| کد خبر: 205283 |

​پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

​معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد به‌عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور در حال اجراا ست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد به‌عنوان یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور در حال اجراا ست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، عباس خطیبی ظهر امروز  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان اظهار داشت: در رابطه با طرح راه‌آهن دورود- خرم‌آباد مهمترین موضوعی که ما پیگیری کردیم بحث تامین اعتبار پایدار و انتفاعی کردن آن بود که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به در نظر گرفتن مبلغ 120 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این طرح، افزود: امسال میزان اعتبار طرح،  27 میلیارد تومان بوده که برای سال بعد 60 درصد افزایش اعتبار در قانون بودجه را پیشنهاد داده ایم که در حال تصویب است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در رابطه با کیفیت پروژه راه آهن دورود - خرم‌آباد عنوان کرد: این 114 کیلومتر پروژه ریلی یکی از سنگین‌ترین و سخت‌ترین پروژه‌های راهسازی کشور است ما در این مسیر حدود 31 کیلومتر تونل داریم.

وی با بیان اینکه طویل‌ترین تونل‌های ریلی کشور و خاورمیانه در این پروژه ساخته می‌شود، بیان کرد: دو تونل سه هزار و 700 متری و یک تونل چهار هزار و 800 متری در این پروژه داریم که از نظر طول و ابعاد، در کشور بی‌سابقه‌اند و روش ساخت، بهره‌برداری و روش ایمنی آن هم در نوع خودش کم نظیر است.

خطیبی خاطرنشان کرد: 30 درصد مسیر این پروژه، پل و تونل است در حالی که در سایر پروژه‌هایی که در دست احداث داریم، طول پل‌ها و تونل‌ها حداکثر به 20 کیلومتر می‌رسد.

وی گفت: راه آهن دورود - خرم‌آباد 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و حدود 300 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده که تمام تلاشمان را به‌کار می‌گیریم تا آن را در زمان مناسب به بهره‌برداری برسانیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.