| کد خبر: 205312 |

در راه‌ماندگان پیاده به سمت رشت می‌روند

س از ساعت‌ها ماندن در نزدیکی امام‌زاده هاشم نرسیده به پلیس راه رشت مردم از خودروها پیاده شده و پیاده به سمت رشت در حرکت هستند.

تین نیوز

یکی از مسافران در راه مانده به دلیل بارش برف سنگین در استان گیلان گفت: پس از ساعت‌ها ماندن در نزدیکی امام‌زاده هاشم نرسیده به پلیس راه رشت مردم از خودروها پیاده شده و پیاده به سمت رشت در حرکت هستند.

به گزارش تین نیوز، خانم غلامی پارسا  با بیان این مطلب افزود: از شش صبح اتوبوسی که سوار آن بودیم در نزدیکی امام‌زاده هاشم به دلیل برف سنگین و مسدود شدن راه متوقف شد. حدود دو ساعت پیش به همراه دیگر مسافران از اتوبوس پیاده شده و پیاده به سمت پلیس راه رشت در حرکت هستیم.

این مسافر ادامه داد: برف خیلی سنگین است و به غیر از یک خودروی امدادی که در میان مسافران نان و پتو توزیع کرد نیروی دیگری حضور ندارد.

وی افزود: مردم پشت سر هم در برف در حرکت هستند و ارتفاع برف از 80 سانتی‌متر بیشتر است.

 بارش برف سنگین در گیلان در حالی باعث غافلگیری مدیریت بحران استان و مسدود شدن اکثر راه‌های اصلی و فرعی، در راه ماندن مسافران، قطعی برق، آب، گاز، اینترنت و مشکلات بسیار دیگر شده که بارش چنین برفی پیش‌بینی شده بود. بارش برف در شهر رشت به ۵۰ سانتی‌متر و در ارتفاعات به دو متر رسیده است. بارش برف و برف‌روبی نشدن در لاهیجان و لنگرود و شهرستان‌های دیگر به گونه‌ای است که امکان خروج خودروها از خانه‌ها وجود ندارد.

بارش برف در استان گیلان که از روز گذشته آغاز شده و تاکنون به شدت ادامه دارد مشکلات بسیار زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

کولاک برف‌روبی را با مشکل مواجه کرده است

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به کم‌سابقه بودن بارش چنین برفی قطع برق را تائید و اظهار کرد: از ساعات اولیه صبح به تمام پست‌های برق شهرستان رفتیم اما برق لنگرود از مرکز استان یعنی شهر رشت تغذیه می‌شود که پیگیری‌ها برای وصل برق در حال انجام است.

سیروس شفقی با بیان اینکه از ابتدای بارش برف با توجه به امکانات موجود در حال برف‌روبی هستیم، گفت: به دلیل وجود کولاک به محض برف‌روبی مجدد برف روی زمین می‌نشیند.

وی از کمبود دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برف‌روبی خبر دارد و تاکید کرد: از ساعات اولیه تمام دستگاه‌ها و نیروهای موجود پای کار هستند و درخواست دستگاه‌های کمکی کرده‌ایم.

فرماندار لنگرود از مسدود بودن راه‌های فرعی و راه‌های اصلی ارتفاعات شهرستان مانند اطاقور خبر داد و تصریح کرد: در حال تلاش برای بازگشایی راه‌های اصلی هستیم به محض تحقق این امر برای بازگشایی راه‌های فرعی هم اقدام می‌کنیم.

مسدود شدن راه‌ها و ماندن خودروها و مسافران در پلیس راه‌ امام‌زاده هاشم

شدت برف در بزرگراه قزوین- رشت موجب مسدود شدن راه‌ها و ماندن خودروها و مسافران در پلیس راه‌ امام‌زاده هاشم شده است.

در استان راه‌های اصلی شهر رشت نیز بسیار پربرف بوده و تردد به سختی در آن‌ها جریان دارد.

بارش برف سنگین در استان گیلان موجب قطعی برق شده و تلاش ما برای برقراری ارتباط با مسئولان هنوز نتیجه‌ای در بر نداشته است.

ارتفاع برف در برخی نقاط به ۳۰ سانت و در ارتفاعات به ۱.۵ متر می‌رسد.

در رودسر شدت بارش برف در این شهرستان نیز بالا بوده و هنوز اقدامی برای برف‌روبی و بازگشایی راه‌ها انجام نشده است.

بارش ۸۰ سانتی برف در جلگه گیلان

 

کارشناس هواشناسی گیلان ارتفاع برف در نواحی جلگه ای را بین ۲۰ تا ۸۰ سانتیمتر و در ارتفاعات استان را یک تا دو متر دانست و گفت: در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است.

 

مازیار غلامی، با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی همچنان در استان گیلان فعال است، اظهار کرد: هم اکنون عمده فعالیت این سامانه ناپایدار که از روز شنبه وارد استان شده و با بارش برف همراه بوده، در نواحی مرکزی و شرقی گیلان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است، افزود: بارش برف در نواحی مرکزی و شرقی استان تا عصر ادامه دارد.

کارشناس هواشناسی گیلان دمای هوای رشت را صفر درجه سانتی گراد دانست و تصریح کرد: ارتفاع برف در ایستگاه فرودگاه رشت ۵۰ سانتیمتر و در ایستگاه مرکز تحقیقات کشاورزی استان ۸۰ سانتیمتر است.

غلامی با بیان اینکه سامانه سرد و بارشی مذکور از امشب به تدریج تضعیف می شود، گفت: از امشب با قطع بارش ها مواجه خواهیم شد و کاهش ابر اتفاق می افتد.

