| کد خبر: 205376 |

استعفای رئیس جمهور صحت ندارد

سخنگوی دولت تاکید کرد: استعفای رئیس جمهور صحت ندارد و دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در کنار مردم است.

تین نیوز

سخنگوی دولت تاکید کرد: استعفای رئیس جمهور صحت ندارد و دولت تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ در کنار مردم است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای ربیعی در پایان نشست هیئت وزیران در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص خبر‌های منتشر شده در فضای مجازی در مورد استعفای رییس جمهور گفت: من این را قبلا نیز اعلام کردم و الان هم می‌گویم که دولت تا مرداد ۱۴۰۰ در کنار مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت رو به آینده است تاکید کرد: دولت در مدت باقیمانده خود خواهد ماند و قطعا از این پس نیز هر چه شایعه در مورد دولت است پیشاپیش تکذیب می‌شود.

اقای ربیعی در ادامه گفت: همانگونه که امام خمینی فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، ما همان را می‌خواهیم و هدف ما این است که همیشه آن را دنبال کنیم همان جمهوری که امام فرمودند اساسش رای ملت و انتخاب آزادانه باشد.

وی افزود: اگر از نو بودن یک جمهوری بحث می‌شود این نو بودن به این معناست که همواره با انتخابات‌ها فصل‌های جدیدی را تجربه می‌کنیم و فرصت صندوق‌ها همیشه باید برای مردم باشد.

سخنگوی دولت گفت: رییس جمهور جمله‌ای گفتند که جمله مهمی بود و آن اینکه هر جا پایه‌های تغییر در جامعه وجود داشته باشد آن جامعه با ثبات روبرو می‌شود و ما حسنی که داشتیم نظام صندوق باور بودیم بنابراین همه آن‌هایی که در مورد صندوق‌ها و اینکه چگونه مردم مشارکت کنند تصمیم می‌گیرند باید به این امر وفادار باشند که صندوق‌ها پایه تغییر نظر مردم است.

وی افزود: صندوق محوربودن تحولات سیاسی اجتماعی در کشور چیزی است که ثبات ما را تضمین می‌کند و موجب پایداری توسعه و پیشرفت ایران می‌شود و آن را تضمین می‌کند.

اقای ربیعی گفت: اگر اصراری در بحث صندوق‌ها بوده این است که به هرحال در هر جامعه‌ای مردم اگر از صندوق‌ها ناامید شوند آن جامعه روز خوش نخواهد دید و ما انقلابمان ۴۰ سال با صندوق‌ها بوده. انقلاب اسلامی ما نوعی انتخاب بود و حضرت امام هم در همان اوایل انقلاب پایه‌های صندوق رای را بنا گذاشتند. اگر بحثی هم هست در همین حدود است و چیزی اضافه بر این نبوده است.

سخنگوی دولت در خصوص زمان ابلاغ قانون شفافیت انتخابات از سوی رییس جمهور نیز تصریح کرد: الان از زمان ابلاغ این قانون اطلاعی ندارم خواهم پرسید و در اختیار خبرنگاران می‌گذارم.

قدردانی از حضور پرشور مردم در یوم الله ۲۲ بهمن

سخنگوی دولت از حضور پرشور مردم سراسر کشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن ماه تقدیر کرد.

آقای ربیعی در پایان نشست هیئت وزیران در گفتگو با خبرنگاران افزود: مردم با سرمایی که وجود داشت با حضور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ایران را گرم کردند و این حضور موجب تقدیر است.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی برای همه ما اهمیت فوق العاده‌ای داشت و در کنار تمامی مشکلات ناشی از تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه مردم، نشان داد که کماکان مردم در صحنه بوده و در اصول اساسی هم نظر هستند و این برای دولت مغتنم است.

