استان گیلان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شب گذشته با ایجاد یک لاین مخالف از رشت سعی کرده‌ایم تک تک خودرو‌های سواری را از این محدوده خارج کنیم و خودرو‌هایی را هم که امکان بازگشت به سمت قزوین را داشتند هم به سمت مخالف هدایت کردیم.

او گفت: طبق دستور مقامات سازمان راهداری و پلیس راهور اجازه تردد خودرو‌ها را نمی‌دهیم که همین موضوع باعث می‌شود که کمی از بار ترافیکی در این محدوده‌ها کاسته شود.

متاعی توضیح داد: بخش عمده‌ای از این بار ترافیکی سنگین به علت ترافیک شدیدی است که در داخل شهر رشت از میدان گیل به این محدوده‌ها پس زده و همین موضوع باعث شده که مشکلات عمده‌ای برای مسافران ایجاد شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بسیاری از کامیون‌ها در این محدوده‌ها خودرو را رها کرده و این امر زمینه‌ساز اینجاد مشکلات بسیار زیادی برای بخش عمده‌ای از مسافران شده است و به همین دلیل از عمد پلیس راهور و سازمان راهداری اجازه تردد را نمی‌دهد.

مطاعی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این ترافیک‌ها به دلیل آن است که بسیاری از خودرو‌ها به ویژه کامیون‌ها از لاین مخالف حرکت کرده اند و همین موضوع باعث ایجاد ترافیک‌های شدید شده است گفت: تمامی تیم‌های راهداری از استان‌های معین به این منطقه آماده اند تا هرچه سریعتر مسیر بازگشایی شود.

معاون سازمان راهداری اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از خوردو‌های سنگین که از این مسیر تردد می‌کردن برای این محدوده‌ها مشکل ایجاد کرده اند چراکه بدون هیچ توجهی به مشکلات مسیر کامیون را رها کرده و باعث شده که نتوانیم اقدام به شن پاشی و نمک پاشی کنیم.

او بیان کرد: با همکاری پلیس سعی کرده ایم شماره‌ای از رانندگان این مسیر به دست آوریم تا هرچه سریعتر این محدوده را بتوانیم برف روبی و بازگشایی کنیم.

تونل سرما در دل استان گیلان

مطاعی یاد آور شد: بخش عمده‌ای از مسیر‌ها باز شده، اما تا اطلاع ثانوی اجازه عبور خودرو‌ها را برای به علت ایجاد نشدن ترافیک نمی‌دهیم.

مطاعی با ببان اینکه از شدت برف و کولاک در این محدوده‌ها کاسته شده است اظهار کرد: تمامی تیم‌های راهداری در تلاش هستند بسیاری از نیرو‌ها بیش از یک روز است هیچ غذایی نخوردند و به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت و بازگشایی مسیر هستند

بیان اینکه از رستم آباد تا ۳۰ کیلومتری رشت مسیر به علت برف و کولاک شدید از ساعت ۵ صبح روز گذشته مسدود شده است گفت: متاسفانه با حجم عظیمی از خودرو‌ها بدون زنجیر چرخ از از صبح امروز در گره‌های ترافیکی باقی مانده‌اند.

او تصریح کرد:علی‌رغم تاکیدات بسیار زیاد برای برای انجام ندادن سفر‌های غیر ضروری متاسفانه از شب گذشته حجم بسیار زیادی از خودرو‌ها وارد مسیر‌های شمالی کشور شده اند و با توجه به برف و کولاک شدید متاسفانه این خودرو‌ها بدون زنجیر‌چرخ دچار مشکل شده‌اند.

مطاعی تاکید کرد: بسیاری از مسافران از جان خود سیر شده اند و با وجود اخطار‌های که داده شد هنوز مسافرانی هستند که وارد این مسیر می‌شوند.

گفتنی است؛ محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه کشور به دستور رئیس جمهور و برای هرچه بهتر رسیدگی به استان گیلان سفر می کند.

همزمان با آغاز آیین گرامیداشت پیروزی انقلاب در میدان شهدای ذهاب رشت، بارش برف شدت گرفت اما مردم از صحنه خارج نشدند و همچنان استوارانه به انقلابی که برایشان "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" به ارمغان آورده بود، ادای دین می‌کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.