| کد خبر: 205370 |

بررسی راهکارهای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای در کنفرانس استکهلم

مقامات ارشد و وزرای بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به منظور بحث و بررسی بر سر اقدامات جدید برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، در سوئد با یکدیگر دیدار می‌کنند.

تین نیوز

مقامات ارشد و وزرای بیش از ۱۰۰ کشور دنیا به منظور بحث و بررسی بر سر اقدامات جدید برای کاهش تلفات سوانح جاده‌ای، در سوئد با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مقامات ارشد و وزرای بیش از ۱۰۰ کشور جهان از نوزدهم تا بیستم ماه جاری میلادی (فوریه) در استکهلم سوئد با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد اقدامات جدید برای کاهش تلفات و مصدومان سوانح جاده‌ای تا سال ۲۰۳۰ بحث و گفتگو کنند.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیر کل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: این حقیقت که هر سال حدود ۱.۳۵ میلیون نفر در جهان بر اثر تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند غیر قابل قبول است.

همچنین جدیدترین آمارهای این سازمان نشان می‌دهد که سوانح جاده‌ای عامل اصلی مرگ و میر در میان افراد پنج تا ۲۹ ساله است. علاوه بر این، بیش از نیمی از تمامی مرگ و میرهای جاده‌ای در میان عابران پیاده، دوچرخه سواران و موتورسواران رخ می‌دهد.

در این گزارش آمده است: خطر مرگ و میر ناشی از سوانح جاده‌ای در کشورهای با میزان درآمد پایین سه برابر بیش از کشورهای پردرآمد است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، به گفته دبیر کل این سازمان بیشتر مرگ و میرها و مصدومیت‌های ناشی از سوانح جاده‌ای با به کارگیری راهکارهای آزمایش شده قابل پیشگیری است. این کنفرانس فرصتی برای جهانیان است تا دستورالعمل جدیدی را در نظر بگیرند که تعداد قربانیان سوانح جاده‌ای کاهش پیدا کرده و تمامی افراد بتوانند از سیستم‌های حمل و نقل ایمن و قابل دسترس بهره‌مند شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.