وی خاطرنشان کرد: برای فردا و پس فردا انتظار یخبندان و وزش باد جنوبی در منطقه داریم.

معابر برفروبی شده مجددا برف‌روبی می شوند/ شهروندان درختان را بتکانند

شهردار رشت گفت: به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می شوند و نیاز به برف‌روبی دارند.

ناصر حاج محمدی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش بیش از ۵۰ سانتیمتری برف در شهر رشت، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته با بارش سنگین برف مواجه هستیم و تمام نیروهای شهرداری در صحنه خدمت رسانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش شهرداری بازگشایی مسبرهای مواصلاتی نواحی و مناطق و محلات شهر رشت است، افزود: مهمترین وظیفه ما باز نگه داشتن مسیرهای اصلی است.

شهردار رشت ادامه داد:‌ متاسفانه به واسطه تداوم بارش سنگین برف برخی از مسیرهای بازگشایی شده سریعا بعد از پاکسازی با نشست برف مواجه شده و مجددا مسدود می شوند و نیاز به برف‌روبی دارند.

حاج محمدی با بیان اینکه کلیه پرسنل شهرداری رشت و همه ماشین آلات سنگین شهرداری اعم از اتوبوس ها و ماشین های آتش نشانی در سطح شهر حضور دارند، خاطرنشان کرد: همچنین ۳۵ دستگاه اتوبوس شرکت واحد مشغول خدمت رسانی به مردم جهت جابجایی هستند، اما از این تعداد ۱۰ دستگاه به صورت اضطراری به میدان گیل رشت جهت رفع مشکل ترافیک ورودی و جابجایی مسافران در راه مانده اعزام شدند.

وی از مردم خواست از بیرون آوردن خودروهای شخصی خود به داخل خیابان ها حداقل طی امروز و فردا خوددداری کنند و گفت: بعد از اتمام برف از امشب با یخ زدگی مواجه هستیم که کار برفروبی را به مراتب سخت تر خواهد کرد.

شهردار رشت با بیان اینکه مشکلات تردد در کلیه نواحی و مناطق و محلات رشت را رفع خواهیم کرد، افزود: شهروندان به کمک شهرداری رشت بیایند و درختان را بتکانند تا مانع از شکسته شدن آنان و مسدود شدن معابر شوند.

به گزارش خبرنگار ایسنا ارتفاع برف در شهرستان املش استان گیلان به حدود یک متر رسیده است.

در رودسر نیز بارش برف بسیار سنگین است به نحوی که چنین بارشی در چند سال اخیر بی‌سابقه بوده است. راه‌های فرعی و روستایی مسدود است.

 انسداد ۵ محور اصلی گیلان

 

رئیس مرکز مدیریت راه های گیلان گفت: در حال حاضر محورهای پونل – خلخال، اسالم – خلخال، فومن – سراوان، آزادراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم و جاده قدیم رشت – قزوین در محدوده شاه عباسی انسداد محور دارند.

 

محمود اشجاری، با اشاره به آمادگی اکیپ های راهداری استان گیلان به دنبال پیش بینی بارش برف سنگین در منطقه، اظهار کرد:‌ ۵۳ اکیپ راهداری با ۵۱۷ نیروی راهدار و ۳۲۱ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در محورها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم جهت پوشش راه های گیلان در شرایط جوی برف و بازگشایی راه ها انجام شده است، افزود: در حال حاضر محورهای پونل – خلخال، اسالم – خلخال، فومن – سراوان، آزادراه قزوین – رشت در محدوده امامزاده هاشم و جاده قدیم رشت – قزوین در محدوده شاه عباسی انسداد محور دارند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان عمده دلیل انسداد محورهای مذکور را بارش سنگین برف دانست و تصریح کرد:‌ متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی به هموطنان به منظور پرهیز از تردد غیر ضروری در محورهای مواصلاتی شاهد ترددهای ناامن و بدون تجهیزات لازم بودیم.

اشجاری به همراه نداشتن تجهیزات زمستانه به ویژه زنجیر چرخ را موجب ایجاد حوادث جاده ای در محورهای مذکور دانست و بیان کرد: کلیه اکیپ های راهداری در منطقه حضور دارند و با کمک نیروهای مسلح به دنبال رفع مشکلات هستیم.

وی شرایط جوی موجود را موجب کندی روند بازگشایی محورها دانست و گفت: با پایدار شدن شرایط جوی عملیات رفع انسداد سریع تر صورت خواهد گرفت.

نجات و اسکان ۵۰ مسافر گرفتار در برف آستارا

گیلان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: ۵۰ نفر از مسافرانی که در برف گرفتار شده بودند، پس از نجات، در یکی از مساجد این بندر مرزی اسکان یافتند.

حسین خورشیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین در استان گیلان، ۵۰ نفر از مسافرانی را که در جاده‌های آستارا – تالش و آستارا به اردبیل گرفتار شده بودند، توسط مأموران این جمعیت نجات یافتند.

وی با بیان اینکه زنان و مردان نجات یافته به مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) آستارا منتقل شدند، ادامه داد: در حال حاضر وضعیت جسمانی همه افراد خوب است و در حال استراحت می باشند.

خورشیدی ضمن تقدیر از همکاری هیأت امنای مسجد مذکور، خاطر نشان کرد: ۵۰ تخته پتو، ۱۰۰ قوطی کنسروجات، ۱۰ کیلوگرم خرما، ۱۰۰ عدد نان لواش، ۲۵ بسته برنج پخته و پنج باکس آب معدنی بین این افراد توزیع شد.

وی اضافه کرد: نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا در راستای خدمت رسانی به هموطنان از همان دقیق آغاز بارش برف در آماده باش هستند.

ایسنا

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.