سخنگوی دولت گفت: بحث بارش برف در برخی مناطق کشور و مشکلات ناشی از آن امروز در جلسه دولت مطرح شد و خوشبختانه تلاش‌های بسیار زیادی صورت گرفته که راه‌های اصلی باز شود هرچند هنوز هم مشکل هست، اما عمده راه‌های اصلی کشور باز شده است.

وی افزود: گاز در روستا‌ها قطع نشده و برای حل مشکلات برق امروز تامین اعتبار شد و از تمام استان‌های کشور به مناطق برفگیر نیرو اعزام شد برای اینکه به روستا‌هایی که در آن‌ها برق وجود ندارد کمک کنند.

اقای ربیعی گفت: ۹۰ هزار روستا بر اثر بارش برف دچار مشکل شده بودند که در حال رفع مشکلات آن‌ها هستیم و براساس گزارش امروز وزیر نیرو فکر می‌کنیم به زودی مشکلات برق روستا‌ها مرتفع شود و با اقداماتی که در حال سامان دادن است مشکلات کم خواهد شد.

وی افزود: در دولت بحثی صورت گرفت و توصیه می‌شود که مسافرت‌های غیرضروری انجام نشود. پیش بینی بارش‌های فروردین نیز امروز در دولت مطرح شد و استان‌هایی که احتمال بارش در آن‌ها وجود دارد اعلام خواهد شد.

اقای ربیعی اضافه کرد: پیش بینی‌های سه ماهه با ۷۰ درصد تعقیب معمولا درست بوده و ممکن است برخی استان‌ها دوباره در بارش‌ها دچار مشکل شوند که امروز رئیس جمهور بر اتخاذ تدابیر لازم تاکید کرد و وزیر نیرو هم از تدابیر لازم بر روی سد‌ها و رها کردن آب در زمان بارندگی‌ها گزارش داد.

سخنگوی دولت افزود: توصیه این است که به نظرات اداره هواشناسی و اخطار‌های پلیس و وزارت راه توجه شود و زمانی که اعلام می‌شود حرکت صورت نگیرد این اخطار مورد توجه صاحبان خودرو‌ها قرار گیرد.

افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری با مصوبه هیئت وزیران

سخنگوی دولت از افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها با مصوبه هیئت وزیران خبر داد.

 آقای ربیعی در ادامه گفتگو با خبرنگاران در حاشیه امروز نشست هیئت وزیران به مصوبات امروز این جلسه اشاره کرد و گفت: ابهام مربوط به مصوبه‌ای در خصوص ایثارگران، در جلسه امروز دولت رفع شد، ما قبلا مصوبه‌ای داشتیم که صندوق توسعه ملی مکلف شده بود ۱۵ درصد از منابع خود را به ایثارگران تخصیص دهد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امروز تصمیم خوبی به پیشنهاد بنیاد شهید اتخاذ و مقرر شد در قالب شرکت‌هایی که بیش از ۵۰ درصد سهام آن‌ها متعلق به ایثارگران است، می‌توانند مشمول این تسهیلات قرار بگیرند، این حکم مشروط بر این است که تا پایان دوره بازپرداخت سهم ایثارگران کمتر از ۵۰ درصد نباشد.

وی همچنین تصمیم گیری در خصوص فوق العاده جذب کارکنان شهرداری را از دیگر مصوبات امروز هیئت دولت ذکر کرد و گفت: کارکنان رسمی و ثابت شهرداری‌ها ۳۰ درصد فوق العاده جذبشان افزایش پیدا کرد.

آقای ربیعی همچنین گفت: در جلسه امروز هیئت دولت، اساسنامه جامعه مشاوران رسمی مالیاتی نیز اصلاح شد و رشته‌های حسابداری و حسابرسی به آن اضافه شدند و پروانه کار حرفه‌ای برای آن‌ها صادر خواهد شد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: پیش بینی می‌شود بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر فارغ التحصیلانی که ما قبلا داشتیم در این رشته‌ها بتوانند بازار کار جدیدی پیدا کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.