| کد خبر: 205367 |

چالش بوئینگ، فراتر از بحران «۷۳۷ مکس»

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا تمام تمرکز خود را روی برطرف کردن عیوب مدل «۷۳۷ مکس» گذاشته است اما تهدیدهای جدی‌تری پیش روی این غول هواپیماساز وجود دارد که بوئینگ باید به فکر برطرف کردن آن باشد.

تین نیوز

شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا تمام تمرکز خود را روی برطرف کردن عیوب مدل «۷۳۷ مکس» گذاشته است اما تهدیدهای جدی‌تری پیش روی این غول هواپیماساز وجود دارد که بوئینگ باید به فکر برطرف کردن آن باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  شبکه خبری سی ان ان رفع نقایص مدل ۷۳۷ و بازگرداندن آن به آسمان اهمیت بسیاری برای بویینگ دارد. اما این موضوع تنها چالش اصلی این شرکت هواپیماسازی نیست و بویینگ باید روی نسل بعدی هواپیماهای مسافری خود هم تمرکز کند.

بویینگ که زمان بزرگترین تولید کننده هواپیماهای مسافربری غول پیکر در جهان بود، حالا نه تنها با مشکلات متعدد از جمله افت شدید کیفیت هواپیماهایش و بحران های مالی مواجه است بلکه، بلکه قافیه رقابت را به شرکت اروپایی ایرباس باخته است.

این شرکت هواپیماسازی به روشنی اعلام کرده است که تمرکز خود را بر روی برطرف کردن عیوب مکس ۷۳۷ گذاشته تا آن را برای بازگشت مجدد به آسمان و پرواز آماده کند و پیش بینی می شود این امر تا اواسط سالجاری به سرانجام برسد. این مدل هواپیما از مارس ۲۰۱۹ (اسفند ۹۷) و در پی دو تصادف مرگبار که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، زمین گیر شده است. وضعیت بحرانی پیش آمده توسط مدل مکس ۷۳۷ که یک سال به طول انجامید، سبب شد تا سفارشات و تحویل بسیاری از جت های این شرکت را به حالت تعلیق درآورد.

روز سه شنبه، بویینگ گزارش داد که در ماه ژانویه (دی و بهمن) هیچ سفارش جدیدی برای جت های تجاری دریافت نکرده، این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته این شرکت هواپیماسازی ۴۵ سفارش داشته است. بویینگ همچنین در ماه جاری تنها ۱۳ هواپیمای تجاری تحویل داده است که این میزان، کاهش چشمگیری نسبت به ۴۶ سفارش تحویل داده شده در مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

لذا بحران مکس ۷۳۷ کاهش رشد بویینگ را تشدید کرده است. اما تهدید بلندمدتی که این شرکت هواپیماسازی با آن روبرو است، ورای بحران مکس ۷۳۷ است و آن بازماندن از رقابت با ایرباس (شرکت هواپیماسازی اروپایی که دفتر مرکزی ان در تولوز فرانسه بوده و کارخانجات آن در سراسر فرانسه گسترده است) است و به همین دلیل بویینگ باید با ساخت هواپیماهای نسل جدید، تلاش کند در آینده رقابتی باقی بماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.